• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Brollie

Ok, vilken modell vill du ha? Och vilken nyans av brunt? Har nog inget brunt garn som räcker till nån av modellerna så du kan välja fritt!

• Fe73

NR 1...mörk eller ljusbrun spelar ingen roll för mig...det får bli en suprise :)

Kram

• Brollie
    Jämförelse-bildHär kan du se hur stor väskan är, men jag virkar ju på fri hand utan mönster så alla väskor blir sin egen, ska dock göra din lite större eller hur tycker du? Jag tycker att man får plats med det vardagliga men jag har ju inga kids med tusen saker som ska vara med, hehe. Sen blir det en suprice i vilken brun det blir...
    Nu ska jag ut i det fina vädret! Kram!
  • Aiwendil

Hej på er, vilken trevlig tråd

Jag designar både tårtor och smycken...

Nygift 2008-02-14 och mamma till Isak född 2007-03-09
  • Brollie

Hej Aiwendil, och välkommen! Kollar in dig på direkten!

• Aiwendil
    Brollie skrev 2008-03-03 13:28:07 följande:
    Hej Aiwendil, och välkommen! Kollar in dig på direkten!
    Tack
    Ja, jag ska också kika runt hos er som skrivit här...
    Nygift 2008-02-14 och mamma till Isak född 2007-03-09
  • sötis

Hej alla!
    Vad kul med massa aktivitet i tråden äntligen!
    Fe73 vad kul att du kommit igång med tryckningen, det kostar ju alltid en slant att starta upp saker! Men du trycker helst med ram alltså?! Jag ska nog fundera på att skaffa en jag med, men jag tycker det är lättare med schabloner.

Brollie - det var verkligen en superfin väska, jag ska bära den med stolthet. Vad kul också att beställningarna börjat komma in!
    Man blir så himla glad när ngn annan gillar det man gör!

Exiteme - vilka jättefina saker du gör! Är det för hemmabruk eller säljer du också? Söt liten modell också, är det dottern?

Jag är också glad idag - har haft influensa i 2 veckor men mår äntligen bra igen. Idag ska jag på stan och handla tröjor att trycka på, jag har nämligen också fått beställningar från 2 tanter på jobbet!

Kram

• Fe73

Hallojsan,

Brollie: Det är din design..gör som du brukar.

Idag har jag satt igång och  tryckt nya tröjor...jag gjorde ett par misstag men lärde mig väl på dem antar jag och gjorde en crazycrazy body till Anton av den...får se hur det blir nu när jag skall strycka på bubbelfärgen..kanske blir katastof :)) men vad gör väl det.

Sötis: Kul med beställningar!!! Ja visst är det så att man blir så himla glad när någon tycker om det man gör.
    Jag trycker med ram...gillar swichet när man drar rakeln fram o tillbaka :))

Aiwendil: VÄLKOMMEN skall kolla in dina grejer.

Hälsn: Frida

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1