• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • systeryster80

God kväll!! Oliver har fått feber ikväll. Han var trött och extra gnällig efter ÖF, men såg inte dålig ut. När vi sitter i soffan och tittar på Bompa, så säger han att han fryser, men han är varm. Och visst, han har 38,9 och världens frossa. Ger honom Alvedon och en timme senare är tempen 40,0. Han sover sen sju-tiden med lite avbrott för glassätande och vattendrickande. bessie--> Oj! Ja, det förstår jag att det kommer som en chock då. helene--> Gott att ringen kom fram. de kan vara luriga de små

• Bessie

Jas: Dottern blir snart 5, och sonen blir 4 i sommar.

SY: Hoppas han kryar på sig fort.

Ska väl plocka undan lite, eftersom jag får besök imorgon direkt efter dagislämningen, men all energi bara rann av mig. Får bli snabbstädning, sen ska jag krypa tätt tätt intill min käre make. Vardagens små bekymmer känns inte så viktiga när man får perspekiv på livet. *kram på er, och ta hand om varandra*

• NK80

Hello girls!

Har haft en "lärljunge" hos mig idag så det blev noll internet - men det fanns faktiskt ingen tid till det i dag ändå - mycket att lära ut! Sen så har jag haft onda förvärkar/sammandragningar från 7-15 till och från hela dagen så jag har inte kunnat göra mycket än att peka och beordra henne till saker, kändes lite dumt men jag kunde verkligen inte göra ngt annat än att ta det lugnt. Efter att jag hämtat C på dagis så lugna det ner sig och avtog helt , skönt!
    Känner mig törstig hela tiden nu på kvällen, sugen på vatten.

Malin, kanske sker det om 4 dagar? Hmm. Spännande det där!

Bessie, vad tråkigt med din bror Svår det där med hur du ska göra... men jag säger: Följ ditt hjärta.

Dinkan, nej men se där - dygnet vänt, skönt.. dags att hitta nya "rutiner" då Gratta och krama Morgan på 4 månaders dagen.

SysterY, nej men är Oliver dålig igen? Stackarn! Krya på dig kramar skickas över till han från oss!

Tinna, haha  - ang. kossan i kylen.. Vår kyl pruttar enligt Colin... så kanske vi har ett troll boende där inne?

Helene, Misstänker att dinon var fantastiskt fin i din ring

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • systeryster80

Helt sanslöst vad man glömmer mycket av det man läser fram tills dess man börjar skriva *knackar mig i huvudet*

Hmm, Oliver har kräkts två gånger nu. Vet inte om det är magsjuka med feber, eller feber som ger kräkningar.... Sambon ligger nere för räkning (som vanligt när någon här hemma kräks).

NK80--> Det låter som att du borde vara hemma och ta det lungt, inte vill du väl att tösen ska komma redan?

Nä, ska var uppe ytterligare en stund, vakar lite för Oliver, men jag orkar inte sitta uppe och vänta på att han ska kräkas igen.

• Malin K F

NK80>> lyssna på syster. Vet att när jag fick så med W blev jag sjukskriven. HOppas det går bra med praktikanten, är det någon som ska över efter dig?

Syster>> usch då, inte roligt för lilla O. att bli sjuk nu. Hoppas ni fått sova något inatt.

Jas>> sovit gott. hur går det med dina herrar då, blir de friska?

Bessie>>>vilken chock! Det ger lite perspektiv på livet. Stakars barn!

Tinna>> skönt att det är över va? för denna gången.

Här har det inte ändrat sig något. Samma som igår. Men det finns en annan känsla efter i förrgårs värkar. En annan tyngd.

Undra hur det går för Mariiee, Sterna och Shamboo. Länge sen man hörde något.

Imorgon är det BF

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • helene306
    Bessie: Gav sambon uppgiften att klura på, men han blev lite brydd och funderade ett tag på hur mna räkna med ekvation. Min tanke var detsamma som du skrev: 95-23=72/2+23=59. Men hur man skriver ekvation eller förklarar, det kan jag inte
    Fy, vad tråkigt med din bror! Hoppas verkligen att det ordnar sig på bästa sätt för honom och barnen!

NK: Ta det lugnt med magen. När skulle du sluta jobba?

Syster: Usch, stackarn! Krya på sig till honom!

Malin: Är du här idag? Funderade på siffran 4, kl 4 kanske?

Igår däckade jag tidigt, är så in i bängen trött på kvällarna numera och rätt så orkeslös. Känns som jag går på sparlåga mest hela tiden. Så igår em kom huvudvärk som brev på posten, vaknade av det inatt och nu känner jag efterdyningar av den. Till på köpet har D hållt låda och strulat på endera sättet inatt, sambon och jag blev halft ursinniga på honom! Försov mig dessutom i morse och allt har gått i 220 för att hinna med. Så ringer Jenny 7.15, vaknat precis och även hon haft en strulande son inatt så efter lite velande bestämde vi oss för att stanna hemma idag och vila upp oss/läsa hemma. Har lite dåligt samvete för att stanna hemma och känner mig som världens gnällspik. Sambon tyckte även han (kors i taket) att vi skulle vara hemma, men ändå. Jag har ett barn och läser och gnäller över taskig sömn, det finns de som har det värre och tuffar på utan gnäll. *tar dagens första kaffe och inväntar koffeinkicken* 
    Nämde även för sambon igår om mina funderingar på att ta ut spiralen i april och han tyckte det lät bra, då hinner jag antagligen med att läsa 2 terminer detta år.
    F+H=D
  • tinna

Malin: Alltså, när vi får besök av soc så är det faktiskt mest bara trevligt och skönt att få prata av sig. Till dom kan vi ju säga liksom allt för vi har ju ingen sekretess gentemot dom, jätteskönt! Föräldrarna var jju inte med den här gången utan det var bara soctanterna

Nu kommer snart pappa för han ska ha Alma och Jakob en liten stund, E ska till distriktssköterskan och kolla fingret.

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • jasminen

Morning!

Systeryst:
    Ni kan ju ha fått samma som vi hade-influensa b är tydligen beteckningn på det..
    Symtomen varierade men det var: temp-39-40,stark huvudvärk,ont i kroppen,någon spydde och nån var lös i magen + att rösten for på 2 av oss..det som kommer efteråt är envis hackhosta.
    Hoppas han kryar på sig snabbt!

Nu börjar vi vara i rätt bra form här,maken är första gången i jobbet idag på en vecka,ingen av pojkarna har temp idag så vi ska faktiskt åka till biblioteket-och söka en viss bok om vem som bestämmer Erik försökte prata loss lunch i stan,men vi får se

NK:
    Ta det med ro!

Malin:
    Attans och jag som gissade på att det skulle vara 4 timmar jag hade fel

Tinna:
    Hoppas allt ser bra ut då!
    Hur har han hanterat att ha fingret i paket?

• Malin K F

JAS>> 4 h hade varit häftigt. Men man vett ju aldrig. Kanska förlossningen tar 4 h.

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • jasminen

Malin:
    Jaa!Så måste det vara!Men Helenes fundering på kl 4 var ju inte heller så illa Då har du ju ännu chans idag-kl16

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]