Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

mariiee: Se mitt tidigare inlägg.

jas: Tråkigt att det inte blev bio. En annan gång.....

Ska försöka få med lillfjant i säng, han kämpar med att hålla ögonen öppna men kan inte erkänna att han är trött. Sambon fogar i källaren och jag har äntligen fixat lite sådant som skjutits "till en annan dag"
    F+H=D
  • helene306
    Malin: Er bebis vill verkligen inte komma ut! Kollade in lite tidigare och läste ditt inlägg och trodde att nu snart får vi veta vem som gottat sig där inne. Tydligen inte än. Sänder lite styrke kramar till dig!

D och jag har precis kommit hem från en promenad i det soliga men kalla vädret. Tog turen förbi Godishuset så D fick plocka ihop sig en påse. Vi har varit uppe med tuppen idag (känns det som) och hunnit med en hel del och klockan är knappa lunchen. Kanske borde fundera på vad som ska ätas? Som vanligt idétorka. Sambon kaklar och samtidigt som även jag vill att det ska bli färdigt kan jag tycka att det är fruktansvärt tråkigt att han är här nere varenda helg och jag får sköta resten, speciellt nu när D gillar att pröva tålamodet.
    F+H=D
  • helene306
    syster: Alla lögner är jobbiga, stora som små. Hoppas ni ordnar upp det och att du återfår förtroendet snart!

syster igen: Sambon jobbade effektivt efter julledigheten så fort han kom hem, men sen vi fick upp ångduschen (det var lite pga den han jobbade på) så har han trappat ner på tempot. Men nu är det inte mycket kakling kvar, sen blir det att ställa i ordning tvättmaskin, montera porslinsdiskho (som inte är inköpt än), bygga in skåp, sätta up skåp, fixa till lite och lägga trätrall på golvet. SEN är det klart och då börjar vi med nästa rum. Där hoppas jag att jag kan vara mer delaktig. Måla är visst min lott

Nu funderar jag på en sak som jag gärna vill ha era synpunkter om. Vi tog ner torktumlaren som stått ovan tvättmaskinen. Vi började fundera på om vi ska sälja av torktumlaren då vi så sällan använder den. Tror jag kört den kanske 10-15 gånger under de 4 år vi har bott här. Sambon funderade på om den inte behövs för att köra D:s jackor mm, men vi har klarat det hittills så då borde vi klara det framöver också. Hur skulle ni göra? Vi har inget direkt behov av den men så är det detta men. Tänk om vi helt plötsligt behöver den sen?....
    F+H=D
  • helene306
    emejo: Med en sambo som jobbar med el och undrar varför mätaren drar iväg de gånger jag faktiskt använt tumlaren så blir det inte av, energitjuv som den är Skämt åsido, det blir bara inte av att jag använder den. På sommaren hängs tvätt ute och här inne hängs allt i datorrummet i källaren. Jag utnyttjar vattenrören i taket och hänger sängkläder bla, resten på IKEAs golvtorkställning och så går avfuktaren. Tror inte heller vi får någon större summa för den om vi säljer, det får nog bli en bortskänkes isf, men nu börjar jag vackla lite. Blir vi en till i familjen någon gång betyder det kläder för en till, så.... Ja, vi ska ju inte dumpa den i morgon

NK: Det var ingen dålig godispåse :-O Sätt inte i dig allt, jag lovar att du mår illa.

Har själv precis mumsat i mig en påse Kinasnacks, gott så länge det varade, men nu är det inte så gott längre, NU mår jag illa. My bad. 

D har verkligen kommit in i en trotsperiod! Min tidigare snälla, lugna lille kille är nu en påfrestande, studsande, klättrande, slagbenägen, sparkandes liten parvel. Öronen har han tappat totalt, testar gränser hela tiden och tjuter/vrålar/skriker när han inte får som han vill! Han började illtjuta på Maxi för några timmar sen för att han inte fick en godispåse. Folk tittar, men jag bryr mig faktiskt inte, blir mer full i skratt Vi sätter honom i trappen när han blir för överjävlig eller slåss och säger att han får komma tillbaka när han är snäll igen. Efter några sekunder hör man: "David är snäll nu" och sen kommer han lullandes. Det är lite svårt att inte börja skratta då, men han förstår vad trappen innebär och lugnar ner sig.
    F+H=D
  • helene306
    Shamboo: Oj, vilket jobbigt läge för dig med alla tankar och funderingar! Pratar han något med dig så du har möjlighet att ventilera dina känslor och tankar om allt det här? Bra ändå att han går till kurator och tar tag i saken, men du då? Har du möjlighet till detsamma? Många, många kramar till dig!    

Bessie: Välkomna hem! Vad härligt att ni haft det bra i fjällen och vad kul att det går bra för tjejerna att dela rum! 

Malin: Vad magen har sjunkit mot bilden innan!
    Jag kollade på förlossningskliniken igår, så söta små! Sambon petar på mig och undrar om jag vill gå igenom det där igen. Nä, egentligen inte, men det var ju värt allt med D så varför inte igen? Nu säger även D att han vill ha ett syskon när vi frågar, förut skakade han på huvudet och ja "nej".

Sambon har nog fått stollerycket totalt. Igår började han prata om att han vill att vi ska byta kök. Ja, inte mig emot, men vi kanske ska göra klart projekten i källaren och påbörja här uppe isf. Vi har tänkt att riva lite väggar för att öppna upp köket mot hallen, men än är det i tankestadiet. Jag vet stilen på köket, men vill få med många smarta förvaringsmöjligheter!

Fick höra av en personal på dagis att det går magsjuka IGEN! 9 barn hade insjuknat under helgen och var hemma idag. Hoppas verkligen vi slipper denna omgången!

Vi har kommit in i en "ond" cirkel med D. När han vaknar till/drömmer på natten går vi in och lägger oss bredvid honom. Självklart somnar även vi där och nu vaknar D till varje natt och det blir att någon av oss sover kvar. Nu tror jag D blivit så van av att vi är bredvid så han vaknar till pga det och jag känner att det är lite jobbigt samtidigt som det är mysigt, men ingen av oss sover så bra i hans säng eftersom han snurrar och bökar en del.

Usch, jag har tappat motivationen på skolan lite. Vi har ganska mycket grupparbeten och jag har varit positiv till grupparbeten, men nu känner jag att jag inte lär mig så mycket av det och funderar på hur det ska gå på tentan. Samtidigt funderar jag allt mer och mer på om jag verkligen vill bli lärare eller om det inte är socionom trots allt. Nackdelen med socionom är att utbildningen är i Örebro eller Norrköping och det innebär 11 mils enkel resa, vilket gör att jag backar. Funderar på om jag ska söka till socionom och ta ställning sen, å andra sidan vet jag att jag kommer vela något ofantligt om jag skulle komma in och brottas med än mer tankar. Motivationen kommer väl tillbaka någon gång, men just nu gör jag allt annat än ägnar tid till skolarbetet..... 
    F+H=D
  • helene306
    Mitt skoltänk: Jag vet att jag inte ska haka upp mig på resvägen men så tänker jag på D, jag vill undvika långa dagar på dagis och ska jag börja åka tåg kommer det innebära längre dagar och en del knöl när sambon ger sig ut och reser i jobbet, då knackar mitt samvete på. Samtidigt känner jag att jag vill jobba som lärare för barn är för härliga på alla sätt och vis, jag har bara svårt att visualisera att JAG ska jobba som lärare. Jag är väl i en motivationssvacka och kommer ur den sen, jag är inte ensam om att ha bristande motivation, de flesta har invändningar på denna kurs.

Träff: Träffades inte några på hotellet NK jobbar? Kan inte det gå att upprepas? *funderar vidare på om NK vill det och vart det är?* *visslar *

Har varit hos lillebror och ventilerat lite inredningsidéer. Det kommer bli lite tomt när hon flyttat ut och brorsan håller på och renoverar övervåningen så han har lite yta. Nedervåningen ska han tills vidare ha som dansgolv, som han skämtar om, tills han hittar vad han vill ha. Han verkar må bra och gör nu som han vill och han har insett att det är bäst det som händer även om det är tråkigt. Problemet är Boss, hans hund som någon måste ha hand om när han är i Norge, men det löser sig i sinom tid. 

Ska nog ta med lite "matafåglarnamat" när jag hämta D, han gillar fåglarna
    F+H=D
  • helene306
    jas:

Malin: Många kramar till dig!!!!!!

Dink: Kramar även till dig! Hoppas morgondagen blir bättre!

Vad D ska bli när han blir stor? Ingen aning, måste fråga, han kanske har något svar?

D och jag matade änderna och tog den sedvanliga promenaden. Jag tröttnade på samma tur och föreslog att vi skulle gå till pappa på jobbet. Ja, det gick D med på och han ville ha en korv på vägen. Klart han får en korv! Vi möter en ganska kraftig man på vår väg och D säger: "Vilken tjock mage han har" och slår ut med armarna. Jag hörde inte riktigt då D (tack och lov!) inte sa det så högt och jag frågar vad han sa när vi kommit bort från mannen. "Vilken stor mage han hade" och så slår han ut med händerna igen. Ähum..... så där säger man inte till någon tillrättavisade jag och var väldigt tacksam över att D inte utbrustit detta när vi precis mötte mannen.

Eftersom sambon hade företagsbilen här i natt tog han den framåtvända stolen ch satte D i och körde till dagis. När vi skulle åka från sambons jobb provade vi stolen i baksätet på hans bil (skålade stolar bak, lite sportbilsvarning) och den passade så vi åkte vidare till ett par kompisar som ville ha bärhjälp. När jag vände mig om och frågade om D satt bra möttes jag bara av ett brett leende Han pratade om varenda bil vi möte, jösses vad kul att se vad som händer! När vi åkte hem från kompisarna förklarade vi att när det är grönt får man åka, när det är rött stanna. När sambon fick stanna vid ett rödljus vänder jag mig om och tittar till D som har en smålurig min och har höger hand framåt. Han säger inget men visar hemma att man måste göra så här och så klättrar han fram till växelspaken och drar handen fram och tillbaka. "så gör man i pappas räserbil"
    F+H=D
  • helene306
    Malin: Fiskarna är bra Ibland stämmer vissa delar in för mycket på mig.

NK: Håller med övriga, kolla med bm om vattkoppor!

jojja: Har du klarat dig undan kräksjukan eller? Fy, urk! Krya på er!!

I natt kom D in självmant till oss, det har väl inte hänt på evigheter. Han är ledsen och säger att han har ont i magen. Efter 10 toabesök utan resultat kommer det äntligen lite bajs och han somnar efter det som en stock! Idag ringde dagis till sambon (som inte ringer mig!) och berättar att D klagat på magon och inte vill äta. Toabesök ger inget resultat. När jag får höra detta lite innan 15 packar Jenny och jag ihop och åker hem. Ja, hönsmamma slog in och jag ville ta hem honom även om han mådde bra och lekte bra på dagis. Han klagade på magont när jag klädde på honom och har gnällt lite till och från. Efter 17 behövde han gå på toa och det kom väldigt mycket luft, lika mycket annat så jag undrar om han inte varit lite förstoppad? 17.40 somnade han i soffan och jag bar upp honom. Sover som en liten gris.

På väg in till skolan i morse såg vi på håll något som hände, massa bromsljus och en massa blinkers. "Olycka" tänkte vi. Mycket riktigt. När vi passerar ser vi att det är en klasskompis till oss och jag stannar. Han var ganska ledsen, chockad och hade ont i nacken. Tydligen låg han i omkörning för en audi och lastbil när audin bakom lastbilen ger sig ut för omkörning mitt framför, ångrar sig, tvärnitar, varpå klasskompisen får tvärnita och kör rakt in i baken på audin. Audin gasar på, kör om lastbilen och sticker från platsen. Klasskompisen blir ståendes, halva fronten är demolerad. Vi stannar tills klasskompisen blir omhändertagen i ambulansen sen ger vi oss iväg.

När vi åkt ca 2 km ser vi en audi står på en ficka med varningsljus på. Först kör vi förbi, men jag backar tillbaka, jag måste kolla så allt är ok. Där står föraren, rejält chockad, pratar i telefon med en anhörig. Ingen annan hade stannat och kollat hur det var med honom/om han behövde hjälp. Jag frågar hur han mår och han säger att han har ont i nacke, rygg och mår illa. En annan kille (militär) från innan kommer straxt efter, stannar till med oss och jag ringer 112. En ambulans från tidigare stannas och han kollar med audikillen hur det är med honom och säger åt honom att invänta ambulans. Audikillen ville inte åka ambulans han ville invänta sin anhörige och åka med denne. Det sista jag hörde var att ambulanskillen sa till honom att åka med ambulansen istället för att åka själv. Jag sa till honom det också, men han verkade för chockad för att ta in, han bara pratade i telefonen. Vet inte hur det blev av med detta sen, militärkillen från tidigare stannade kvar och skickade iväg oss till skolan.
    Hela förmiddagen har jag tänkt på hur det är med klasskompisen. Han är både lång och lite kraftig, ingen liten kille, men när han satt där, chockad och tårar i ögonen såg han så liten och ynklig ut. Han hade visst hört av sig till några andra klasskompisar efter lunch, han var hemma och allt verkade bra. Klasskompisens front blev som sagt nästan helt demolerad, bakänden på audin blev endast lite skrapad på några ställen. Tur i oturen att inte smällen blev värre än den blev!

Har införskaffat mig en plånboksalmanacka idag. Känns lite konstigt och jag "sörjer" min gamla trotjänare till plånbok. Jag som grämde mig så pass över kostnaden, 400:- . Det var 13 år sedan Dragkedjan till myntfacket har börjat ge med sig, visst skulle den funka ett tag till, men nu shoppade jag denna idag och ska ge den en chans.
    F+H=D
  • helene306

Tog en allergitablett vid 19, började slumra till Roomservice, missade Grey´s helt trots försök till att titta Tar reprisen på söndag och tar allergitabletten hädanefter PRECIS innan sänggående.

God Natt!!

F+H=D
  • helene306
    m om: Näe... Krya på sig till barnen!!

NK: Ja se karlar

emejo: Skönt med sovmorgon!

Malin: Du är beundransvärd på alla sätt! Jag hade gjort som emejo, gömt mig och tjurat. Många kramar till dig! Håller en tumme att det drar igång inatt så du slipper något annat i morgon.

Börjar få ont i halsen

D har inte haft ont i magen idag (vad han själv sagt) och jag lämnade honom mellan 9-13 på dagis. Han hade inte ätit något där och han har knappt ätit något hemma heller. Välling som han annars slukar har han fått i sig 2 flaskor under hela dagen av. Det är väldigt olikt honom. Börjar fundera på vad det kan vara. Pluttat har han gjort 2 gånger idag. Frågar jag om han inte mår bra så nickar han på huvudet men frågar jag om magont, illamående mm så skakar han på huvudet. I morgon är vi hemma, får se hur detta går.

Muttra och blir väldigt irriterad på att FL är så förbenat SEGT! Skrev igår ett inlägg till sajten och får svaret "se inlägg 75 i följande länk" Skitsmart då det tar EVIGHETER att söka i trådar Skrikandes
    F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]