• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • Malin K F

Tinna>> TACK! Hoppas du har en spännande och rolig dag på jobbet. Njut av den.

Helene>>Den boken är unerbar. Att ha barn och fått barn är fantastiskt. Lycka till i ditt beslut om att skaffa fler. Alla tillfällen är ett bra tillfälle.

Syster>> hoppas O mår bättre.

NK80>> ta det lugnt!

JAS >> åhhh ärtsoppa det är gott. Men hur gick det med Erik och soppan?

Emejo>> lycka till med renoveringen. Vill se bilder.

Nej ingen bebis kl 4. inatt heller. Men 16 i eftermiddag. IDAG ÄR BF!!! Annars kanske det sätter fart inatt efter att jag fått akupunktur 19.30 ikväll så får jkag barn imorgon och då har det gått 4 dagar.

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • jasminen

Malin:
    Tja,det gick inget alls,han åt en smörgås och det var allt-ok han smakade på ärtsoppan men det var också allt
    Håller tummarna för dig idag!!

Systeryst:
    Ja,hur mår ni nu?

Dink:
    Jag kan börja tänka mig nån dos igen då du har möjlighet och m du vill

• jojja

Hej hej hallå dagboken

Hmm. Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Nickar, håller med, skrattar lite åt alla era inlägg men att kommentera - där är hjärnan badboll just nu.

Är så förbannat glad! En kompis la ut min hemsideadress på ett forum och idag har den 3e förfrågan kommit ang att fotografera bröllop Så jäkla kul! Har skuttat runt och dansat här för mig själv i vardagsrummet
    Nu blev jag inspirerad att fixa till hemsidan lite mer, och att skaffa mig visitkort att kunna dela ut för det saknar jag ibland. Särskilt om man stannar till och fotograferar nåt och vill meddela personen om vem man är lite snabbt sådär...

TJohoo!

Den här känslan ska jag försöka ha kvar idag när chefen kommer presentera nya förslaget hur vi ska jobba i eftermiddag. För han jag kommer hamna med vill inte jobba med mig Skitkarlar! Tror inte kvinnor klarar av att göra deras jobb...
    *mohahahahaha*

• Bessie

Jojja: You go girl! Härligt att folk vet att uppskatta din fotokonst . Du kan ju alltid öppna eget om jobbet i övrigt suger för mycket . Angående våra planer så är det nog bara en temporär svacka eftersom jag är tröttare än tröttast just nu, och skulle kunna döda för att få sova i alla fall en halv natt i sträck utan att bli väckt... Men, snart vänder det säkert, så planen är nog ändå att sätta igång igen till sommaren .

helene: Ja, vi får väl bilda klubb du, jag och Jojja då .

emejo; Väntar med spänning på bildbevis så småningom.

NK80: Ta det lugnt! Visst är det ok att livmodern övar, men att om magen är konstant hård låter det ju inte så bra. Den behöver också vila lite emellanåt. Spännande att du är så långt gången redan .

Malin: Inga känningar? Hoppas att du får riktigt ont snart !

Dink; Har ju alldeles glömt att kommentera det - vad skönt att ni äntligen fått riktig hjälp med Hannas ätande! Måste vara en lättnad att slippa fajtas om det.

Jas: Stackare! Försök att vila lite du med. Inget kul när det är så ont om vikarier . Är man sjuk så är man ju, men jag vet hur det tar emot att vara hemma när man ställer till det för sina kollegor. Hoppas att du mår bättre snart! *kram*

Tinna: Jag har en väldigt bra relation med min bror. Vi är nog ovanligt tajta hela familjen. Och det är väl det enda bra med hela denna historien, att vi får fortsätta att vara det. Brorsans fru har nämligen haft lite svårt för att vi har så bra och nära relation i vår familj. Så min bror har fått stå tillbaka en hel del, och inte umgåtts lika intensivt med oss som han egentligen velat. Hon har ffa haft svårt för min andra brors fru, så stämningen har varit lite ansträngd ibland när släkten setts (vilket vi gör rätt ofta, typ alla storhelger, alla födelsedagar, en del namnsdagar osv). Brorsan var här med barnen igår, när han hämtat på dagis, så kusinerna fick leka lite och vi kunde snacka, och äta middag ihop. Jag tycker redan att det märks på barnen att de var mer klängiga på min bror, och lite avvaktande . Men det är klart att de märker att deras pappa är ledsen, även om han verkligen försöker hålla masken inför dem.

emejo: Jag har alltid också tyckt att det är tragiskt att folk skiljer sig så lätt, ffa när det är barn med i bilden. Det är nog det som är så knäckande för min bror med, vi är ju uppfostrade så att man gifter sig för livet. Skilsmässa fanns nog inte på hans karta för ett par veckor sen. Men vad gör man när den man älskar säger att den inte har några känslor kvar för en, utan är förälskad i en annan - och att det är besvarat? Tycker så vansinnigt synd om min bror, han är verkligen helt knäckt .

Får se om de ringer från jobbet idag - har bakjour ikväll och imorgon kväll. Gårdagen var ruskigt intensiv, med besök hela dagen, BVC-besök med båda tjejerna efter dagishämtning och sen brorsan med barn här hela kvällen. Var helt slut i själ och hjärna när de åkt hem. Idag blir liite bättre, ska strax iväg på babysim, sen kommer det hit en kompis med bebis, som ska luncha och stanna över eftermiddagen (får följa med till dagis och hämta Bella). Sen är det lugnt, om det inte ringer något akut då. En spännande detalj i sammanhanget är att min mobil tog ett ofrivilligt dopp i toaletten igår (så glad att jag inte hunnit tömma ur pottan i alla fall), inte helt hundra att vara utan mobil när man har bakjour... Men jag ska ju vara hemma ikväll i alla fall, och jag kan ändå inte åka in innan maken kommit hem från sitt jobb. Så det är ingen idé att skicka några SMS till mig just nu .

Nej, dags att packa ihop badkläder! *kram på er*

• emejo128

God lunch på er alla.

Jag lovar bildbevis lite längre fram, när det börjar hända grejer. Maken ska gå till färghandeln och beställa tapeter imorgon bitti innan han åker hem från jobbet. Golv får vi vänta lite med tills vi kan gå tillsammans tror jag. Det blir nog på lördag innan vi ska på fest i Linköping.

Är så trött idag så jag vet inte var jag ska ta vägen. Det kommer nog att bli tidigt sänggående ikväll. Torsdagar är så vansinnigt intensiva för mig på jobbet.

Nu måste jag springa. Har en date med en kopiator.

• Dinkanesh

jas
    ja men det är klart! skicka ett pm om när du har tid, så ska vi fixa det! Är det något du känner dig osäker på, så fråga.

Detsamma gäller er andra, är ni intresserade av att testa eller få en dos till, så hojta här eller privat.

jojja
    härligt!!

malin
    i morgon, då jäklar!

• systeryster80

Ja, Oliver har mer feber idag, det var det första han sa till mig i morse: mamma jag är dålig, har no feber. Och då ser jag att vänster öga är svullet. Så jag ringde vc som ville vi skulle komma. Läkaren tittar o känner lite varstans, konstaterar ögoninflammation och svullna tonsiller. Crp lite förhöjt och temp 38,7. Virus! Men fick salva till ögat. Trodde ju att han skulle vara frisk idag när tempen sjönk igår???

jas--> känner du dig bättre?

Det var en massa annat jag tänkte på, men försöker dela min uppmärksamhet mellan rasmus o datorn=jag glömmer lika fort som jag läser!

• Malin K F
    Dinkanesh skrev 2008-02-07 12:33:59 följande:
    jas ja men det är klart! skicka ett pm om när du har tid, så ska vi fixa det! Är det något du känner dig osäker på, så fråga.Detsamma gäller er andra, är ni intresserade av att testa eller få en dos till, så hojta här eller privat. jojjahärligt!! malini morgon, då jäklar!
    JA!!!!! Det är väl då det smäller! Hoppas vi!

HAr varit på stan och lunchat med gubben och jag känner mig pigg idag, fin väder och allt. Fått lite energi av DINK, Tackar! mm. tyckte att detta var en toppen dag till BOMBEN SLOG NER I MIN MOBIL.

Polisen ringer och vill ha mig som vittne, därför att det har kommit in en anmälan om barnmisshandel på ett av förskolans barn. Kändes som jag skulle ställa mig och spy på stället. Ont i magen, kallsvettig allt bara la sig som ett lock över allt bra. Jag vill bara sitta ner och gråta.
    Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]