• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • jojja

God moooorgoooon!

Jösses vad ni skriver! Har tagit mig lång lång tid att läsa.

Helene--> Vill du ha hjälp med hur man skriver? Kan plita ner åt dig om du vill...

Malin--> Säger som (vem det nu var som sa det): slog på datorn när jag kom innanför dörren för att kolla hur det stod till, så jag läste bara ditt inlägg om att du inte blev hämtad från badet igår innan jag slocknade.

jobb: Ja. Fortfarande inget nytt under solen. Så förbannat struligt! Igår var jag hård på chefen och menade på att produktionstakt inte får göra att man slarvar med säkerheten. Man kan väl säga som så att han sa inte Hej då när han gick hem
    Tycker synd om en av mina arbetskamrater. Han ville inte gå upp på 4skift, men blev tvingad. Nykär, flickvännen jobbar dagtid osv vilket innebär att man knappt ses nåt! Nu hade de tänkt åka iväg på nån av de lediga veckorna för eftersom han började jobba efter sommaren har han inte så mycket semester i sommar. En jäkligt bra tanke av honom tycker jag. Men så säger chefen att "planera inte in nåt på lediga veckorna, det blir nog ändringar i skiftformen". GAaaaaah!

Ursäkta. Men det är så skönt att få gnälla av sig! (och så undrar jag varför jag inte sovit nåt bra inatt, bättre att få ur sig sånt här innan man lägger sig!)

Bessie--> Men, vad är det frågan om? Du och jag har ju en plan? 18 juni får jag fast jobb (förhoppningsvis) och sen är det pang på bara
    Fasen vad trist med din brors familj. Men, det kanske kommer nåt bra ut av det också... Onekligen har ju hon gett upp, och då måste han väl kunna hitta nåt bättre?!?!
    *kram*

Öööh. Dags att göra nåt. Kanske.

• Malin K F

kl 16 idag tycker jag låter jättebra!

jojja skrev 2008-02-06 09:09:21 följande:
    God moooorgoooon!Jösses vad ni skriver! Har tagit mig lång lång tid att läsa.Helene--> Vill du ha hjälp med hur man skriver? Kan plita ner åt dig om du vill... Malin--> Säger som (vem det nu var som sa det): slog på datorn när jag kom innanför dörren för att kolla hur det stod till, så jag läste bara ditt inlägg om att du inte blev hämtad från badet igår innan jag slocknade. jobb: Ja. Fortfarande inget nytt under solen. Så förbannat struligt! Igår var jag hård på chefen och menade på att produktionstakt inte får göra att man slarvar med säkerheten. Man kan väl säga som så att han sa inte Hej då när han gick hem Tycker synd om en av mina arbetskamrater. Han ville inte gå upp på 4skift, men blev tvingad. Nykär, flickvännen jobbar dagtid osv vilket innebär att man knappt ses nåt! Nu hade de tänkt åka iväg på nån av de lediga veckorna för eftersom han började jobba efter sommaren har han inte så mycket semester i sommar. En jäkligt bra tanke av honom tycker jag. Men så säger chefen att "planera inte in nåt på lediga veckorna, det blir nog ändringar i skiftformen". GAaaaaah! Ursäkta. Men det är så skönt att få gnälla av sig! (och så undrar jag varför jag inte sovit nåt bra inatt, bättre att få ur sig sånt här innan man lägger sig!) Bessie--> Men, vad är det frågan om? Du och jag har ju en plan? 18 juni får jag fast jobb (förhoppningsvis) och sen är det pang på bara Fasen vad trist med din brors familj. Men, det kanske kommer nåt bra ut av det också... Onekligen har ju hon gett upp, och då måste han väl kunna hitta nåt bättre?!?! *kram* Öööh. Dags att göra nåt. Kanske.
    Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • helene306

jojja: Gnäll på bara, det är det vi är här för! Bra att du står på dig mot chefen iaf!
    Tack för erbjudandet om tal, men det är inte nödvändigt. Uppgiften på syrrans tenta var att skriva om talet i 3 olika lösningar utifrån representationsformler och jag fastnade för hur man räknar. Gulp, undrar hur min tenta blir v13??!! Jag fick lite smått panik när syrran mailade förra årets tenta......

Ge till följande problem minst tre olika lösningar, som bygger på var sin
    representationsform:
    Nähä, säger som jojja: Dags att göra något. Kanske.....
    F+H=D
  • tinna

Hemma igen! Fingret såg rätt så bra ut nu så han behöver varken ha bandage eller plåster. Får vara i luften och torka till

jas: Han har inte brytt sig ett dugg ska jag säga! Senaste veckan har han inte haft så stort bandage heller så det har gått bra

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • tinna

Kanske skulle ge mig på att kommentera lite nu innan jag släpper lös Jakob på datorn, han vil skriva lite

Bessie: Så himlans tråkigt med din bror! Hoppas att allt blir bra så småningom i alla fall även om det käns svårt att tro just nu. Har du bra relation med din bror?

jojja: Meh! Vilken jobbig chef!!

helene: Det kommer gå så bra på tentan, det värsta som kan hända är att du får göra om den...

Malin: Tack för kommentaren i bloggen Jag tror också på kl 16

NK: Var rädd om dig! Verkar hon bra, den nya då? Känns ju lättare att lämna över till nån som man tror kommer göra ett bra jobb

systeryster: Hur är det med Oliver idag då? Stackars liten...

helene: Du är så söt i dina funderingar

Nähä, ska jag också ta och hitta på nåt idag kanske? JAkob ska skriva lite på datorn nu, E ska sova och Alma ska klä på sig... Får se vad jag kan sysselsätta henne med sen. Har jag tur kan jag kanske plocka fram hennes album och börja pyssla lite, ligger några år back om man säger så. Eller så kan jag börja fotografera mitt berg av grejer som ska ut på Tradera, vill få in lite stålars tills jag åker till Stockholm. Är mycket roligare att spendera sånna extrapengar som man får utöver dom vanliga liksom

• emejo128

Godmorgon. Onsdagar är min lediga dag och maken gav mig sovmorgon idag Skönt. Går fortfarande omkring i myskläder. Maken städar lite och jag hamnade här. Jag ska klippa till ett par tights till Elsa i det sista stretchtyget jag har. Sedan hoppas jag att Stoff och Stils nya katalog kommer snart så jag kan beställa ett nytt lager.

Malin: Idag känner jag på mig att det kommer igång. Elsa är född en dag innan BF. Heja på!

Bessie: vad tråkigt med din bror. Jag satt förut och sade till Andreas att det är så sorgligt när familjer, särskilt med barn, bara bryter upp och delar på sig. Man har så mycket gemensamt och bara lämnar allt. Fast ibland kanske det är till det bästa. Man vet ju inte hur allas olika situationer ser ut till fullo.

Helene: Hoppas pluggat går bra idag.

Vi ska flytta ut sängen ur sovrummet idag och försöka komma igång med att riva upp golv och fixa lite. Så nu ska vi sova ute i vardagsrummet ett tag. Får se hur det går.

• systeryster80

Hallå!
    Sitter här med Rasmus i sjalen (håller på att somna) och Oliver ligger och sover. Han kräktes bara de två gångerna i natt. Sen sov han lungt hela natten igenom, vi låg skavfötters, kände att jag ville ha lite koll på honom.
    Idag har han "bara" 38,2, men är hängig. Har tittat på Shrek och lite på barnkanalen. *Gud, har jag tackat dig för teven?*
    Han låter lite hes, men inga andra direkta förkylningssymtom. Så det kan mycket väl vara något åt det hållet som ni haft jas *bönar o ber för att vi övriga ska klara oss*

tinna- Vad har du för nick på tradera?

helene--> Det kommer att gå bra! Det är långt till v 13 än!

jojja--> Usch! Vad jobbigt att arbeta under de förhållandena.

• jasminen

Tittar till er,kokar ärtsoppa-lär bli intressant att se om Erik äter det eller inte...han petar alltid bort ärter ur maten annars,undrar hur han ska göra nu?

• tinna

systeryster: Du får kolla i min pres, man får inte göra reklam för sig själv i trådar, har fått tillsägelse förut. Men än har jag inte hunnit få ut nåt, fastnade i att städa ur städskåpet, jäkla "Allt i hemmet"...

• systeryster80
    tinna skrev 2008-02-06 14:32:26 följande:
    systeryster: Du får kolla i min pres, man får inte göra reklam för sig själv i trådar, har fått tillsägelse förut. Men än har jag inte hunnit få ut nåt, fastnade i att städa ur städskåpet, jäkla "Allt i hemmet"...
    Ok!
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]