Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

tinna: Funderar faktiskt på att ta en tur bort till Vc i morgon och prata lite om detta. Vi är ju ändå hemma.

F+H=D
  • helene306
    mo m2007 skrev 2008-02-21 21:10:29 följande:
    Hej hej en liten uppdatering på fronten; Mirakel har fått en allergisk reaktion med svullen hals och massa slem på Mollipecten. Hon tål den inte utan från att ha hostat lite mer än lagom har hon slemmat igen och i dag hostade hon blod, så vi kommer troligen ha en vaken natt å se hur hon mår. Vi vuxna mår bra, än så länge, jag pluggar å sitter med examinations arbete.
    Det är inte så att ni behöver åka in?? Tycker det låter lite oroväckande.
    F+H=D
  • helene306

Bessie: Nyfiken, vad innebär "tass-metoden"?? Tänker ringa vc i morgon, antingen får vi tid eller komma till öppna mottagningen.

Sambon är sprallig. Kläcker ur sig när han fogar "vi ska gifta oss på Bahamas, så kolla resa" Ehhhh, öhh? Vad har hänt. Jag är inte sen och börjar kolla Hittar på en sida att man kan boka sitt bröllop, en weddingplaner fixar allt (nästan) Ja, det lät bra, sambon håller med, tills han får höra kostnaderna. Nä, då skulle VI boka allt själva eftersom det blir dyrt med det andra. Jag kontrar med att jag tänker INTE ringa någonstans. Sambon har inte sagt något sen dess. Snåljåp!

F+H=D
  • helene306
    Bessie o NK: Ja ombytlig är han .-) Det lustiga är att han har pratat mer och mer om bröllop de senaste dagarna, vet inte vad som flygit i honom. Kostnad: Jag räknade nyss, hittade 2 olika sidor från samma bolag med olika priser och räknade ut den billigaste varianten: antingen ca 6500:- eller 9800:- (exklusive reskostnades/hotell) Jag kan känna att lägga detta på en weddingplaner som sköter ALLT, kan det vara värt denna summa. Sambon ville igår att vi ska boka Svenska Kyrkan, men jag kollade nu och Svenska Kyrkan har inte vigselrätt i Italien (japp, det är där isf )

m om: Skönt att de är piggare idag!

Dink: Hur är det med svullnaden i ansiktet på Hanna idag?

Ska upp och ringa sjukvårdsupplysningen. Idag har D inte sagt något om magen, inte heller att han mår dåligt och svepte vällingflaskan i morse. Nu smaskar han glass

Ute är det halv storm! Hade spetsat in mig på en långpromenad, men vete katten längre. Det är inget kul att gå i sån blåst och D gillar inte heller när det blåser så mycket. Får se om det lugnar ner sig framåt dagen.
    F+H=D
  • helene306
    jojja skrev 2008-02-22 09:10:38 följande:
    helene--> Men bröllopsfotografen då
    Räknade inte med några bilder genom resebolaget, jag vet ju vem jag vill ha

Hoppla, missat!

Grattis tinna!! Var det inte igår du skulle iväg 16.30? Eller var det idag? Njut av fikan idag!!
    F+H=D
  • helene306
    Dink: Klandra inte dig själv! Min syster märkte inte heller att deras son hade öroninflammation förän det värkte hål och var rann ut på kudden. Han hade inte sagt ett pip, bara varit hängig och ville sitta i knäet. Gissa hennes samvete sen. D däremot, han vrålar

Malin: Skönt att du fått bekräftat att liten därinne mår bra!

Har surfat runt och kikat på bröllopsklänningar, varför ska allt vara så svårt??!! Sambon har ju sitt fixat, jag äger inte ens en klänning eller något snyggt öht som skulle kunna vara dugligt till giftermål.
    F+H=D
  • helene306
    mariiee: D kan inte heller räkna, kan klara att komma till 3, bokstäver slår han huller om buller. Datorn gillar han bara att se att köra runt med så pilen far över skärmen

jas o jojja: kollade runt på klänningar igår på alla ställen jag kom på. Blev helt fyrkantig i ögonen och hittade inget direkt jag gillade. Skulle velat ha mammas klänning, men den har hon slängt

tinna: Trevligt med lyckat biobesök!

Nähä, nu ska vi iväg och kolla på bord och stolar. Har ledsnat på detta köksbord vi har nu.....
    F+H=D
  • helene306
    emejo o Malin: En riktig brudklänning behöver det inte vara. Det kan lika gärna vara en snygg enkel klänning, bara den sitter snyggt  Helst inget axellöst eller med bar rygg, jag känner mig naken och obekväm då, så sådana klänningar går bort direkt. Sambon köpte Amelia brud åt mig idag *gulle* när vi handlade för att jag skulle få lite inspiration. Hittade en söt knälång, vit klänning i tidningen med tre, tunna svarta band under bysten. Enkel och stilren, 1600:- Sambon tyckte det var billigt jag ville vara snålare, men sambon tyckte iaf att runt 2000:- för en klänning kan jag få lägga iaf. Jag hade väl siktat på under tusenlappen så jag blev glatt smått överaskad Hittade någon snygg klänning igår på alla sidor jag var inne på, men frågan är på vilken sida jag hittade den? Får spana vidare.

tinna: Hoppas du får det kul i Linköping ikväll!

emejo: Tråkigt med strömmen, men trevligt att få mat hos din pappa Bra shopping för liten summa pengar!

m om: Trevlig önskelista! Hoppas du får något av det du önskar. Jag har önskat mig ett par Mary Jane Crocs av sambon. Bäst att jag får det av honom.

Vi hittade varken bord eller stolar som föll oss i smaken så det får vara ett tag till. D gjorde sitt bästa i att trotsa och var lagom billig inne på Maxi. Fattar inte varför han måste slå på högsta volym när han ska skrika. Innan kunde han vara lite diskret, nu ylas det för full hals direkt....... Sambon röjer i tvättstugan och torkar både högt och lågt. Egentligen skulle han köpt lättbetongblock idag så han hade kunnat börja bygga upp för diskho osv, men det blev inget med det. Får se om vi tar en tur till IKEA i morgon och köper diskho och lite annat smått och gott som behövs.
    F+H=D
  • helene306
    Malin: Om slemproppen börjat gå så är det ju iaf på rätt väg! Spännande!

NK: Jag skulle göra som emejo föreslår. Överraska honom och fria ändå som du har planerat. Kanske är det det han vill höra?

Malin: Ja, det känns lite kul att planera, men det går i vågor och vi har tankar och funderingar om precis allt. Vart ska vi gifta oss, hemma borgerligt eller utomlands? Föräldrarna vill vi ha med, fest, inte fest eller middag efteråt? osv. Sen har vi andra kostnader som drar iväg så frågan är om det verkligen är så smart med bröllop egentligen, men vi får väl gå och klia bankmannen under hakan? Sen efternamnsfrågan. Jag vill att vi har samma och sambon har godtagit min farmors ogifta namn, ibland ändrar han sig och vill behålla sitt namn. Svärisarna trycker omedvetet på tror jag, de blev aningens besvikna när D fick mitt efternamn. Svärmor sa när hon fick veta "ska han heta det??!!" och sambon har berättat i efterhand att de tog det lite "hårt" så ska han byta helt blir det nog sura miner. MEN han är vuxen och tar sina egna beslut. Gillar ändå inte att det är ett känsligt ämne från deras sida.

emejo: Skönt med extra pengar!

cykla: Tror inte D har börjat trampa ordentligt på trehjulingarna på dagis, han sparkar sig mest fram. Men han vill ha en stor cykel, petar på en i hans nivå var gång han ser en och "vill ha"

Det blev en tur till IKEA idag för att köpa kran och porslinsho till källaren. Jag fick den kran jag ville ha även om det innebär en kall och varm-kran. En sån där gammaldags sak. Det kommer bli så snyggt! Snart kommer elementet som går i äldre stuk också, så det kommer matcha bra.

F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]