• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • tinna

Malin: Men det är ju inte så lätt att veta med barn heller, det är ju jättesvårt. Eftersom ni är flera som hört det och ni tillsammans gjort bedömningen att det inte var trovärdigt så kan du ju inte ta på dig detta själv! Men förstår hur du känner, jag har som sagt varit i situationen själv även om jag aldrig behövt vittna. Det tyckte jag var det värsta med att jobba i skolans värld, att inte veta vad som var sant, vara osäker på hur man skulle reagera på olika saker osv. Om jag berättade för en förälder att deras barn rymt på en utflykt så kunde jag inte vara säker på om barnet skulle bli slaget när det kom hem t ex. Då är det ju inte direkt kul... Så jag trivs så bra på mitt lilla kontor nu, även om det inte alls är det jag är utbildad till

Satt och registrerade fortkörningsböter igår i systemet. Fy fasiken vad dyrt det är! Att köra 59 på 50-väg kostar 2000 spänn!! Kör man i 61 på samma väg blir det 2500. Samma på 90-väg. Man blir ju inte direkt sugen på att köra för fort... Jag kör nog sällan för fort på 50-sträckor, men på 90-sträcka kan det nog ofta gå i en 105 eller så, skule kosta mig 2500 spänn om jag blev stoppad, inte kul...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • emejo128

Godmorgon Sitter på jobbet. Hade en date med maken i färgaffären förut och beställde tapeter och köpte en massa färg som ska hamna på våra grådaskiga garderober. Vet inte vad vi ska göra med dem annars. Vi prövar att måla så får vi se vad som händer. De kanske åker ut fortare än kvickt, vem vet.

Tyger och sy: Åh, det är ju det bästa jag vet. Jag bara älskar det Skulle bara vilja vara mycket bättre än vad jag är. Jag skulle vilja våga mer, men det blir mest att jag syr tunikor och tights till Elsa och tröjor och mysbyxor till Axel. Det skulle vara fränt att kunna sy en skjorta med riktiga kragveck etc. Jag kan säkert om jag försöker, men jag är för feg.

Bessie: Lycka till på intervjun.

Tinna: Hrm, oj då, ska det vara motiverat att köpa kläder till barnen Prata inte med min make om detta, han tycker att jag köper på tok för mycket... Det är fullt i garderoberna här också, och då rensar jag stup i kvarten. Men det är ju så roligt. Elsa blir så översvallande glad varje gång jag kommer hem med något nytt och hon vill ha på sig det direkt. Det är så roligt att köpa till henne Angående kläder till mig, jag håller ju också på att gå ner i vikt, men man måste ju unna sig lite under vägen

Malin: Men nu kan det ju komma igång precis när som helst. Det kommer att bli när du minst anar det. Heja, heja.

Jojja: Skick hit det bara

Ikväll ska vi äta grillade kyckling (igen). Så går det när barnen bestämmer fredagsmaten Funderar på att gå till systemet och köpa lite cider. Är sugen på det. Och det är ju fredagskväll. Fast vi ska ju på fest imorgon... fast då ska jag å andra sidan köra... funderar....

• tinna

emejo: Helt allvarligt, skulle du kunna sy ett par mjukisbyxor till Jakob utan mudd nertill? Han hatar mudd vid foten och det är inte lätt att hitta sånna mjukisbrallor! JAg betalar såklart allt material och arbetskostnad. Om du vill och hinner alltså

Klart du ska köpa cider! Vi hade fredagsmys igår eftersom Jimmy jobbar ikväll och imorgonkväll. Så jag köpte varsin halvflaska vin, Jimmy vill ha rött och det tål inte jag... Så ikväll ska jag sitta själv och mysa framför teven med lite popcorn tror jag

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • mo m2007

Idag så ska vi kalasa nu har jag inga spädisar hemma längre

Sy: åh man kanske skulle satsa på en symaskin, har lite byxor som skulle behövas modifieras då mina barn har olika kroppstyper. Hon drunkar ex i byxor som satt åt på honom trots samma storlek.

MALIN: är du hemma än? jag är ju nyfiken.

• jojja

Åååh. Lika pigg jag var igårkväll, lika trött är jag idag... Fy! Har så ont i hela kroppen, och ont i magen som vanligt. *suck* Vill bara krypa ner under täcket och sova igen...
    Ska dock bli intressant att se om chefen kommer med nåt nytt bemanningsförslag i eftermiddag.
    Ikväll är vi två som jobbar bara... Lite småtråkigt. Extra långt pass också - inte upplagd för det.

Usch. Jag bara pratar jobb. Fy vad jag är tråkig.

*går och dricker te istället*

• emejo128

Tinna: Det skulle jag nog kunna göra. Fast jag gör som sagt inte så avancerat, utan bara med resår i midjan och inga fickor. Nu har jag inget sweatshirttyg hemma, utan tänkte beställa från Stoff och Stil om ett tag. Jag ska beställa hem tygprover innan jag gör beställningen, så det kan dröja ett tag. Fram till mars kanske. Du måste ta mått på honom.
    1. Runt midjan
    2. Från midjan och ner till foten.
    3. Innerbenet ner till foten.

Du kan inboxa mig om du vill.

• NK80

Jojja, gnäll på du om jobb! Har redan hunnit med 2 koppar te idag.

Dags att ringa runt lite.. Hörs!

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • mo m2007

hur förkortas författarens anmärkning? jag lägger in en kommentar i en text

• mo m2007

JOJJA: Jobb tillhör ämnen man ska stöta å glöta.
    Kram

• Malin K F

Jojja>> vi får ju gnälla här det är ju en del av överenskommelsen. Att stötta och skoja om allt och alla! I vått och torrt! Vi har ju alla något som inte är bra eller är joibbigt just nu! Du pratar jobb, jag pratar barn. Jag tycker det är skönt att höra om era andras vardagar och era funderingar kring allt. Att bara prata graviditet det orkar jag inte med då spyr jag.

Åhhh Tea, ska genast göra en kopp. Hallon!

Att sy, jag tycker också det är ganska kul. Jag kan mer än vad jag tror. I gymnasiet sydde jag en skjorta som jag fick 5:a för. Sytt masso med kläder till mig själv när jag var tonåring. Kul! Men nu skulle jag inte komma på tanken. Sticka tröjor möjligtvis till mig. Stickade en del när min svägerska fick sitt första barn. Kul!

Tinna>> ja, tänk vad olika det är. Jag tycker också att det är dyrt med 2500 kr i böter om man åker fast, min gubbe tycker inte det.Eftersom hans firma betalar dem. VA!!!!! Tycker inte det är bra! Min man kör som en galning. Jag kör LAGLIGT, nästan aldrig mer än 5 km /h för fort.

Mom>> grattis till 1 åringen!

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]