• tessum

pojke med klänning?????

Jag var och shoppade och fick se något jag aldrig sett tidigare, nämligen en mamma som shoppade en klänning till sin son. Först trodde jag att det var en flicka men när mamman sa "vill du ha den här, gubben?" så höll jag på att svimma.
    Är det verkligen så det är idag? att mammor köper flickkläder till sin son? jag har aldrig hört talas om det innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 11:12
    En fråga till. Ni som köper klänningar, kjolar till era söner, har barnen på sig det när ni åker bort, på dagis osv eller är det bara när dom är hemma?

• Svar på tråden pojke med klänning?????
  • Sasson

Madeleine 89 skrev 2008-02-06 11:55:43 följande:

JAg pratade inte om min son utan min sambo i det inlägget.Och varför ska många här på FL förvränga allt man säger?Ha på era barn vad ni vill men JAG kommer aldrig sätta på min son en klänning.Orka bråka i sånna trådar,inte jag iaf,har bättre saker för mig. Men lycka till i ert prat om att killar skall se ut som tjejr å tvärtom,ska ni inte börja me string på era pojkar snart?eller bikini?
    Jag tycker att du är skojig jag!
  • Sasson

Madeleine 89 skrev 2008-02-06 11:55:43 följande:

JAg pratade inte om min son utan min sambo i det inlägget.Och varför ska många här på FL förvränga allt man säger?Ha på era barn vad ni vill men JAG kommer aldrig sätta på min son en klänning.Orka bråka i sånna trådar,inte jag iaf,har bättre saker för mig. Men lycka till i ert prat om att killar skall se ut som tjejr å tvärtom,ska ni inte börja me string på era pojkar snart?eller bikini?
    Men varför ska killars kläder vara till för att tända tjejer? Hade det varit tvärtom hade det blivit ramaskri. Som om jag inte skulle få ha ex jeans för att killar inte tänder på det? Helt vansinnigt!

Jag tycker mest att det är roligt, för jag trodde knappt ngn resoneradfe så på 2000-talet. Endast på FL ska "killar vara killaroch tjejer vara killar" och avviker de på minsta sätt kan man lika gärna sätta på killarna stringtrosa med en gång.
  • shqiperi82

Jag skulle ALDRIG sätta på min son en klänning och ingen annan skulle få göra det heller!!!

En pojk ska vara en pojk och en flicka ska vara en flicka!!!! Och ha passande kläder!!

• tessum

Nu har jag försökt läsa på lite om det där och såg att vissa klädmärken (tex kappahl girls) har fått ta bort ordet girl från kläderna för att det ska passa båda könen.

då är det alltså vanligare än jag trott. hmmmm jag är fortfarande mycket tveksam till det.

är det någon som har ett äldre pojke (skolbarn) som klär sig som en tjej? vill veta hur det fungerar i skolan

• mmmao
    shqiperi82 skrev 2008-02-06 12:02:36 följande:
    Jag skulle ALDRIG sätta på min son en klänning och ingen annan skulle få göra det heller!!!En pojk ska vara en pojk och en flicka ska vara en flicka!!!! Och ha passande kläder!!
    en pojke blir inte flicka för att han har klänning och en flicka blir inte pojke för att hon har byxor.
    det sitter lite djupare än så och det är inget du kan påverka.
  • shqiperi82
    tessum skrev 2008-02-06 12:03:45 följande:
    Nu har jag försökt läsa på lite om det där och såg att vissa klädmärken (tex kappahl girls) har fått ta bort ordet girl från kläderna för att det ska passa båda könen.då är det alltså vanligare än jag trott. hmmmm jag är fortfarande mycket tveksam till det.är det någon som har ett äldre pojke (skolbarn) som klär sig som en tjej? vill veta hur det fungerar i skolan
    jag har ALDRIG sett en pojk i klänning. Skulle allvarligt fundera på var det är för fel på föräldrar som köper klänning till sin son!!!!
  • tessum
    shqiperi82 skrev 2008-02-06 12:04:43 följande:
    jag har ALDRIG sett en pojk i klänning. Skulle allvarligt fundera på var det är för fel på föräldrar som köper klänning till sin son!!!!
    det var det jag funderade över också. jag trodde att mamman till pojken jag såg, hade önskat sig en dotter istället för son =)

försöker ta reda på lite mer om det här eftersom det kom som en stor chock att 2000-talets pojkar blir flickor
  • Miss Lau
    tessum skrev 2008-02-06 12:06:59 följande:
    det var det jag funderade över också. jag trodde att mamman till pojken jag såg, hade önskat sig en dotter istället för son =)försöker ta reda på lite mer om det här eftersom det kom som en stor chock att 2000-talets pojkar blir flickor
    Tror du verkligen att barnet slutar vara en pojke om man sätter på honom en klänning?
  • Sasson
    tessum skrev 2008-02-06 12:06:59 följande:
    det var det jag funderade över också. jag trodde att mamman till pojken jag såg, hade önskat sig en dotter istället för son =)försöker ta reda på lite mer om det här eftersom det kom som en stor chock att 2000-talets pojkar blir flickor
    Äh! Det är på 1900-talet som pojkar plötsligt "blev pojkar" och inte kunde ha kjol eller klänningsliknande plagg, och detta endast i västvärlden. Fortfarande på 50-talet hade små pojkar kolt, vilket ju är väldigt likt klänning. Så risken att våra pojkar skulle bli flickor för att de tar på sig ngt som pojkar i många hundra år kunnat ha utan att bli flickor tror jag är betydligt överdriven.
  • tessum
    Miss Lau skrev 2008-02-06 12:08:27 följande:
    Tror du verkligen att barnet slutar vara en pojke om man sätter på honom en klänning?
    självklart inte. det var ett sätt att förklara hur jag tänkte. vad alla på FL tar allt ordagrant
Svar på tråden pojke med klänning?????