• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Annamus

Hally: Åh så himla fina tyger! Men inte är det billigt att sy själv inte! *muttrar* Jag måste på second hand helt klart...

• maritmedm
    Pumpkin skrev 2008-04-04 10:36:57 följande:
    maritmedm: Tack, I love it! Tufft med en kortare version
    Jag ville egntligen ha min mammas som mormor gjort på 60-talet men had varit tvungen lägga ut den och ville inte göra det... känns som att förstöra den, men mamma tyckte jag var knäpp som tänkte så
  • hally

Annamus: Nej de är inte billiga, men ibland beställer jag bara mini-snuttar av olika tyger och har till muddar. Plaggen kan bli så mycket roligare med randiga muddar. Tycker det är svårt att hitta fina muddtyger i butikerna här.
    Ååååh vilken sy-abstinens jag får!

Nä, måste ut på kläd-jakt! Ha en trevlig helg alla!

• varfördåför

imorgon lärdag 5april är det klädbytardag i pingst kappelet i bureå klockan 10-13, det är skylltat från bureå sentrum.

• madigan
    Annamus skrev 2008-04-04 10:24:14 följande:
    Hally: Vad är E-slöjd?Madigan: Har du stretchtyger och drar när du fållar så blir det ofta vågigt. Lösning: Dra mindre och/eller köp stabilare tyger. Eller gör det enkomt vågigt. Istället för å fålla kan du ha kanten ovikt och dra jättemycket och sicksacka så får du en lite volangig kant... Typ...
    Ja de är väl stretch tror jag. Har gjort en liten bebismössa som man kan vända och då tänkte jag att de skulle bli en fin kant, men de blev vågigt istället.
  • madigan
    hally skrev 2008-04-04 10:34:41 följande:
    Annamus: E-slöjd säljer jättefina tricot-tyger, man kan beställa tygprover från deras hemsida. Smalrandiga som är jättefina till muddar också. Och som sagt, det är himla bra kvalitet. Har sytt en del kläder till barnen, bla ett linne till Nadja som hon använder massor. Det är tvättat 1gång/ vecka i 2 år snart och ser ut som nytt!
    de är precis dom jag har
  • madigan
    Annamus skrev 2008-04-04 10:40:50 följande:
    Hally: Åh så himla fina tyger! Men inte är det billigt att sy själv inte! *muttrar* Jag måste på second hand helt klart...
    jag har sytt jättemycket pga att jag har fått massor av tyger och då blir de billigt för mig iallafall.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***