Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
NK80>> jag hoppas på bebis inatt eller imorgon den får välja själv, Vilket!
Nä, nu går jag och lägger mig. Är helt igenbommad i huvudet. Orkar inget!
Kram!
Oj vad ni skriver... JAg tar min mensvärk och lägger mig nu, hoppas på nya krafter imorgon ![]()
tinna--> Vad fan! Mensvärk... Jag har haft det i två veckor snart nu, men inte nån jävla mens har dykt upp. Är det du som snott den? *mutter mutter*
nk--> Trist att du är förkyld igen.
Och trist att inte Johan vågar låta mig fota lite
Vad är det han är rädd för? Att ha bilder på sin nyfödda bäbis?
SY--> Killar... Inte lätt att veta vad som roar dem
Malin--> Åh! Mardröm! Men å andra sidan så är det för en god sak, förhoppningsvis kommer det upphöra snart och då har DU varit med och gjort att det slutar! *kram*
emejo--> Att du orkar! Själv har jag köpt tyg, hade tänkt få till gardiner. Men det är ju snyggt i påsen också
Nästa gång jag får nån sån idé så ska jag anlita dig istället. Jag avskyr att sy! Blärk!
SY igen--> Liten då. Inte skoj när de har så mycket feber.
Hopaps han kryar på sig till imorgon! En av mina arbetskamrater har bägge sina barn (3 och 5) sjuka i scharlakansfeber. Huga! Jättejättehög feber och bara helt apatiska nästan. Ena tjejjen har fått penicillin, den andra har de försökt få komma till läkare med ända sen igår... Imorgon ska de få komma tillbaka till jouren *suck* Blir så irriterad på sånt där! Fan, ungen mår ju dåligt!!
Näe, nu ska jag kolla mailen och sen ta och sova. Huvudvärken sitter som en smäck. Är nog ingen hit med fluss och tennångor. Har varit jobbigt idag på jobbet, har gjort skäl för min lön!
*kram*
God morgon! Eller vad F..n det är! Ingen bebis så långt ögat når. Inte ens en LITEN värk inatt. Jag som fick fler igångsättningsnålar igår. ja ja. Men idag är det ju 4 dagar sen så skanske under dagen. Snarkat har jag gjort för jag vknade av att gubben låg i gästrummet.'
Jojja>>hoppas du fått sova gott!!!låter inte kul det där med din arbetskamratsbarn! Usch!
Nk80>> krya på dig, du som precis har blivit frisk. Men det kanske är ett tecken på att du ska vara hemma ochj ta det lugnt.
Sys>>> lilla gubben, ingen höjdare med så mycket feber. Rasmus såg väl sig själv i glasdörrarna, lättroad!!!
Tinna>> håll din mensvärk härifrån, den saknar jag inte.
Emejo>> då blir det tyg också då. Du syr mycket kläder till dina barn! Du är duktig.
Så var man övertidare IGEN DÅ! Hmmm jag skämmer tydligen bort skrutten där inne. Sparkar som en galning gör den också idag.
Malin: Åh så tråkigt! Men det är väl bara att gilla läget, är ju inte så mycket annat att göra i din situation...
Hoppas att det blir bättre för förskolebarnet efter anmälan och allt som hör till. Varför gjorde inte rektorn nån anmälan om barnet pratat med er på förskolan om det? Men förstår att det är tungt att vittna! Var med och anmälde 7 fall till soc under en termin när jag jobbade i en skola, det var ingen höjdare vill jag lova...
NNk80: Säger som alla andra, ta det lugnt! Men förstår samtidigt att du vill visa din efterträdare hur det ska göras osv, finns ju ingen annan som kan det så bra som du.
SY: Lilla gubben! Hoppas han är lite piggare idag!
emejo: Fy attans vad du är duktig på att sy! SJälv syr jag gardiner emellanåt, och kanske några kuddfodral. Laga jeans har jag blivit lite av en gud på också för Jakob slår sönder alla sina jeans så fort han får dom typ. Sen vill jag också handla kläder men ungarna har verkligen stora berg med kläder, det är inte motiverat att köpa mer, det är helt galet vad kläder dom har! FUnderar nästan på att lägga ut ¨sånt som dom kan ha på tradera bara för att tömma lite och kunna köpa lite nytt... SJälv håller jag på att gå ner i vikt och då är det inte heller kul att köpa kläder, vill ju vänta lite till och lite till och lite till...
Idag ska vi umgås lite med min syster tror jag ![]()
Malin: Välkommen till världen som övertidare igen då
Det kommer igång snart ska du se! *kramar*
Jo då, jag tar det lugnt! Så fort hon lärt sig mer går jag ner i tid
Blev glad när jag prata med förskolan igår ang. tiden efter förlossningen. Colin ska ju vara hemma med oss i en månad efter förlossningen då Johan ska ha 10 pappadagar och sen 10 f.dagar med Colin och eftersom det är en såpass lång tid ifrån förskolan så tyckte de att det vore bra om Colin kom och hälsa på några gånger i veckan för att leka med kompisarna tillsammans med mig eller Johan så han inte kommer ifrån allt. Så skönt att de tänker så.
God morgon!
Kikar in som hastigast och säger hej! Har läst, men hinner inte kommentera just nu. Håll tummarna för maken min, ska på en andra intervju nu för nytt jobb
. *kram*
Tinna>> det beror på att chefen inget har vetat. JAg har pratat med mina arbetskamrater om det jag hört och de har hört mina diskussioner med barnet också. Men de har inte trott på barnet. Jag har försökt påverka barnet att prata med mig igen. Barnet har berättat vid 2 tillfällen men har gjort det på ett sätt som inte varit trovärdigt. Har sagt det i förbifarten och suttit och skrattat åt det. Mår dåligt för det idag.