• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Mochride
    madigan skrev 2008-04-03 10:12:38 följande:
    Måste bara få berätta om min lilla tjejja.Vi har ju fixat en ståbräda som hon ska stå på när bebisen kommer. Hon har fått provat att stå på den. Så jag har försökt förklara att hon ska inte stå på den nu utan när bebisen har kommit.I måndags var vi på stan, så vrålar hon ut:-Hallå bebisen kom ut från magen nångång då!!!!!Hon är övervänt*S*
    Vad roligt Hon verkar se fram mot bebisen, då får hon ju använda ståbrädan på riktigt
  • Annamus

Min son kan faktiskt säga på butiken: Nej mamma, det där är för tjejjigt. Och då kan det vara helt neutrala plagg vi tittar på. Jag undrar vart han lärt sig det. Inte av oss iaf.

Men som när vi tittade på huset och barnens farfar (som är målare) diskuterade om tapetsering. Jag sa att de duger det som är i Anjas rum för hon är så liten ännu och har ingen egen åsikt om hur hon vill ha det, och att hon kanske vill ha döskallar och svartsvart istället för rosa, och då att det är dumt att tapetsera om redan nu. Då blev farfar jättearg och sa men vad menar du, varför skulle hon någonsin vilja ha killgrejjer i sitt rum? Jag svarade lite diplomatiskt och lugnt att ja det är ju mitt barn och hon har ju å brås på liksom. Lite skämtsamt. Då svarar han helt ilsket att jag FAN ska låta bli och INDOKTRINERA hans sondotter.... Ja ska man skratta eller gråta?

• maltazar

Anna: lite komiskt var det väl, han tolka det väl som att du mena att "jamen jag va ju en pojkflicka, så nog ska min dotter bli det med" tog dig väl lite för mkt på allvar.

Tindra är också så att hon kan säga till i affären, men ibland går det att övertala henne ändå :) och vissa kläder VÄLJER hon själv från killavdelningen, bara för att hon tycker de är snygga

• Mochride

Jag är så irriterad just nu. Skulle se film med syrran så jag tog dit min xbox 360, men hur vi än kopplar får vi ingen bild, inte på nån av tv-apparaterna. Så nu tog vi hem den till mig igen, och då får jag inte heller in nån bild. Blir tokig. *Tyck synd om mig*

Annamus, verkar som det blev en stark reaktion där. Han vill nog att hans barnbarn ska vara en typisk flicka

• skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-04-03 12:06:19 följande:
    Jag gråter snart, min lilla går inte lämna 2 minuter ens..hon hittar på allt möjligt. Vägrar lyssna på vad man än säger.*snyft*
    hur gammal är tösa biten ??
  • madigan
    skrutteluttan74 skrev 2008-04-03 22:13:29 följande:
    hur gammal är tösa biten ??
    3,5 år
  • maritmedm
    Annamus skrev 2008-04-03 15:36:02 följande:
    Min son kan faktiskt säga på butiken: Nej mamma, det där är för tjejjigt. Och då kan det vara helt neutrala plagg vi tittar på. Jag undrar vart han lärt sig det. Inte av oss iaf.Men som när vi tittade på huset och barnens farfar (som är målare) diskuterade om tapetsering. Jag sa att de duger det som är i Anjas rum för hon är så liten ännu och har ingen egen åsikt om hur hon vill ha det, och att hon kanske vill ha döskallar och svartsvart istället för rosa, och då att det är dumt att tapetsera om redan nu. Då blev farfar jättearg och sa men vad menar du, varför skulle hon någonsin vilja ha killgrejjer i sitt rum? Jag svarade lite diplomatiskt och lugnt att ja det är ju mitt barn och hon har ju å brås på liksom. Lite skämtsamt. Då svarar han helt ilsket att jag FAN ska låta bli och INDOKTRINERA hans sondotter.... Ja ska man skratta eller gråta?
    Oj det känns som att det är farfar som kommer styra henne till tjejgrejer... inget neutralt där inte
  • maritmedm

Någon som varit och sett "pytt i panna" på västerbottensteatern?

• madigan

Fy och blä.....jag jobbar i helgen..både lördag och söndag.
    Sen jobbar jag min sista dag på tisdag.

Oj så konstigt de kommer att kännas..får väl gråta en skvätt*L*

• Peda

Jo jag kommer på minna lite närmare också om tw.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***