Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
mom: Vad söt hon är lilla/stora Mirakel
!
Tinna; Ja, jag kommer nog inte att byta yrke helt, men det finns ju en hel del varianter av mitt yrke mer än det jag gör rent handgripligen just nu på jobbet... ¨
NK80: Imorgon är en annan dag...
Är helt tom i skallen just nu. Har pratat med samtliga 4 i min "gamla" familj under eftermiddagen och kvällen. Har fått reda på så mycket som hänt min stackars bror under de senaste 6 åren, så jag blir matt. Det verkar faktiskt som att skilsmässa ändå kan vara det bästa som kunnat hända. Jag är så otroligt glad att vi har så bra sammanhållning i familjen, och att vi kan stötta min bror just nu.
Känner mig helt tömd på energi, så jag ska nog pallra mig i säng. Med tanke på hur ofta Melanie vaknat de senaste nätterna räknar jag inte med så mycket sömn inatt... *kram på er*
Godmorgon
Säger bara en sak: Lyssna på Jack Johnson!
*frukostdags*
God morgon tjejer!!!
Sitter och kollar på bompa med W. Mannen får sin lördags sovmorgon!
Vilken ände ska jag börja! Hmm
Mariiee>> VAd skönt att allt såg bra ut. Mår du bra? Känns det bättre efter UL? Börjar du bli redo för förlossning?
Nk80>> du, ta disken imorgon. Då kanske Johan är bättre så han tar den istället.
Bessie>> hoppas du fått sova mera inatt. Jobbigt med din bror men det kan ju faktiskt vara det allra bästa. För visst är det bättre med 2 glada föräldrar som inte bor ihop är 2 föräldrar som inte mår bra av varandra.
mom>> Mirakel är jättefin! Sötis!
ingen bebis ännu, men hade igår såååååååå RUSKIGT ont överallt. Visst så vill jag att det börjar nu, men det kan ju var kul om det kommer på alla
ans dag också! SKIT samma. Bara den kommer ut och allt går bra. Vill ju gärna få välja om jag kan åka hem samma dag eller stanna på patienthotellet.
Emejo>> jag skulle också vilja dricka cider, tycker det är gott med massa is i. Hoppas gårdagen var ok efter omständigheterna.
Dink>> hoppas morgan somnade och ni fick en skön kväll.
Tinna>> jag vill också gå på stan! Ska kanske få till det med gubben idag, de har 50% på ecco här idag. Jag BEHÖVER nya skor.
Behöver frukost nu känner jag. Hungrig som en varg, snart blir jag illamående om jag inte äter. Trött också var hos kompisar och satt och snackade till kl 1 inatt. W, vaknade 7 imorse så jag har varit vaken sen dess.
Mirakels mamma och Mirakel tackar för alla gratulationer å smicker
Godmorgon. Vi sov hela familjen till kvart över åtta. Skönt. Sedan har vi ätit lördagsfrukost (som vi gör varje lördagmed rostat och kokt ägg) och barnen har fått sitt lördagsgodis. Nu är snart alla påklädda och vi ska gå ut i det fina "vårvädret".
Gårdagen var okej. Saknaden efter mamma var mycket mer påtaglig och jag "pratade" mycket med henne. Några tårar blev det och många suckar. Men på det hela så känner jag mig stark med min underbara familj omkring mig och jag mår mycket bättre än vad jag har gjort. Panikattackerna kommer allt mer sällan.
Nu ska vi som sagt gå ut. Efter lunchen sticker jag och maken till Linköping. Först shopping (kolla efter golv bland annat) och sedan fest. Fast jag ska köra. Fick mig ju lite yrsla igår istället
Malin: Jag tror på inatt
Eller, som du säger. På Alla Hjärtans dag. Fast det är så många dagar dit, så det hoppas jag inte.
Bessie: Vi får hoppas på att det hela leder till något gott för din bror.
Godmorgon!
Sitter och löser melodikrysset. Ungarna har fått sitt lördagsgodis så dom håller sig lugna en liten stund iaf. Sen ska jag försöka få kolla på skidskytteVM innan vi åker iväg en liten sväng. Ska göra ett ärende åt Jimmy och så ska jag inhandla lite god frukt som jag kan mumsa på till schlagern ikväll ![]()
Mom, Söt hon är stora Mirakel!
Emejo, *kram*
I dag har vi haft lite extra energi allesammans tror jag. Jag har diskat och tagit hand om all tvätt som legat för vikning, Johan har vart ute med hunden på promenad, dammsugit och bytt vatten i akvariet och alla har vart på bra humör idag - skönt!
Snart dags för lunch - så snart Colin har vaknat bara!
Vi åt bokstavskex förut, och Valter kände igen T, kunde säga det och visste att det fanns i hans namn. Mamman är mycket stolt
(Till jämförelse med hans kompis som är ett par månader yngre, som kan hela alfabetet, bokstaverar ord och adderar tal *skratt*)
Lördagsmiddag: Kyckling, ris och currysås. Blev ihoprört i en form och så slängde jag med bacon och frysta grönsaker (broccoli och gul morot). Blir nog gott!
Snart är det schlager. Tror på Amy och Crister ikväll efter en snabb genomlyssning. But time will tell!
*kram*
Här med lämnar jag in denna vräkningsorder!