• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej,

Här startas en tråd för oss om är och vill vara kreativa. Du kanske syr kläder, väskor, stickar, virkar, trycker mönster, gör om gamla möbler, målar mm mm

På tråden kan vi diskutera och visa upp vad vi tillverkar, kanske vi kan utbyta tjänster och starta en hemsida i framtiden...vi får se vart det leder till.

VÄLKOMMEN till tråden och hoppas det finns många likasinnade därute.

(Tråden startas efter en helg inspirerande tryckkurs, där vi var ett några st som redan håller till på FL och tyckte det kan vara ett bra ställe att hålla kontakten på.)

• Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1
  • Cecilia84

gud skriver som en kratta sy och företag skulle det ju vara. Nu skriker min karl och systersonen på mig så måste bege mig till soffan. Trevlig kväll på er.

• Fe73

Cecilia84: Jag har sökt en sån som din "styvmor" o kanske du också...jag har ett litet designföretag men jag tycker om att bestämma hur det skall se ut..men jag tycker inte om att sy egentligen.
    Jag älskar tyger och kan ha tyger i flera år utan att det blir nåt av det eftersom jag inte tar fram symaskinerna.

GRATTIS E..hur fick du beställningen?
    Jag vill också beställa en väska men kan man få en brun? Jag är intresserad av en större modell isåfall...en av dina modeller är lite större va?

Det är tunt med beställningar här men jag hade en i höstas som tog jättelång tid att göra...det är verkligen svårt att hitta tiden nu för tiden men när jag hade butiken gjorde jag säkert 10 sjalar under sommaren...om man ändå står av tiden där så tillverkar man mellan kunderna. 
    Jag tror jag får göra och sen sälja för tillfället.

Jag har en fråga:

Förra året tillverkade jag min årliga hood tröja för mitt sommarställe. Jag tänkte marint och skrev siffror på tröjan...07 blev det...jag hade ingen tanke på att folk skulle tycka att tröjan var endast för 07..verkligen mitt misstag.
    Nu undrar jag hur Ni tycker jag skall göra för att kunna sälja den iår...eller sälja vidare.

1. Trycka en stor signalflagga och sy på.

2. Trycka fler siffror 06 08 mm

3. Förslag???

Jag lägger in en tröja på kreativa så kan Ni kolla.

Tack för hjälpen.....:)

• Brollie

Tack tack för grattiset, det är en vän som ska ha en Idamössa och en Hassanmössa till sina tvillingar! Sen har sötis också beställt, ska bli roligt om jag får en body i vuxenstorlek tillbaka, haha! Nä, men nånting med westie trycket vill jag nog ha...

Kan säkert fixa en brun väska som är lite större till dig F, vilken modell, nätkasse eller?
    Att hålla sig till årets siffror tycker jag verkar bra, då är det ett tema och kunden känner ett sug att köpa en ny varje säsong! Signalflagga är också bra och charmigt tycker jag.
    Lyllos dig Cecilia som kan fixa så hos svärmor!
    Jag har fortfarande skitsvårt att beställa mig för mitt namn på biznizen, ska prata med min kompis idag o försöka bestämma mig i helgen, måste ju beställa visitkort o få igång min blogg! Kompisen o jag ska till Ikea idag, ska försöka att inte handla för mycket... ha en skön helg alla i tråden!

• Cecilia84

Jag det är tur jag har henne för själv äger jag ingen symaskin, hehe pinsamt octt medge när man jobbat som man gjort. och allt blir ju så mycket annorlunda när man har riktiga värsting maskinerna att jobba med. Men nu var det ett tag sedan jag sydde så det kilar verkligen i fingrarna.

• Fe73

Hej o. välkommen Exiteme,

Gör du alltså alla bärselarna själv?
    Vad tar du för en sån?

E-nu var det ju så att jag har kvar hoods 07.or från förra säsongen som jag vill få sålt iår...så vad göra med dem?

Gällande väskan så vill ja ha nått liknande den vita du har på din sida..lite kraftigare va?
    Du behöver inte göra så mycket större...jag vill få plats med det vanliga man behöver när man e på stan bara och det får man kanske?

Hihi kul det där med body fr sötis :)

• Brollie

Aha, då tror jag att jag fattar... kanske en 5 framför eller bakom? 507 eller 075, så ser man inte att det är ett årtal? Eller tryck GG 079 (eller vad ni nu har för bokstäver i Fiskebäckskil) men kolla vilken båt som har siffrorna o om det är ok? *bara tänker högt o bollar ideer*
    Du menar den vita med stolpar? Jag ska skriva in nåt nummer på väskorna så det blir lättare att hålla i sär dem, skriver en 1 på den som jag tror du menar!
    Hej Exiteme, och vad bra att du tipsade om sysidan för den hade jag ingen aning om! Nu ska jag spana in din press...

• Fe73

Ja nu kom det några bra idéer...

Väska 1 pratade jag om... Vad tar du för den?
    Väska 3 är ju också ett alternativ...resp den?

Trevlig söndag

• Brollie
    Väska 1, beställningHär är väskan till Sötis i tråden! *hoppas jag gör rätt nu, första gången som jag lägger ut bild i en tråd* Ja, dettta med pris.... 200 kr? Är det dyrt? Tror vi får inboxa sånt, man får inte prata sånt i trådarna va? Försäljning är förbjudet att prata om i trådar?
  • Fe73

Nej jag tror inte man får det...men nej det är inte dyrt tycker jag...

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1