• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • skrutteluttan74

suckar ...Nu visar sej nackdelen med att ha bil...Vi behöver nya sommar däck...dyyyyyrt...
    Men tur de finns nya billiga däck som är "importerade" från Tyskland att köpa....Blir bra mycke billigare,så far man bara in på ngn däckfirma och slår på dom på fälgarna...SKööönt och mycke billigare
    Viu tjänar ca 2 papp på att göra så,,,

Nåväl,nu kallar sängen för mej...lite att göra i morrn,sen på kvällen ska lillan till farmora på "deras torsdags träff" (fniss) och grabben ska ha kompis hemma på kvällen och stor tösa ska sova borta och vi ska ut och käka...Mmmmmm...gott...
    Vi har gjort det som "en grej" sen vi gifte oss,att varje år gå ut opch käka i samband med bröllops dagen...Löjligt ?? Aaa....lite ,men kul
    Så har vi ett par kompisar som firar sin bröllops dag tio dagar efter oss,så dom brukar göra detsamma Och aldrig samma resturan som året innan har vi bestämt

Nåväl...Ha en bra dag i morrn,hoppas på sol ...Natti natt

• maltazar

bcsvensk: där sa du något! jag undrar om inte jag var tvungen köpa nya däck nu till sommaren med... eller om det bara var det som behövde lagas, som fixades ifjol.. måste kollas upp!
    tack för påminnelsen :)

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-04-03 00:17:19 följande:
    bcsvensk: där sa du något! jag undrar om inte jag var tvungen köpa nya däck nu till sommaren med... eller om det bara var det som behövde lagas, som fixades ifjol.. måste kollas upp!tack för påminnelsen :)
    Googla,fanns en hel del billiga ställen,ngt var dessutom fraktfritt
  • madigan
    maltazar skrev 2008-04-02 21:35:03 följande:
    nattis :)vi jobbar kväll/natt båda
    Aha då förstår jag :)
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-02 13:57:42 följande:
    Ja jag känner mej som värsta hemska morsan, så jag åkte och bytte och åkte direkt till dagis med de nya stövlarna. Och de var 120 kr billigare på Fliesbergs! =) Vilket fynd Nu hoppas jag att jag inte glömt nåt...han har en galonoverall med fleecefoder, en omgång fleecekläder och vanliga galonbyxor och en omgång stickade inuti-kläder. Galonhandskar, 2 par. Men ingen jacka!! Jag glömde jackan! Shit...det är ju en mega-väska man ska ha med till dagis varje dag! Hur orkar dagispersonalen rota igenom alla barnens väskor??
    [/citat]

Oj vilket fynd. Det som är i väskan på dagis kollar inte personalen om, vi får lägga fram på hyllan eller i korgen det som ska användas. Det skulle ta så läng tid annars då alla ska ut om fröknarna ska kolla igenom alla väskor. Nu e hallen tapetserad!!
    maltazar skrev 2008-04-02 16:13:39 följande:
    [citat]
    men har ni tänkt på en sak...man gnäller ständigt om att barnkläderna är så uppdelade i flick- och pojk-. Men hur ofta går vi själva och köper en skjorta på herravdelningen tex? I våra stl är det helt självklart att det ska va olika kläder på olika kön.. varför ska vi särbehandla barnen? egentligen..
    Fast på vuxenavdelningarna så är ju inte kläderna könsbestämda på samma sätt. Där är det mer modellena som skiljer eftersom en vuxen kvinnokropp och manskropp inte ser likadana ut. Men annars finns det ju blått bland damkläderna och rosa bland herrarnas
  • madigan

Måste bara få berätta om min lilla tjejja.
    Vi har ju fixat en ståbräda som hon ska stå på när bebisen kommer. Hon har fått provat att stå på den. Så jag har försökt förklara att hon ska inte stå på den nu utan när bebisen har kommit.
    I måndags var vi på stan, så vrålar hon ut:

-Hallå bebisen kom ut från magen nångång då!!!!!

Hon är övervänt*S*

• maritmedm
    madigan skrev 2008-04-03 10:12:38 följande:
    Måste bara få berätta om min lilla tjejja.Vi har ju fixat en ståbräda som hon ska stå på när bebisen kommer. Hon har fått provat att stå på den. Så jag har försökt förklara att hon ska inte stå på den nu utan när bebisen har kommit.I måndags var vi på stan, så vrålar hon ut:-Hallå bebisen kom ut från magen nångång då!!!!!Hon är övervänt*S*
    Hehe, liten otålig flicka det där
  • madigan
    maritmedm skrev 2008-04-03 10:30:07 följande:
    Hehe, liten otålig flicka det där
    Precis, hon har börjat begripa de där med tuttarna åxå...hon vill gärna kika på dom och vet att där är mjölk..bebisens mat
  • maltazar

marit: nä det är inte lika färgbestämt, det har du rätt i...
    men ändå vissa olika plagg skjortor till karlarna, finns ju betydligt mindre utsträckning till kvinnor.
    Och mer figursytt och utmanande för kvinnor.

• madigan

Jag gråter snart, min lilla går inte lämna 2 minuter ens..hon hittar på allt möjligt. Vägrar lyssna på vad man än säger.*snyft*

Svar på tråden ***Skelleftetråden***