maltazar skrev 2008-02-28 22:58:56 följande:
Att man inte får banta pga diskbråck har jag då aldrig hört...Mamma har/har haft det och hon har bantat till och från hela mitt liv ungefär... Är nu senare åren hon fått diskbråck, men nog har hon bantat då iaf.Men egentligen ska man väl inte behöva banta ens heller, bara lägga om kosten och äta ordentligt och nyttigt så ska man i regel gå ner.. Men klart det blir svårare om man inte kan röra sig så mkt :/
Nädu,de med bråcken hade jag inte heller hört om,de va därför jag fnissade,för jag fick mina i en olycka...
jo precis...Sen har jag en magsjukdom som gör att jag går upp rätt vad det är och sen ner ,men svullen är jag alltid....
Vi har haft "matdagbok" och kontakt med dietist och dom hittade inget fel på kosten,dom tänkte eftersom jag var så svullen...men så visade det sej att jag har detta problem,
Då jag hade fått min grabb,för 14 år sen,då jag var 20 ,gick min galla sönder,så jag höll på stryka med,har sviter från det än.
Levern,bukspotkörteln ,ena njuren med mera blev förstörda,så jag kan idag inte dricka alkohol tillexempel...
Sen då min yngsta va liten så fick jag en annan magsjukdom,dom är inte helt hundra,bara 90% säkra att det är morbus chrohns sjukdom....det har med tarmarna att göra,så många gånger tar dom itne åt sej näring på rätt sätt...så antingen rasar jag eller som nu då jag äter massvis cortison och bara ökar i vikt....
Innan jag blev sjuk nu 2001 då jag va med i bilolyckan så var jag mer som en "spoerfåne"...så det är lite tufft nu,då man kanppt kan "lyfta benen"...