• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Annamus

Bubbelgumman: Vad kostade det att få det värderat?

Du... den där länken borde ha varningsskylt på sig! *gråter ohämmat*

• Pumpkin

Annamus: Jag tycker ni kan ge lilltjejen det lilla rummet till att börja med. Efter några år kanske man vill tapetsera om ändå ju?

Personligen vill jag ha stooort sovrum, en egen oas liksom.

• hally

Annamus: Jag skulle ta det minsta rummet själv bara man får in sängen. Är aldrig i vårt sovrum annat än i sängen, läsandes eller sovandes eller ja...hrm...va man nu gör i SÄNGEN
    När vi hade 3 sovrum hade vi det minsta rummet själva.
    Men det är ju så olika vad man känner själv!
    Man kan tycka att er lilla är så liten att ni kan ta det lilla rummet till henne och byta om några år, typ när hon behöver större säng än spjälsängen och kanske vill ha ett skrivbord.
    Men jag skulle tatt det minsta själv från början.
    Nu har vi inga pytterum i vårt hus så nu har vi rätt stort sovrum men å andra sidan sover Elias hos oss just nu då vi tycker att Nadja kan få bo själv igen efter att ha bott ihopträngda i en 2:a ett tag
    Ska senare vidga övervåningen och dela av hennes rum till 2 och då får de varsitt av dem. När de blir ännu större kommer nog vårt sovrum bli allrum till barnen så får de hela övervåningen själva.
    Tycker det är viktigare att barnen får plats på sina rum än att vi ska ha ett stort rum när vi ändå aldrig är där förutom på natten.

Ursäkta mina uppsatser till inlägg men Ja, jag har lite trist på jobbet idag...och igår...måste skärpa mej!

• Annamus

Ja alltså... jag ser lätt framför mig barnens varsitt stort och öppet rum där de kan göra allt odm vill och ha kompisar utan att det blir rörigt... ok hon är liten men ändå... sen en annan sak är ju det att det lilla sovrummet har den enda utgången till lilla balkongen och tänker det kan vara illa att ha henne i det rummet då liksom... tja... som sagt det enda är om vi överlever så trångt...

• Bummelumman

Annamus: Det var gartis eftersom vi fått ett erbjudande från Swedbank, men om man vill använda det till att ändra lånen kostar det 1500. Fast vi tänkte att om vi får en muntlig värdering så vet vi ju om det är värt att betala för den och det var det ju.

Jo den var hemsk. Jag grät floder sen gick jag ner och kramade om lillkillen ordentligt.

Jag älskar min lilla prins Viggo!
  • maltazar

jo, det är klart :)
    men jag är ju en sån som i princip enbart handlar på coop och maxi, så tänker sällan på de mindre affärerna

Mochride skrev 2008-03-27 11:19:15 följande:
    vi har ca 5-10 minuter till konsum och det tar ungefär lika lång tid att gå ner till stan så det är bara att välja mellan det och ica. Behöver inte gå särskilt långt för att komma till skog heller. Dagis finns det också nära här.
  • maltazar

Anna: ja jag skulle också ta det lilla själv.. behövs ju inte mer än sängen där..
    (säger jag som själv har det stora.. haha, men min säng ryms inte i lilla)
    Sen skulle jag nog vara nojjig över den där balkongdörren.. Funkar ju än, men om ½-1 år kan det börja bli farligt :/

• Ugglans mor

Vi har valt att ha det största sovrummet. Och Emmy har det minsta. Men det tredje sovrummet är Emmys lekrum. Kontoret ska vi ha nere. Detta har vi valt mest för att pannrummet är just nedanför lekrummet och Emmy blir rädd av att sova där så därför ville hon ha det lilla rummet. Men om nått år när hon vill ha det stora lekrummet så får hon ju byta. Då hon börjat förstå att det inte är ett monster under golvet utan det är bara pelletsskruven som låter ibland

• Mochride

Oj, vilken dag det har varit. Först storstädning, sen kom sambons familj på fika och så berättade vi om bebisen. Sen gick vi en sväng på stan och köpte lite bebiskläder

• Annamus

Laoghaire: Jopp har vart en tuff dag här med. Jag trodde det var tre. fyra dagar sedan jag tvättade men det var det minsann inte, så tvättkorgen var överfull, och sen fyllde jag på med extrakläder vi haft med oss då vi vart iväg tre vändor uppöver. Så tvättstugan har vart mitt ena hem idag. I övrigt diskat, städat och lagat mat som vanligt, sedan snabba iväg och storhandla och det blev en del käk som tog näranog en timma att packetera om och packa in i kyl, frys och skafferi.

http://annaluskan.bilddagboken.se/p/show.html?id=185310342&directlink=1

Sedan på med en stek på spisen, den ska bli till pålägg tror jag för vi åt då middag som tur var innan vi storhandlade... sedan ta hand om tvätten som ligger på sängen såklart. Men mest vill jag bara spela Alfapet med Pedan.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***