• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 22:48:13 följande:
    Ok...jag ville också göra en Op,men jag låg några kg under,så min läkare sa att då fick jag gå upp och höja mitt BMI och det var jag inte sugen på...så jag har börjat försöka gå ner på annat sätt...jag får inte...( eller får och får ) banta,för dom säger att eftersom jag har ett "gäng " diskbråck i rygg & nacke så kan man tydligen få mer mellan dom som är om man bantar för mycket...'Hade visserligen aldrig hört talas  om det,men träffade en professor från Uppsala i Umeå,(har månads träffar på Ortopeden i Umeå) som berättade detta....jag tyckte det lät hel sjukt och började "fnissa" Då tog hon fram studie rapporter och "slängde" på bordet...Oppps..sen var det färdig fnissat...Men jag har typ 20 kg att "forsla bort" från min kropp...Vilket itne är det lättaste utan hjälp,då man inte kan röra sej så smidigt pga av sjukdom
    Dom har sänkt gränsen på vissa ställen till bmi 35 och har man problem som förvärras av vikten kan man få göra den iaf.
    Sen kan man ju alltid göra den privat oxå
  • Felicia6
    Lillhjärtat04 skrev 2008-02-28 22:31:31 följande:
    Ok.Men det kommer nog börja röra sig ner åt snart då Själv så har jag lyckats gå ner lite sen jag fick börja med min mat...fast lite har jag nog fuskat Men magkatarren har blivit mkt bättre sen jag började äta flytande...så får se om jag fortsätter med det en stund till
    Vad skönt att magkatarren har blivit lättare för dig, det är skitjobbigt att ha sånt
    maltazar skrev 2008-02-28 22:42:31 följande:
    Lotta: okej :) men skönt att du får äta annat än sånna där hemska dieter iaf!men går man inte ner direkt? är det inget som försvinner direkt där?
    Alltså man toktappar ju inte vikt sådär på nån vecka, men man ska väl gå ner kanske 1kg i veckan i snitt. Ibland hamnar man på platåer o så.
  • kobra

hej, skönt att det gick bra med op..

apropå vikt, min sambo kom hem från badhuset efter att ha badat med tjejerna och han sa att det var så många barn som hade x antal kilon för mycket, rätt roligt att titta på bilder från gamla skolklasser från typ 30.40-50 tal där är alla barn snärta..
    vad händer med våra ungar idag, rör de sig inte eller äter de så mycket onyttigt

• emmapemma4

Min mamma gjorde op i oktober och har gått ner ungefär 25 kg. Det beror väl också på hur mycket man väger från början hur mycket man går ner.

Karl 050823 och Nora 071228
  • Felicia6
    emmapemma4 skrev 2008-02-29 08:47:50 följande:
    Min mamma gjorde op i oktober och har gått ner ungefär 25 kg. Det beror väl också på hur mycket man väger från början hur mycket man går ner.
    Jo precis. Har man mindre övervikt från början så går man ner saktare oxå.

Dom säger att dom flesta går ner 50-75% av sin övervikt med hjälp av open men många går ner allt eftersom dom blir mer rörliga då dom går ner i vikt och då fortsätter viktnedgången

Kixi och Hally, tack
  • lilun

svårt var det att hitta hit, har internet abstinens då jag inte har hunnit få hem internet ännu dit vi flyttat, men förhoppningsvis så får vi det till veckan.

Våran lilla plutt har åkt på öroninflammation, men vi hoppas att det har gett med sig, hoppas på att få komma upp till öron igen så att dom får kolla en gång till bara för säkerhets skull.

• madigan
    lilun skrev 2008-02-29 11:18:12 följande:
    svårt var det att hitta hit, har internet abstinens då jag inte har hunnit få hem internet ännu dit vi flyttat, men förhoppningsvis så får vi det till veckan.Våran lilla plutt har åkt på öroninflammation, men vi hoppas att det har gett med sig, hoppas på att få komma upp till öron igen så att dom får kolla en gång till bara för säkerhets skull.
    Har du fått remiss eller åker du bara upp?
    För min lilla har stått i kö till öron snart ett halv år...fatar inte varför de tar sån tid.
  • madigan

Varför finns de ingen e-post till cellprovtagningen?
    Helt korkat!

• kobra

cellprov på kvinnokliniken eller? de har väl telefontid annars

• hally

Är det till Umeå man ringer sjukvårdsrådgivningen?

Svar på tråden ***Skelleftetråden***