• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 22:20:17 följande:
    är det med titthål du gjort Op??Tog den lång tid ??Hur kommer du få äta i framtiden ??Allt eller bara specifik mat ?? Jätte nyfiken,en kompis till mej ska Op sej snart,men hon har inte fått tid än...
    Ja det är titthål För mig tog det drygt 3timmar att göra den. Jag kommer få äta allting i framtiden men det är inte säkert jag kommer kunna göra det. Vissa saker får vissa personer svårt att äta. Vitt bröd brukar tex vara lite svårt för vissa osv.
    Sen ska man ju äta näringsriktig mat och tänka på vad man stoppar i sig, för annars kan man ju gå upp allting igen

Ah, väntar hon på att få komma till lycksele då?
  • skrutteluttan74
    Felicia6: Föresten vilken av Op är det du gjort ??
    Minskning eller "kapning och samman koppling" som dom säger...
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 22:22:10 följande:
    Felicia6: Föresten vilken av Op är det du gjort ??Minskning eller "kapning och samman koppling" som dom säger...
    kapningen En sk Gastric bypass
    Det är den dom oftast gör nuförtiden. Vissa lasarett gör inte dom andra metoderna längre
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-02-27 19:02:17 följande:
    okej, 2 där som kan bidra med arbete till mig då ;Ptänkte på det med Tindra förut, man får ju inte jobba med sina egna barn... sen insåg jag att hon kommer vara 7 år (!) när jag är färdig.
    jag vet folk iKommunen som jobbat och jobbar med sina egna barn på både dagis och skola....
    Visserligen i de små byarna men ialla fall...tror eg.inte att man får och tror heller inte kanske att det är så bra för barnen....
  • Lillhjärtat04
    Felicia6 skrev 2008-02-28 22:04:03 följande:
    Har gått upp ett kilo under tiden jag varit på sjukhuset, men jag har ju fått massa dropp och sånt. Är som uppblåst. Men det ska väl börja gå neråt så smått eftersom
    Ok.Men det kommer nog börja röra sig ner åt snart då Själv så har jag lyckats gå ner lite sen jag fick börja med min mat...fast lite har jag nog fuskat Men magkatarren har blivit mkt bättre sen jag började äta flytande...så får se om jag fortsätter med det en stund till
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-02-28 22:22:02 följande:
    Ja det är titthål För mig tog det drygt 3timmar att göra den. Jag kommer få äta allting i framtiden men det är inte säkert jag kommer kunna göra det. Vissa saker får vissa personer svårt att äta. Vitt bröd brukar tex vara lite svårt för vissa osv.Sen ska man ju äta näringsriktig mat och tänka på vad man stoppar i sig, för annars kan man ju gå upp allting igen Ah, väntar hon på att få komma till lycksele då?

tror det va i Lycksele hon gjorde förra,men denna gång vet jag inte,men jag skulle tro de,annars är det ngn stans i Norrbotten

Är det magsäcken du minskat då eftersom du får äta allt ??

Min kompis gjorde det för ett par år sen,men gick upp igen & nu ska hon göra en annan variant och kommer därav att få käka vitaminer /mineraler varje dag,dessutom kommer hon inte kunna äta typ godis,fika, fett med mera...

• maltazar

Nä, det är knappast bra för något barn, varken det egna eller övriga barn på förskolan...
    Men det är som sagt lite hårdare regler inne i stan, småbyarna är inte lika hårda med det.. De har väl antagligen inte så mkt alternativ heller..

skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 22:28:09 följande:
    jag vet folk iKommunen som jobbat och jobbar med sina egna barn på både dagis och skola....Visserligen i de små byarna men ialla fall...tror eg.inte att man får och tror heller inte kanske att det är så bra för barnen....
  • maltazar

Lotta: okej :) men skönt att du får äta annat än sånna där hemska dieter iaf!
    men går man inte ner direkt? är det inget som försvinner direkt där?

• Lillhjärtat04

maltazar: Glömde ju fråga, när du va här, om du hittade något du tyckte om?

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-02-28 22:41:01 följande:
    Nä, det är knappast bra för något barn, varken det egna eller övriga barn på förskolan...Men det är som sagt lite hårdare regler inne i stan, småbyarna är inte lika hårda med det.. De har väl antagligen inte så mkt alternativ heller..
    nä,dom har nog inte och dom har ju till och med svårt att få vikarier såååå...
Svar på tråden ***Skelleftetråden***