Godmorgon. Vad ni skrev igår. Jag var tvungen att bläddra tillbaka 3 sidor innan jag såg mitt senaste inlägg.
Vi hade jättetrevligt på middag hos kompisar igår. De avslöjade att hon var gravid
Jätteroligt. Det är deras första.
Barnen hade haft det bra med farmor. De hade somnat vid halvnio! Så de höll sig extra vakna för att farmor var här förstås. Men de hade haft roligt.
Vad var det jag skulle kommentera nu då??
Bokstäver och siffror: Elsa räknar till 20 och kan peka ut ca hälften av bokstäverna i alfabetet. Jag "skyller" på dataspelen hon spelar (Kalle Kunskap Förskolan och Lek och Lär Förskolan), för vi har inte direkt övat med henne. Sedan ser hon ju storebror som nu kan läsa skapligt och hon inspireras väl. Axel kunde alla bokstäverna i alfabetet när han var 2½ år.
TV-tittande: Det blir mest att de sitter vid datorn mina barn, men de tittar nog en del på TV också. Mest på morgonen och på kvällen. Vi har TV:n på övervåningen så det blir inte så mycket på dagarna. När de tittar är det mest film. Just nu går Shrek 1-3, Ice Age 2, Vi på Saltkråkan med Skrållan och Djungelboken mycket. Annars är Små Einstein favoriterna. Jag har nog spelat in 20 avsnitt och bränt till CD som de tittar på en massa.
Melodifestivalen: Blä, jag betackar mig.
Syskon sova i samma rum: Nej, nej, nej. Vi prövade det när vi flyttade till huset och det var katastrof. Båda barnen väckte varandra hela tiden. De sover mycket bättre i varsitt rum. Axel kommer ju fortfarande in till oss om nätterna, men Elsa har ett stort "egenbehov" på nätterna. Ibland kommer hon in till oss, men sover mycket sämre då.
Jojja: Oh, vad spännande att starta eget
Sånt brukar jag också fundera på en del stunder (även om jag trivs väldigt bra som lärare). Men då skulle jag vilja öppna Bed and Breakfast här med en cafédel och en liten hantverksbutik
Drömma går ju
Kanske när barnen är stora...
Nu tror jag att maken har plockat färdigt med frukostdisken och annat i köket, så jag kan visa mig igen