• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Peda

Men vad betyder egentligen "INDOKTRINERA" Jag vet inte mer än att det skulle ge mkt poäng i alfapet men knappast i ert samtal! Det måste ju mbetyda "älska sin dotter" eller så.. annars är det enbart elakt och otroligt ännu mer elakt sagt!!!

Annamus skrev 2008-04-03 15:36:02 följande:
    Min son kan faktiskt säga på butiken: Nej mamma, det där är för tjejjigt. Och då kan det vara helt neutrala plagg vi tittar på. Jag undrar vart han lärt sig det. Inte av oss iaf.Men som när vi tittade på huset och barnens farfar (som är målare) diskuterade om tapetsering. Jag sa att de duger det som är i Anjas rum för hon är så liten ännu och har ingen egen åsikt om hur hon vill ha det, och att hon kanske vill ha döskallar och svartsvart istället för rosa, och då att det är dumt att tapetsera om redan nu. Då blev farfar jättearg och sa men vad menar du, varför skulle hon någonsin vilja ha killgrejjer i sitt rum? Jag svarade lite diplomatiskt och lugnt att ja det är ju mitt barn och hon har ju å brås på liksom. Lite skämtsamt. Då svarar han helt ilsket att jag FAN ska låta bli och INDOKTRINERA hans sondotter.... Ja ska man skratta eller gråta?
  • hally

Jag har hört flera som sagt att Hanséns har snygga kläder. Var in där för första ggn förra månaden och hittade bara tant-kläder! Fast det kanske var för att det var REA så allt snyggt redan var slut. Måste ge den butiken en till chans någon gång

Åhå, får titta in där då. Har hittat nåt bra på MQ ibland men jag blir som blind när jag kommer in i en klädbutik, jag måste nog gå direkt till en säljare och be om hjälp. Fast jag vet inte om det finns några hjälpsamma klädförsäljare här i stan...gör det det?

• maritmedm

Jo på de mindre butikerna och faktiskt på lindex oxå. Fick en expedit att springa affären runt efter klänningar en gång. Sa ungefär vad jag var ute efter och hon plockade på för fullt. Är ju det de är till för tycker jag.

• madigan

Min lilla tös har en kudde i form av en nyckelpiga som är hennes käraste ägodel. Hon plockar ur den från sängen på morronen och sen bär hon den runt runt. Den är med i köket, på toan, i tvättstugan, i förrådet..ja överallt. Vet att IKEA har haft såna förut, just denna har jag köpt på loppis. Men jag tänkte om nån vet var man får tag på en sån för tänk om den pajjar då har vi problem*L*

• madigan

Bild finns förresten i mitt galleri på kudden!!

• hally

madigan: Du är ju så duktig på sy! Du får sy upp ett lager med nyckelpige-kuddar
    Vår son har det lite jobbigare än bara en kudde, han bär runt på en katt, en hund och en apa, åsså några nappar

• maritmedm

Mirjam har sin hund Liston som är så söndersnuttad att han fått hål på svansen Sen kan hon ibland ha en del andra gossedjur som slåss om andraplatsen men ingen toppar liston. Hon fick förresten ett troll i påskägget som hon är jätteförtjust i, varje kväll ska jag sjunga när trollmor lagt... för det lilla trollet

• hally

maritmedm: Enda butiken jag hittat en hjälpsam människa var på den butiken där uppe i CK, det är en tjej och en killbutik bredvid varandra...står helt stilla kommer inte på namnet.

Herregu, jag måste ju ha nåt allvarligt problem som inte kan handla kläder till mejsjälv längre!
    Får kolla Lindex då och den där Cativa. Tack för tips!

• maritmedm
    hally skrev 2008-04-04 09:11:40 följande:
    maritmedm: Enda butiken jag hittat en hjälpsam människa var på den butiken där uppe i CK, det är en tjej och en killbutik bredvid varandra...står helt stilla kommer inte på namnet. Herregu, jag måste ju ha nåt allvarligt problem som inte kan handla kläder till mejsjälv längre! Får kolla Lindex då och den där Cativa. Tack för tips!
    Veromoda???

Du det är inte dig det är fel på, det är kläderna.... svårt hitta sånt som passar
Svar på tråden ***Skelleftetråden***