Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Bessie: Gav sambon uppgiften att klura på, men han blev lite brydd och funderade ett tag på hur mna räkna med ekvation. Min tanke var detsamma som du skrev: 95-23=72/2+23=59. Men hur man skriver ekvation eller förklarar, det kan jag inteFy, vad tråkigt med din bror! Hoppas verkligen att det ordnar sig på bästa sätt för honom och barnen!
NK: Ta det lugnt med magen. När skulle du sluta jobba?
Syster: Usch, stackarn! Krya på sig till honom!
Malin: Är du här idag? Funderade på siffran 4, kl 4 kanske?
Igår däckade jag tidigt, är så in i bängen trött på kvällarna numera och rätt så orkeslös. Känns som jag går på sparlåga mest hela tiden. Så igår em kom huvudvärk som brev på posten, vaknade av det inatt och nu känner jag efterdyningar av den. Till på köpet har D hållt låda och strulat på endera sättet inatt, sambon och jag blev halft ursinniga på honom! Försov mig dessutom i morse och allt har gått i 220 för att hinna med. Så ringer Jenny 7.15, vaknat precis och även hon haft en strulande son inatt så efter lite velande bestämde vi oss för att stanna hemma idag och vila upp oss/läsa hemma. Har lite dåligt samvete för att stanna hemma och känner mig som världens gnällspik. Sambon tyckte även han (kors i taket) att vi skulle vara hemma, men ändå. Jag har ett barn och läser och gnäller över taskig sömn, det finns de som har det värre och tuffar på utan gnäll. *tar dagens första kaffe och inväntar koffeinkicken*
Nämde även för sambon igår om mina funderingar på att ta ut spiralen i april och han tyckte det lät bra, då hinner jag antagligen med att läsa 2 terminer detta år.
Hmm, kanske dags att åka och köpa färg och sätta igång innan han ändrar sig?
-dag, då får din titta ut