Malin: Fiskarna är bra

Ibland stämmer vissa delar in för mycket på mig.
NK: Håller med övriga, kolla med bm om vattkoppor!
jojja: Har du klarat dig undan kräksjukan eller? Fy, urk! Krya på er!!
I natt kom D in självmant till oss, det har väl inte hänt på evigheter. Han är ledsen och säger att han har ont i magen. Efter 10 toabesök utan resultat kommer det äntligen lite bajs och han somnar efter det som en stock! Idag ringde dagis till sambon (som inte ringer mig!) och berättar att D klagat på magon och inte vill äta. Toabesök ger inget resultat. När jag får höra detta lite innan 15 packar Jenny och jag ihop och åker hem. Ja, hönsmamma slog in och jag ville ta hem honom även om han mådde bra och lekte bra på dagis. Han klagade på magont när jag klädde på honom och har gnällt lite till och från. Efter 17 behövde han gå på toa och det kom väldigt mycket luft, lika mycket annat så jag undrar om han inte varit lite förstoppad? 17.40 somnade han i soffan och jag bar upp honom. Sover som en liten gris.
På väg in till skolan i morse såg vi på håll något som hände, massa bromsljus och en massa blinkers. "Olycka" tänkte vi. Mycket riktigt. När vi passerar ser vi att det är en klasskompis till oss och jag stannar. Han var ganska ledsen, chockad och hade ont i nacken. Tydligen låg han i omkörning för en audi och lastbil när audin bakom lastbilen ger sig ut för omkörning mitt framför, ångrar sig, tvärnitar, varpå klasskompisen får tvärnita och kör rakt in i baken på audin. Audin gasar på, kör om lastbilen och sticker från platsen. Klasskompisen blir ståendes, halva fronten är demolerad. Vi stannar tills klasskompisen blir omhändertagen i ambulansen sen ger vi oss iväg.
När vi åkt ca 2 km ser vi en audi står på en ficka med varningsljus på. Först kör vi förbi, men jag backar tillbaka, jag måste kolla så allt är ok. Där står föraren, rejält chockad, pratar i telefon med en anhörig. Ingen annan hade stannat och kollat hur det var med honom/om han behövde hjälp. Jag frågar hur han mår och han säger att han har ont i nacke, rygg och mår illa. En annan kille (militär) från innan kommer straxt efter, stannar till med oss och jag ringer 112. En ambulans från tidigare stannas och han kollar med audikillen hur det är med honom och säger åt honom att invänta ambulans. Audikillen ville inte åka ambulans han ville invänta sin anhörige och åka med denne. Det sista jag hörde var att ambulanskillen sa till honom att åka med ambulansen istället för att åka själv. Jag sa till honom det också, men han verkade för chockad för att ta in, han bara pratade i telefonen. Vet inte hur det blev av med detta sen, militärkillen från tidigare stannade kvar och skickade iväg oss till skolan.
Hela förmiddagen har jag tänkt på hur det är med klasskompisen. Han är både lång och lite kraftig, ingen liten kille, men när han satt där, chockad och tårar i ögonen såg han så liten och ynklig ut. Han hade visst hört av sig till några andra klasskompisar efter lunch, han var hemma och allt verkade bra. Klasskompisens front blev som sagt nästan helt demolerad, bakänden på audin blev endast lite skrapad på några ställen. Tur i oturen att inte smällen blev värre än den blev!
Har införskaffat mig en plånboksalmanacka idag. Känns lite konstigt och jag "sörjer" min gamla trotjänare till plånbok. Jag som grämde mig så pass över kostnaden, 400:- . Det var 13 år sedan

Dragkedjan till myntfacket har börjat ge med sig, visst skulle den funka ett tag till, men nu shoppade jag denna idag och ska ge den en chans.