Inlägg från: emejo128 |Visa alla inlägg
  • emejo128

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Systeryster: Vi brukar ha pommes till, men det är barnens beställning. Sedan gör jag en sallad och så brukar vi göra vitlöksbröd.

Jag har varit på systemet och köpt på mig en flaska vin och en massa cider. Så det blir nog lite sånt ikväll.

Sedan fyller mamma år idag Hon skulle ha blivit 58 år. Jag har varit på graven och tänt ljus och lagt en bukett med rosor. Det känns lite jobbigt.
  • emejo128
    Mo m: En sådan sötis Gullunge.

Sitter faktiskt här med en cider bredvid mig. Det blev det Gott.

Bessie: oj vad häftigt. Finland!

Nu ropar min käre make på mig. Tycker väl att jag ska umgås med honom istället
  • emejo128

Godmorgon. Vi sov hela familjen till kvart över åtta. Skönt. Sedan har vi ätit lördagsfrukost (som vi gör varje lördagmed rostat och kokt ägg) och barnen har fått sitt lördagsgodis. Nu är snart alla påklädda och vi ska gå ut i det fina "vårvädret".

Gårdagen var okej. Saknaden efter mamma var mycket mer påtaglig och jag "pratade" mycket med henne. Några tårar blev det och många suckar. Men på det hela så känner jag mig stark med min underbara familj omkring mig och jag mår mycket bättre än vad jag har gjort. Panikattackerna kommer allt mer sällan.

Nu ska vi som sagt gå ut. Efter lunchen sticker jag och maken till Linköping. Först shopping (kolla efter golv bland annat) och sedan fest. Fast jag ska köra. Fick mig ju lite yrsla igår istället

Malin: Jag tror på inatt Eller, som du säger. På Alla Hjärtans dag. Fast det är så många dagar dit, så det hoppas jag inte.

Bessie: Vi får hoppas på att det hela leder till något gott för din bror.

• emejo128

Godmorgon. Vad ni skrev igår. Jag var tvungen att bläddra tillbaka 3 sidor innan jag såg mitt senaste inlägg.

Vi hade jättetrevligt på middag hos kompisar igår. De avslöjade att hon var gravid Jätteroligt. Det är deras första.

Barnen hade haft det bra med farmor. De hade somnat vid halvnio! Så de höll sig extra vakna för att farmor var här förstås. Men de hade haft roligt.

Vad var det jag skulle kommentera nu då??

Bokstäver och siffror: Elsa räknar till 20 och kan peka ut ca hälften av bokstäverna i alfabetet. Jag "skyller" på dataspelen hon spelar (Kalle Kunskap Förskolan och Lek och Lär Förskolan), för vi har inte direkt övat med henne. Sedan ser hon ju storebror som nu kan läsa skapligt och hon inspireras väl. Axel kunde alla bokstäverna i alfabetet när han var 2½ år.

TV-tittande: Det blir mest att de sitter vid datorn mina barn, men de tittar nog en del på TV också. Mest på morgonen och på kvällen. Vi har TV:n på övervåningen så det blir inte så mycket på dagarna. När de tittar är det mest film. Just nu går Shrek 1-3, Ice Age 2, Vi på Saltkråkan med Skrållan och Djungelboken mycket. Annars är Små Einstein favoriterna. Jag har nog spelat in 20 avsnitt och bränt till CD som de tittar på en massa.

Melodifestivalen: Blä, jag betackar mig.

Syskon sova i samma rum: Nej, nej, nej. Vi prövade det när vi flyttade till huset och det var katastrof. Båda barnen väckte varandra hela tiden. De sover mycket bättre i varsitt rum. Axel kommer ju fortfarande in till oss om nätterna, men Elsa har ett stort "egenbehov" på nätterna. Ibland kommer hon in till oss, men sover mycket sämre då.

Jojja: Oh, vad spännande att starta eget Sånt brukar jag också fundera på en del stunder (även om jag trivs väldigt bra som lärare). Men då skulle jag vilja öppna Bed and Breakfast här med en cafédel och en liten hantverksbutik Drömma går ju Kanske när barnen är stora...

Nu tror jag att maken har plockat färdigt med frukostdisken och annat i köket, så jag kan visa mig igen

• emejo128

Godkväll. Har jobbat hela dagen och känner mig lite urlakad. Ska se till att barnen blir badade och sedan kryper vi nog ihop framför TV:n allihop.

Trots: Orkar knappt kommentera det, då min lilla madams bravader skulle ta ett par tättskrivna A4sidor att räkna upp. Hon har ett humör som heter duga - åt båda hållen. Det är kanske inte riktigt så att hon trotsar, för hon är väldigt lätt att resonera med, men hon är så bestämd och kavat så det hade räckt med hälften. Hon bossar runt de stora killarna på dagis som om de vore små 2-åringar. Axel kan hon inte bossa med, men de andra är väl inte vana så hon kör järnet med dem. Fröknarna får ofta gå in och bryta.

Tinna: Hoppas det blir ordning på E's mage.

Malin: hur känns det nu då?

• emejo128

Tittar bara in snabbt och vinkar lite. Konstaterar att Malin fortfarande är här! Nu tycker jag att det borde vara dags...

Var på ännu en begravning idag. Min mans ingifta faster som var skild från farbrodern sedan tre år tillbaka. Så det var ingen som jag kände så jättebra, men det är alltid jobbigt med begravningar. Påminner om så mycket som jag bara vill glömma.

Var och köpte ett golv idag också. Fast jag vet inte... Det är till vårt sovrum som vi håller på med nu. Vi hade ju tänkt oss ett trägolv. Vi skulle lägga in långa plankor, behandla själva med vitt och sedan lacka, så som vi gjorde i vardagsrummet och blev så nökda med. Men så blev vi så lata. Brädorna är ju fyra meter långa och inte dirket lätt att frakta. Sedan är det ju extra mycket jobb med att lägga in golvet och sedan behandla det. Så hittade vi ett laminatgolv som såg ut precis som resultatet vi vill ha! Och köpte det. Det blir ju billigare också, även om det är marginellt. Det är lättare att lägga in också. Och så är vi klara när det väl ligger på plats. Men så tvekar jag så dant i alla fall. Det är ett laminatgolv. Och vi ville ju egentligen ha trä. Fast å andra sidan är det i sovrummet. Det ska mest vara för syns skull där. Ja, ja. Golvet är köpt. Hoppas att det blir rätt.

Ska läsa tillbaka vad ni har skrivit nu.

• emejo128

Godmorgon. Ska snart iväg till tandläkaren med Axel. Sedan ska vi till en kompis på playdate

Tinna: Stackars lillgubben Hoppas han blir bättre snart och att det finns en bra lösning.

Malin: Idag....!!!

Jojja: vad tråkigt med attityden hos en del på ditt jobb. Stå på dig. Och stå på dig vad gäller BM också. En del ställen är så tråkiga. Vet att på vårt gyn (när jag bodde i Västerviksområdet) var hur lätt som helst att komma in till. Utan att man var sjuk eller behövde gå med BM som mellanhand.

Bessie: När vi hade bokhyllorna i vardagsrummet (för 8 år sedan ) så hade jag böckerna färgsorterade. Nu har vi ju kontor/bibliotek/syrum och då bryr jag mig inte så mycket. Om jag däremot skulle ha böckerna där folk vistas och vi ser på TV etc., då skulle jag nog färgsortera igen, hur rörigt det än är att hitta den man letar efter.

• emejo128

Godmorgon. Stressen ligger och gror i magen. Vet inte riktigt varför, eftersom det är sportlov och ledigt i en vecka nu. Stressen finns där i alla fall.

Ikväll ska jag på tjejmiddag. Jag vet, borde man inte vara med de man älskar mer än allt annat på Alla hjärtans dag? Ja, ja. De andra tjejerna skulle fira Alla hjärtans dag i helgen och vi har aldrig egentligen firat den, så det gör väl inte så mycket antar jag.

Jas: Åka och simma lät skönt. Men vi håller oss nog hemma på sportlovet. Det brukar vara så vansinnigt mycket folk då.

Malin: Är du här idag med?? Fast idag är det ju stor risk att det kommer. Sade du inte själv Alla hjärtans dag?

Storlek på aprilbarnet: Elsa är lång och stor. Inte kraftig som i tjock men hon är inte spetig. Hon väger 16.5 kilo och är 1 meter. Har 104-110 i kläder.

• emejo128

NK: Hon har spurtat i växt nu i vinter. Folk som intehar träffat henne på ett tag kommenterar hur lång hon har blivit.

• emejo128

Mariiee: 29/8 får vi hoppas att det inte blir Själv gissar jag också på den 7:e mars. Det är en fredag. Det passar bra.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]