Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

tinna: Usch vad tråkigt med E! Hoppas han blir bättre snart, får behålla mat och att de kommer på vad han drabbats av. Säger som någon tidigare, det är tur att han är hos er.

Malin: Låter som något är på G, hoppas det för din skull (även om jag  gärna tog ifrån dig smärtan!)

D var tvärilsk i morse och vägrade ta av pyjamaströjan (en undertröja från Lindex färgad röd) så det slutade med att han fick åka iväg med pyjamsatröjan på. Jäklar vilket liv det var här i morse och jag kom iväg senare än tänkt. Hämtade ut papperskopian av tentan idag med examinatorns kommentarer, riktigt rolig läsning! Examinatorn har skrivit väldigt utförligt och långa kommentarer. Lite självklara saker hon tog upp fick mig att hajja till "varför har jag inte gjort så eller tänkt på det?" osv. Andras examinatorer har skrivit väldigt kortfattat och nästan i punktform. Nä, jag känner mig mer nöjd nu efter kommentarerna samtidigt blir jag nyfiken på hur en annan examinator skulle bedömma arbetet. Sambon berättade att han fått MVG på en tenta, lämnade den till en annan för bedömning och fick G. Man börjar ju undra.....

Jaha, upp i badkaret igen, D ska bada, jag har ätit för mycket fett känner jag och mår illa

F+H=D
  • helene306
    Malin K F skrev 2008-02-13 19:46:29 följande:
    Kan säga att det har jag varit med om massor med gångner. Att barn kommer fortfarande i pyjamas till förskolan. Lika roligt varje gång. KAn säga att det spelar ju liksom ingen roll!

Nej, det spelar ingen roll, kläder som kläder Hela situationen var rätt komisk nu när jag tänker tillbaka (i morse var det inte lika komiskt) att D visade en sån enorm vilja! Han har tidigare blivit arg när vi byter tröja men efter ett tag accepterat att det är som det är. Nu tjöt och illvrålade han, tog av sig den bytta tröjan och hämtade pyjamaströjan för att ta på sig den. Här skrattade jag till över situationen och vi gav med oss för lugnet skull, sen kramades vi lite och pratade så allt var bra igen.

Har lagt bud på ett par tofflor till D på Tradera. Jag är totalt rookie! Ska bli spännande

tinna: Skönt att ni fått svar ang E och att det "bara" var virus.

Sambon är på middag med kunder, D sover, kanske skulle vika ihop tvätten i källaren? Igår såg jag botten på tvättkorgen i 2 sek innan det landade lite nytt.....

Ikväll är det Grey´s!!

F+H=D
  • helene306

Önskar alla underbara mammor här inne en riktigt bra Alla Hjärtans Dag!
    Kram på er vänner!

F+H=D
  • helene306

syster: Skickar som alla andra lite kramar, du behöver det!

NK: Jäkla hund! Förstår att du är både arg och besviken!

tinna: Vad skönt att han är hemma och har saknat övriga medlemmar i familjen!

mariiee: När D bara skriker och skriker brukar vi försöka resonera med honom och berätta varför det är si och så, ibland får vi ta till en avledande manöver och ibland går det inte kompromissa alls. Som igår, för att behålla lugnet fick han åka pyjamaströja till dagis 

Har varit hemma från det studiebesök vi skulle göra med skolan idag. Vaknade med huvudvärk och ställde om klockan en timme. Har känt mig håglös och hängig hela dagen, nu är inte magen och jag kompisar men huvudvärken gav med sig framåt fm.
    Har som vanligt gått en liten promenad med D efter dagis och han härjade rätt fritt emellanåt "jag vill inte gå däråt, vill inte gå hem!....." Nu gapar han efter välling i soffan, men vi ska laga mat snart så det blir inget mer, han har redan fått en slurk.

Någon hade budat över mig på Tradera igår så jag la ett nytt bud i morse, än har ingen lagt över. Vid 20 ikväll vet jag om tofflorna är mina. Om jag vinner, vad händer sen? Tar säljaren kontakt via mail eller hur funkar det? Mätte D:s fot nyss och tofflorna är för stora, får se om de går att användas denna sommar eller till nästa. Förra sommaren hade han 3 nr för stora tofflor som är lagom nu, och dessa budade tofflor är i strl 28, får se hur det passar?

F+H=D
  • helene306
    emejo: Vad jobbigt att du inte kan sätta fingret på vad som felas! Du tror inte det kan vara en kombination av begravning/din mamma och att du och maken inte ses ordentligt på ett tag samt att du ska iväg ikväll? Ställ dig frågan vad DU helst av allt vill göra och utgå från det och stäng in dig i ett rum, blunda (gärna hörselskydd på) och andas djupt. KRAM! 
    F+H=D
  • helene306
    tinna: Han har strl 25/26 i skor nu, tofflorna är strl 28 så de kommer vara för stora. Kan han inte ha dom får vi vänta eller så springer han omkring med dom ändå som han gjorde med fuskcrocsen. 
    F+H=D
  • helene306
    REA Crocs Crocling blå flames storlek 28 17,5 cm
    Dessa blev det för en högre summa än tänkt, sambon muttrade, men det är jag som betalar.

jojja: Stort GRATTIS till tjänsten!! Hänger du på när det är bebisdags sen då??
    F+H=D
  • helene306
    tinna: Har läst lite i din blogg, åh jag har fnissat!
    F+H=D
  • helene306
    jas: Gudars alltså, jag som brukade ha koll, har tappat den egenskapen någonstans.... Oscar, det är minstingen, aprilmannen?

Sitter och messar med lillebror som berättat en tråkig (men kanske väntad?) nyhet. Vill bara ge honom en stor kram, men han är ju i Norge.......
    F+H=D
  • helene306

Malin: Vet inte om jag törs skriva summan, sambon tycker fortfarande de är för dyra och det ger mig dåligt samvete. Jag kan viska *266+22 kr frakt*

jas: Vi har inte vågat ta med D på bio, tror han skulle bli ganska till sig i tillfället och intressera sig av allt annat runtomkring (vaddå förutfattade meningar?), men det är vad jag TROR. Han kanske sitter helt förstummad. Hemma sitter han helt inne i filmen, ska man fråga något får man ställa sig mitt för tv:n så han inte ser bilden för att öh få kontakt med honom. Min bror, ja. Usch, jag tycker så synd om honom! Hans tjej berättade i onsdags att hon ska flytta ut och jag ringde i onsdags för att skicka alla hjärtans dag-blommor till henne från min bror. Det är inte första gången min bror separerar. Samtidigt som jag tycker han borde ha lärt sig något av tidigare förhållanden tycker jag så vansinnigt synd om honom, separation är jobbigt! Och han är ju lillebror...... Han verkar mest orolig för hur han ska lösa det med sin hund när han är i Norge, även om det är jobbigt med vad som ska hända.

Urk, mår fortfarande illa efter den snabbätna lunchen med kaffe till nersköljning. Tjaja... tar D på en promenix i det fina vädret  efter dagishämtning för att skaka ner skiten

F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]