• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Brollie

Aha... tänkte på lakris... men det såg inte riktigt ut så...
    Idag har F köpt sin väska, hoppas du blir nöjd, kan göra en större senare om den kändes liten kanske, om du vill få plats med block och sånt. Och vad härligt du bor måste jag passa på att säga också!!!
    Blommig mössa (innan blommorna kommit på)Här är sötis mössa, halvfärdig men det blir nog färdig ikväll om jag inte fastnar på fl!
    Jag jobbar ideellt och imorgon ska jag påskpyssla med min mentorelev och hennes kompis och henns mentor, göra kort och sånt! Var på Panduro idag med den andra mentorn, hoppas alla blir nöjda med vårt val av pyssel! Gäller att jag håller mig tills imorgon nu, haha, och inte börjar klippa sönder det vi ska ha imorgon! Men jag har som sagt annat att greja med om det kniper... Hoppas alla har det bra!

• Fe73

Tack E för att du kunde komma förbi med väskan! Kul att se Dig igen.

Har tapetserat klart garderoben idag då sonen sov 3 timmar...jösses, har inte hänt sen pytteliten tiden. Skall köpa lite vit färg sen ta kort på det hela.

Tänkte trycka göra o trycka scarfar...kan det vara nåt..kan vara kul om man har tex en enfärgad tshirt...tänker barn nu alltså....

Tjings

• sötis

Hej!!!
    Brollie vilken fin mössa!!!! Den ser jag fram emot supermycket, du får säga pris!

Jag har nu sytt en westieväska, som kanske Brollie vill ha i utbyte mot den virkade?! Du får fundera. Ska försöka få med den i detta inlägget! HUR GÖR MAN???

Vad kul Fe73 med garderoberna, ska bli jättekul att se! Jag tror det blir jättetufft med en möstrad scarf, den kan ju vara som dreggellapp typ.

Kram på er alla.

• Brollie

Först lägger du in bilden i gallerier. Sen högerklickar du och tar Kopiera. Sen tar du dig hit, sätter markören där du vill ha bilden, höger klicka och ta Klistra in. *nemasproblemas*

• Brollie

Jag har förrsetn sett den på bloggen, kanon söt, byter gärna!

• sötis

Ja nu funkade det! Men jag blev tvungen att bli plusmedlem! Ska fixa min pres ngn dag när jag har bättre ork!
    Vill du ha en precis likadan? Färgmässigt? Brunt linnetyg med vitt foder med svagt vitt blommönster och vitt kantband?

westieväska

• Fe73

Godmorgon,

Nu har vi lite nyheter i min kreativa mapp...take a look!
    Måste testa om jag kan lägga in bild här...

• Brollie

Den bodyn har jag sett "live", den är tuff! Ska kolla mappen!

• Brollie

Garderoben fick sig ett ordentligt lyft, jag tänkte på handtagen när jag gick från dig att det kanske hade varit snyggt med vita knoppar som handtag? Fast inga eller de som du köpt blir också snyggt. Att köpa tapet och klä in gör mycket!
    Och sötis, ja, jag vill nog ha en likadan, eller om du har nån annan ide' så tar jag gärna den varianten, bara westiesarna är på! Du har ju också bra smak så jag litar på dig. Tänkte på det inatt, att just fodret var snyggt.

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1