• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • Bessie

Busfabriken: Tror det finns något liknande både i Täby och Åkersberga, får väl bege oss dit någon dag med Bella också. Är ju lite skeptisk till bollhav i värsta kräksjuketiderna, men till våren så ...

Jojja: Vad drygt med omstruktureringar igen! Förstår att det är svårt när man inte kan planera . Fast en viss helg i mars får du inte jobba *ser barsk ut* . Jättekul med fotouppdrag.

Tuffa småsyskon: Det ska bli väldigt spännande att se. Bella har ju alltid varit väldigt framåt, trots att hon är äldst, medan Melanie hittills är lugnet själv. Tror det beror mer på individen än placeringen i syskonskaran. (Annars hade jag väl varit sjövild som har två äldre bröder .) När Bella var liten var hon väääldigt otålig och blev så frustrerad när hon höll på att lära sig krypa. Melanie är i stadiet nu när hon mest kommer bakåt, eller snurrar åt olika håll. Men om hon backar bort från leksaken hon ville ha så blir det inget illvrål, som man väntar på, utan hon konstaterar att hon inte når den, vänder sig om och ser något annat roligt som hon sträcker sig efter istället. Skönt med en harmonisk bebis .

emejo; Förstår att jobbet inte lockar så mycket en sån morgon.

Jag är sååå velig just nu. Om vi ska starta verkstad igen till sommaren så borde jag ju komma ut och jobba nu, så jag hinner operera lite innan nästa mage (för annars kommer jag ha glömt allt sånt tills det är dags att jobba på riktigt igen). Men tiden går ju så himla fort, min lilla bebis är ju redan dryga 8 månader! Så jag vill vara hemma och njuta av barnen nu, längtar inte tillbaka till jobbet. Men, som sagt borde ju...

• tinna

Bessie: Mina ungar tycker inte om bollhaven så där i är dom inte alls som tur är

Tuffa småsyskon: Alma var jättelugn som liten, hon gick sent osv. Visserligen kröp hon rätt tidigt och lärde sig snabbt att klättra men hon var ändå mycket lugnar än Jakob som var helvild från 6 månader och framåt. Det är först från typ 1,5 år och framåt hon blivit den tuffing hon är idag.

Bessie: Men måste ni börja verkstaden redan i sommar då? Kan ni inte vänta ett år till emellan? Kan ju vara skönt att ha två barn som sover hyfsat bra när trean kommer, tro mig, jag vet... Kan ju vara bra för dig också att få en period av bra sömn innan du blir gravid igen, du ska ju orka med att bygga hus, flytta osv också. Bara en tanke

Nähä, städa var det ja, måste iaf plocka undan allt nu medan E sover så kan jag köra ett varv med dammsugarn sen när han vaknat. Ska höra om pappa vill ha förmiddagskaffe också, mamma är i Idre med jobbet den här veckan så han är nog lite ensam.

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • Dinkanesh

Vet inte riktit vad jag ska göra av all tid. Klockan är 10 och alla är påklädda, ätna och redo. Tvättmaskinen snurrar i källaren och spisen brinner på övervåningen. Morgan sover och hanna njuter av en stund vid tvn.
    Det är alltså så här det känns att ha ett rättvänt dygn....skumt!

Malin
    Förstår att det känns jäkligt surt. Men det kommer igen.
    Lyssna på Bessie, hon är klok!
    Vill du ha en "putt" idag också? kl 12?

Jojja
    men...vad är det där för jäkla ställe du jobbar på!?! de verkar inte ha mycket framförhållning om något alls!

busfabriken låter som ett häftigt ställe!

vilda syskon...kan inte tänka mig annat än att lillebror blir den tuffa utav dem. hanna är ju rätt mycket fegis som det är nu.

Lillebror förresten, han fyller 4 månader idag! helt otroligt att han redan är så stor!

• Bessie

Tinna: Jag har ju funderat på att vänta lite till, men maken vill inte "börja om igen", utan vill köra på om det ska bli någon trea (och det vill jag ju ha). Dessutom så har vi ju den gyllene 2,5 årsregeln som ställer till det. Jag vill absolut inte gå upp på 100% nu medan barnen är små (för det innebär oftast 120% i mitt jobb...), och med tanke på min faktiska inkomst just nu så skulle min nya föräldrapenning bli vansinnigt låg om vi t ex skulle ha 3 år mellan barnen, vilket inte skulle funka när vi flyttar till nya huset. Tankarna snurrar. Vissa dagar när det just varit dåligt med sömn känner jag att vi borde vänta lite, men sen är allt frid och fröjd nästa dag, och barnen växer ju så fort. Det lär ju bli lite tufft första tiden, men sen tror jag ju att de kommer att ha störtkul med varann resten av livet, när de kommer så tätt. Dessutom har jag två exempel i min familj på att risken är stor att det inte blir någon trea om man väntar och får vänja sig vid lyxen av att ha "stora" barn som sover ordentligt (mina bröder, som vägrar börja om i småbarnsträsket igen, fast deras fruar är sugna ). Men, men, vi får se, det är ju lite tid kvar till sommaren .

• Bessie

Dink: Grattis till Morgan på 4mån-dagen! Otroligt vad tiden går fort . Ja, så här tråkigt är det ibland när man är vaken på dagarna ..

• tinna

Dink: Grattis till morgon!
    Vår lilla E blev 11 månader igår, helt sjukt! Han är så pytteliten i sitt utseende och storlek så man fattar liksom inte att han är snart ett år! Men han har börjat säga lite ord nu, mamma, katt och 'nke (vår katt heter Sinke) så det kanske är så att han börjar växa till sig...

• tinna

Herregud, Morgan heter han ju, är lite för snabb ibland...

• tinna

Eftersom jag egentligen håller på att städa varjag ju tvungen att blogga lite om kossan i kylskåpet... www.tinnaninna.blogg.se

• Dinkanesh

Tinna
    Hahaha! så det är kossan som tjuvar. ni har inte haft konstiga spår i smöret också?
    Hehe det är lätt att vara lite snabb. Även om Morgon inte var helt fel.

Tackar för gratulationerna! Tycker det var igår man gick här med gigantisk mage och kände sig lika besviken som malin antagligen gör.
    Men det är skönt att han blir större och mer stabil på alla sätt och vis. Han hittar själv till bröstet nu, han håller huvudet stadigt själv och jag känner honom så pass att jag vet vad han vill. Skönt!

Bessie
    Svårt läge! Du kan inte vinna på alla plan, det är bara frågan om vilket du minst av allt vill vänta med eller förlora, SGI, barn eller jobb.

Måste bara sprida min glädje lite. Det känns så sagolikt skönt att ha fått igång hela proceduren med näringsdryckerna. Nu äntligen kan man slappna av lite och släppa pressen med att hon faktiskt måste äta.
    Är det något av era barn som klöks och hostar väldigt så fort det kommer mat i munnen?

nån som har tips på nyttig, näringsrik mat som kan stå framme? står det en tallrik men något plock på så går hanna görna o stoppar i sig mellan varven. men det måste vara något som tål stå framme samt gärna innehålla nyttigheter.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]