Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Bessie: Gav sambon uppgiften att klura på, men han blev lite brydd och funderade ett tag på hur mna räkna med ekvation. Min tanke var detsamma som du skrev: 95-23=72/2+23=59. Men hur man skriver ekvation eller förklarar, det kan jag inte
    Fy, vad tråkigt med din bror! Hoppas verkligen att det ordnar sig på bästa sätt för honom och barnen!

NK: Ta det lugnt med magen. När skulle du sluta jobba?

Syster: Usch, stackarn! Krya på sig till honom!

Malin: Är du här idag? Funderade på siffran 4, kl 4 kanske?

Igår däckade jag tidigt, är så in i bängen trött på kvällarna numera och rätt så orkeslös. Känns som jag går på sparlåga mest hela tiden. Så igår em kom huvudvärk som brev på posten, vaknade av det inatt och nu känner jag efterdyningar av den. Till på köpet har D hållt låda och strulat på endera sättet inatt, sambon och jag blev halft ursinniga på honom! Försov mig dessutom i morse och allt har gått i 220 för att hinna med. Så ringer Jenny 7.15, vaknat precis och även hon haft en strulande son inatt så efter lite velande bestämde vi oss för att stanna hemma idag och vila upp oss/läsa hemma. Har lite dåligt samvete för att stanna hemma och känner mig som världens gnällspik. Sambon tyckte även han (kors i taket) att vi skulle vara hemma, men ändå. Jag har ett barn och läser och gnäller över taskig sömn, det finns de som har det värre och tuffar på utan gnäll. *tar dagens första kaffe och inväntar koffeinkicken* 
    Nämde även för sambon igår om mina funderingar på att ta ut spiralen i april och han tyckte det lät bra, då hinner jag antagligen med att läsa 2 terminer detta år.
    F+H=D
  • helene306

jojja: Gnäll på bara, det är det vi är här för! Bra att du står på dig mot chefen iaf!
    Tack för erbjudandet om tal, men det är inte nödvändigt. Uppgiften på syrrans tenta var att skriva om talet i 3 olika lösningar utifrån representationsformler och jag fastnade för hur man räknar. Gulp, undrar hur min tenta blir v13??!! Jag fick lite smått panik när syrran mailade förra årets tenta......

Ge till följande problem minst tre olika lösningar, som bygger på var sin
    representationsform:
    Nähä, säger som jojja: Dags att göra något. Kanske.....
    F+H=D
  • helene306
    NK: Tycker det låter som du ska ringa ett samtal till din bm och fråga lite om dina sammandragningar. 

Malin: Då får vi hoppas att det drar igång nu snart! Kl 4 i morgon bitti, kan det vara något? KRAM!

Plugg: Har inte varit så effektiv idag, har mest haft ont i huvudet, men nu skriver jag ut lite artiklar Alltid något!

Läste Lennart Nilssons bok "Ett barn blir till" i em och blev äggsjuk Tycker det är väldigt faschinerande att vi funkar som vi gör och att celler och annat vet vad de ska göra därinne. Kände ett väldigt starkt sug efter barn när jag läste, nästan så jag blev förvånad på min egna reaktion, men nu har suget avtagit.

Håhå, jaja vad roligt att vänta på skrivaren..... Sambon är iväg och bowlar så jag ska nog roa mig med artiklarna sen. Kommer somna, garanterat.
    F+H=D
  • helene306
    NK80 skrev 2008-02-06 21:12:34 följande:
    Helene, Jag är nu i vecka 35 så om det skulle dra igång nu så vore det inte någon fara för bebisen men se det tror jag inte att det gör dock, kommer säkert få gå med dessa onda sd i flera veckor!
    Oj, då! Har du redan kommit så långt? *tänker inte på vad som står i din sidfot* Ja, då blir det ju annat. Hon övar, se det positivt
    F+H=D
  • helene306

Tinna tror det är en kille
    Jag tror tjej.
    Min man tjej.
    Heléne tror på kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)

Har precis ätit kycklingfilé med fetasallad och creme bearnaise. Gott! Grabbarna sitter i badet och jag pillar lite här och var, nu är jag här

m om: Grattis i efterskott till Mirakel!!

emejo: Skönt att di känner dig starkare ändå! Kramar om!

Malin: Puttar på bebis ut! Tycker din mage är jättefin och jag tycker den ser så liten ut sedd från sidan men (ta inte illa upp!!) gigantisk framifrån. Har helt förträngt att jag själv såg ut så för väääldans lång tid sen.

jojja: Skrattar åt din mans magkommentar

Schlager: Håller på min favvo E-type

Idag fick vi reda på att en liten Viggo tittade ut i tisdags. I morgon är vi inbjudna till kompisarna för att beskåda underverket. Får se om jag svämmar över av bebislängtan eller känner 0. Spände ut magen tidigare och speglade mig hur det ser ut. Att ha gravidmage känns så främmande och avlägset samtidigt som jag kan sakna det ibland. Varför kan inte bebisar komma ut och vara 1 år? Tror det är spädistiden jag grämer och fasar för mest.

Idag har jag nog knäppat till mig totalt. Källartrappen som jag slet så pass med när vi flyttade in att slipa trärent, vill jag nu måla vit. Inte hela trappan utan bara avsatserna och låta stegen förbli trärena, men det som chockade mig än mer var att sambon då kommenterade att han ville ha hela trappen vit isf. Väggarna längs hela trappen och de i "hallen"+toa vitlaserade jag också när vi flyttade in och nu vill jag måla detta helt i vitt istället. Även här chockerar sambon och säger att jag får måla vitt Förvånad Hmm, kanske dags att åka och köpa färg och sätta igång innan han ändrar sig? Sambon har även ändrat sin åsikt om ingången till tvättstugan och gjort som jag sa och kaklat. Innan ville han måla med strukturfärg så det blir som en ruggad yta, men det tyckte inte jag om eftersom han kaklat en svart rad längs golvet ända ut till "hallen" så jag sa att det blir snyggare med kakel i hela ingången. Näpp, det ville inte han, men igår kom han visst på andra tankar och har nu börjat kakla runt ingången. Men att det var så jag sa från första början vill han självklart inte erkänna, idén är hans. Tja, vad säger man?

F+H=D
  • helene306
    mariiee: Här står Toon Disney på från vi vaknar tills vi går i säng (nästan) D tittar mycket på tv. Ofta leker han mest i vardagsrummet och stannar upp ibland för att titta om det händer något speciellt, sen fortsätter han leka. Så håller han på när han inte grejar med annat.
    F+H=D
  • helene306

Go kväll tjejer!

Siffror/bokstäver: D försöker, men det hamnar lite huller om buller. Ibland slår det till och blir rätt på siffror och bokstäver drar han bara i en ramsa men jag tror inte han förstår innebörden av det. Han reagerar inte speciellt på bokstäverna i sitt namn fast jag visar och förklarar. Får bara till svar: "Nej mamma".

Är småilsk på min mobil som helt plötsligt bestämt sig för att bara fungera med vibrator. Ljudet funkade igår klockrent, nu Kan inte skylla på att D gjort något för den har varit i min jackficka hela tiden. *drar en ramsa*

Missade schlager igår och babblade i telefon över en timme. Vi blev inbjudna till kill- resp tjejfest hos kompisarna i Stockholm. Sambon får åka i april, jag i maj. Trevligt, trevligt!

Idag har jag hållt BEBIS, 5 dagar gammal! Så otroligt liten och så otroligt SÖT! Ja, jag blev sugen+nej, jag blev inte sugen= det var ju lite mysigt men vi håller oss till våra funderingar/planer iaf. D var riktigt söt med den lille, klappade och skrattade åt minsta lilla pip. Så nu vill D ha bebis och bli storebror.

Fryser och är vrålhungrig men kebabsalladen anländer vid ca 20.30. Har varit sugen på denna sallad sen förra veckan, idag blir det av!

Burr, går upp till värmen och ugglar under plädar framför tv:n

Kram till hela högen!!

F+H=D
  • helene306
    jojja: 3 gånger gäller iaf när jag var ute för detta med Telia 2003. Funkar inte telefonen efter de 3 vändorna har du rätt till en ny. Jag fick efter allt detta skickande äntligen en ny, det jag störde mig på var att den sprillans nya mobilen gick på samma garanti som den kasserade. Det hade liksom passerat 6 månader med alla turer hit och dit, knäppa regler. 

Bessie: Tack för vaniljbullen!

jas: Krya på dig!

Malin: Måste erkänna att jag tänkt på den lilla krabaten jag höll igår flera gånger idag och funderat på hur jag vill ha det. Ena syunden ja vi kör! andra stunden vi väntar lite.... men det är ju ett tag kvar till vår planering. Snart är det alla -dag, då får din titta ut

tinna: Hoppas det blir ordning på E:s mage snart.

Trots: Här är det en ständig diskussion om att kuddarna i soffan ska LIGGA KVAR I SOFFAN och inte vara på golvet. Bestämda "NEJ!" rungar tillbaka. Igår var han i sitt esse större delen av dagen och jag var utrustad med kort tålamod, så det var ingen vidare kombination. Sambon brydde sig inte heller utan höll sig lämpligt nog i källaren. Nu står D bredvid och illtjuter över att han vill ha det gamla tangentbordet och musen. Jisses amalia........ Innan detta hade han ett bölande för att jag hann tända lampan till toaletten före honom. Uj, uj, världen raseras.
    F+H=D
  • helene306
    tinna: Usch då, det lät inte bra med E. Får hoppas de ringer tillbaka idag och gan ge er någon form av diagnos.

Malin: Åh, lite glädjande nyheter *klappar händerna och håller tummarna på att det drar igång nu!*

Bessie: Vad roligt det låter med ditt homestaging hemma! Jag tänker dra en rejäl rensning i källaren när vi ska riva ut garderoberna, sen får sambon gnälla bäst han vill

Sitter här och äter VV äppelpaj med massor icke VV vaniljsås . Det finns inte så mycket kvar så ni får slåss om det som återstår. Vi skulle fått tentasvar idag kl 12, jag har inte fått något svar än. Den som väntar på något gott......

D drömde något i natt och var väldigt ledsen. Han lugnade ner sig efter 5 min och jag sov kvar hos honom. Han snyftade lite till och från. När han vaknar igen och är otröstlig har det råkat hända en olycka. Sängkläder revs bort, ny pyjamas och vi skulle sova i vår säng, men inte D inte. Han blev arg och ledsen över det och ville absolut sova i sin säng! Jag tröttnar efter ett tag, säger att jag sover i min säng och att David får sova i sin, sen går jag och lägger mig. Illvrålandes kommer han efter när han fattat att det inte blir något sova i hans säng. När han väl kommer på plats somnar han snabbt med sin panna mot min och sina fötter/ben intrasslade i mina. Jag har dessutom haft en grym värk på höger sida av ÄL och har inte kunnat sova i vissa ställningar. På vänstersidan gick det inte alls, det kändes som allt skulle dras ur mig, det högg och var ONT och vända sig i samma takt som innan var bara att glömma. Det blev att sova på rygg. Vid sån här värk funderar jag allvarligt på om det verkligen är värt att ha spiral, men idag är det borta och så nästan även funderingarna. 
    F+H=D
  • helene306
    Bessie: Nickar åt din ÄL-kommentar Jag blev godkänd på tentan av vad jag sett på mina resultat. Med tanke på att sista delen gick så in i bängen TRÖGT så känner jag mig nöjd. I morgon ska jag hämta ut papperskopian och den är säkert fullklottrad med kommentarer Ska bli spännande läsning i morgon.

tinna: Skönt att ni ska åka in!

D somnade vid 16.30, nu är vi nybadade och ska mysa i soffan. Förhoppningsvis har det varma gjort honom lite dåsig så jag snart får honom i säng.
    F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]