• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Cecilia84

Här har man varit sjukskriven i en vecka och fullkomligt klättrar på väggarna. så igår blev det till att slipa och lasera en hylla och en spegel.
    Jag som skulle ta det lugnt, hehe imorgon ska jag börja jobba igen så då blir det snart som vanligt igen. Nej nu ska jag putsa klart mina fönster och byta gardiner.
    Kram på er.

• Aiwendil

Idag bjuder jag er alla i tråden på tårta eftersom min son fyller ett år idag
    Han kom ut 23:28 så för ett år sedan vid den här timmen låg jag och hade
    fruuuuktansvärt ont

Nåväl.. här är lite tårta:

Nygift 2008-02-14 och mamma till Isak född 2007-03-09
  • Fe73

Men så fin tårta..en får tacka för smaktitten ;)

Kul att du har så mycket beställningar Brollie...jag träffar dig gärna på tis kl 13 om du vill komma förbi. Boxar dig.

IDAG har jag köpt tapetrullar för endast 25 kr/st...kanon om man vill tex tapetsera om en billig ful garderob fr IKEA...som jag panikköpte innan bebislev....tar bilder och sätter in snart.

• sötis

Hej!
    Vilken underbar tårta!!! Är det marsipan? Tummen är ju en riktig favorit! Vad duktig du är!!!

Jag har varit lite förhindrad att pyssla i helgen eftersom vi har haft släktkalas - min pappa fyllde 65 och en massa folk var här - jätteskoj men intensivt! När jag fick en pyssellucka var jag så ivrig att jag körde av tvillingnålen - den enda jag hade. Morr! Men nu är det åtgärdat och igår kunde jag sy och trycka tröjor igen.
    Nu finns nya filurer, grodor och nyckelpigor (kommer på bild ikväll) om ni vill kika.
    hiskon.blogspot.com
    hoppas ni får en bra måndag!

• Aiwendil
    Fe73
    Vassego

sötis
    Tack, ja, det är marsipan Jag gillar också tummen och eftersom sonen inte kan bestämma själv (än så länge) så fick mamma bestämma tema åt honom
  • Brollie

Vilken underbar tårta! Och Tummen håller ljuset! Glad
    F, nu har jag ändrart tid med den som jag ska möta imorgon men vi boxar om hur vi ska organisera oss!
    Vad mycket roligt som är på gång i tråden; hyllor, nyckelpigor, makeover av garderober... Skoj skoj!

• Aiwendil

Brollie
    Hihi... jaa.. tummen fick hålla ljuset

• Aiwendil
    sötis
    Ååååh vilka fina lejon... *kär*
  • Brollie

Aiwendil: hur har du gjort benen och detaljerna? Det svarta, vad är det? Jag är så "grön" på tårtor men det kanske finns svart marsipan?

• Aiwendil

Brollie
    Det svarta är sugarpaste som är färgad svart.
    Sen har jag lindat in spagetti med det så att de kunde stå rakt ut
    (ja förutom armen som håller ljuset då)

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1