• Katharina S

88or med barn?

Några 88or med barn? Jag fick en dotter den 19 April -07 s¨hon blir snart 10månader! Jag är ensamstående. Skulle vara skoj att prata med jömgamla

• Svar på tråden 88or med barn?
  • Kinder88

Nej det får man ju inte hoppas att det är, här är det många med som är gravida. Men det är ju kul o inte vara själv. Finns ju såklart några vänner som har barn eller ska ha. Men inte som är i samma bekantskapskrets. Men nu är det många i samma bekantskapskrets som ska ha.
    Men det är klart de ska bli kul när dom får, man får bara hoppas att dom verkligen förstår vad det kräver och att det tar tid, vet en som jag inte tror har fattat än vad det innebär, men hon växer nog under graviditeten. Men alla förutom en graviditet har varit planerade så då får man ju hoppas att dom verkligen vill det=) Men det tror jag=)

Kan berätta lite om mig då, heter Zandra är 19. Bor i Partille med min sambo Tommy, hunden Saga och våran son Sixten. Jag älskar djur, är en riktig djurmänniska. Vill bli barnmorska. Går sista året på gymnasiet nu, så pluggar hemifrån och är i skolan då o då.
    Jag planerade inte att bli gravid. Jag hade tagit gravtest men visade neg så trodde på det men efter mkt tjat i några veckor så gjorde jag ett till och då var det ett +. så i början visste vi inte hur vi skulle göra. Skulle vi behålla eller inte? Det var väldigt svårt för jag ville ju helst gå ut skolan innan jag fick barn. Har en tvåstegsabort bakom mig med massa komplikationer. Så jag visste att dom hade sagt att det kunde bli svårare för mig att bli gravid igen efter, men dock inte helt omöjligt. Så vi bestämde oss att om jag skulle vara innan v 8 skulle vi inte behålla. Men jag var då redan säker på att jag måste varit i minst v 10, så visste nästan helt säkert att jag ändå inte skulle behöva göra en abort. Men efter vul så visade det sig att jag redan var i v 12 o mitt hjärta smällte då jag såg den lilla krabaten på skärmen. Så vi bestämde ihop att vi skulle behålla, även om jag vart i v 5 för båda hade inte hjärta och göra en abort när vi såg pyret. Det var det bästa beslut någonsin som vi gjort. Det förändrade mkt för min del. Hade inte måttbra på flera år men under graviditeten mådde jag bara bättre o bättre o nu är jag helt "friskförklarad". Så man kan säga att lillkillen kom precis i rättan tid. Han är det bästa som hänt mig, och såklart min hund med=). Men iaf så var han mer än välkommen och har aldrig varit så glad som jag är nu på flera år. Iaf på en 7-8år.
    Så det var lite om mig o så=).

Om man får fråga, var era planerade eller oplanerade precis som Sigge?

• j a g

Hej!
    Här är en till 88:a som har en dotter som är född nov 05, så snart 2,5 år. Bor I gävle med min sambo och våran dotter Loviza i ett litet hus. Går sista året på gymnasiet sedan vet jag inte vad som händer, jobba ett tag och sen kanske plugga till barnmorska.

• j a g

Såg att jag skrivit förut

j a g skrev 2008-04-06 23:01:52 följande:

Hej!Här är en till 88:a som har en dotter som är född nov 05, så snart 2,5 år. Bor I gävle med min sambo och våran dotter Loviza i ett litet hus. Går sista året på gymnasiet sedan vet jag inte vad som händer, jobba ett tag och sen kanske plugga till barnmorska.
  • Diorlover

Vi ahr en son på 14 mån, vi är 19 och 26, blir 20 & 27 till sommaren. Vill ha fler men skall börja plugga men vet aldrig va som händer ju ;) Anton var planerad in i minsta detalj. Fick dock två mkissfall innan honom och komplikationer genom hela graviditeten.. Jobbigt, men fick honom tillslut.

• Kinder88

Usch vad jobbigt med missfall, men ni fick ju eran son tillslut=).
    Var det många som reagerade på att ni planerade de så tidigt eller tog folk det bra?

Är det fler som vill ha syskon till sina eller räcker det med dom ni har nu?
    Själv har vi sagt att vi vill ha tätt, så till nästa vår/sommar åker min spiral ut:). Sen så får man ju hoppas på det bästa bara:)

• Kesse88

Diorlove jobbigt med de tidigare missfallen, men som du sa ni har ju fått er fina son till slut.

Kinder88 Våran lilla plutt var helt oplanerad, men verkligen inte oänskad. Men om vi hade planerat hade han nog kommit om 2-3 år eller så. Har det fungerat bra med spiral för dig? Jag funderar själv på att sätta in en senare.. hur lång tid måste det går efter att man har fött?

PennyIIXC Grattis i efterskott! Jag fyllde 20 en dag efter dig. Hur firade du då?

• Diorlover

Kesse88: jo det är vädligt jobbigt. fick nys ett missfall med. va tydligen gravid i vecka 10 haha, hade min mens som vanligt. men ja vi vill gärna ha en till nu men ändå inte. ska börja plugga till uska nu i augusti.

• Juhanna
    Kinder88 skrev 2008-04-08 00:07:43 följande:
     Är det fler som vill ha syskon till sina eller räcker det med dom ni har nu?Själv har vi sagt att vi vill ha tätt, så till nästa vår/sommar åker min spiral ut:). Sen så får man ju hoppas på det bästa bara:)
    Vi vill ha syskon till våran lilla tös. Har planerat att börja bebisverkstan till hösten/vintern och om allt går som i vill kommer det vara lite mer än två år mellan dom.
  • Kinder88

Kesse88: Sådär tycker jag, har haft mens i en månad men ganska lite emmellanåt. Men satte in den den 5 mars.
    Vet inte hur länge men tror man kan sätta in den ganska snabbt efter, men nte säker.

Juhanna: Om det går som vi vill blir det nog ca 2½år mellan våra=)

Svar på tråden 88or med barn?