Annamus skrev 2008-03-26 09:09:04 följande:
Madigan: Hur gammal är din lilltjej? Barnvagnar är ju till för små barn kanske upp till 4 år, men dom flesta barn slutar ju med vagn långt innan dess. Det är väl på låååånga shoppningrundor och sånt man behöver en vagn till de lite större småbarnen. Men jag rekommenderar dig varmt bärsele om du tror att lillflickan inte orkar gå själv. ERGO heter ett bra märke som man kan bära barn som väger upp till 18 kg i alla fall. Jag funderade på att skaffa en sån nu när lillan blir större, men jag övervägde det även för några somrar sedan då sonen var 3.5 år gammal och vi skulle till medeltidsveckan i Visby. Men även andra bärsjalar och pungar kan ju vara bra. Annars kan du ju köpa en ståbräda till den vanliga vagnen. Själv tycker jag det verkar bökigt men jag har aldrig provat så...
Hon är 3,5 år, men väldigt lång och smal. Hon kan ha 110 på kläder så.. och eftersom vi inte har bil, de kommer att ta en evighet om hon ska gå.
Vi har cykelkärra och den brukar hon åka i, men vi ska köpa en ståbräda..de har jag använt förut. Men tack för tipset på bärsele.