• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Kixi

argh! Jag vet inte vad jag ska göra med Wille. Han fick kräksjukan förra lördagen men klagar fortfarande på ont i magen. Han verkar ok på förmiddagarna men äter nästan inget och dricker väldigt dåligt. Igår kom det kräkreflexer igen men han hade ju inte något att kräkas upp eftersom han ätit så dåligt. Så här länge ska väl ändå inte sjukan hålla på? Försöker komma fram till sjukvårdsrådgivningen men det är ju såån kö. Det har som gått i intervaller, han får ont och kräks eller försöker kräkas i princip varannan dag sedan förra lördagen. Liv drabbades i onsdags men hennes gick över på ett dygn och jag och Robban låg igår men jag känner mig rätt ok idag även om det fortfarande är lite oroligt i magen. Tänkte att det kanske var förstopping eftersom han druckit så dåligt men han har ingen spänd mage utan den känns ganska bra. Suck!!!

• turia

madigan- man brukar inte göra cellprov under graviditeten.. bäst e att göra före graviditetsvecka 15, sedan blir det så många graviditetsbetingade förändringar i cellerna på livmodertappen att provet kan bli svårbedömt...
    o du e väl längre gången?
    du kan inte maila din barnmorska o hon får vidarebefodra det du vill?

• madigan
    turia skrev 2008-03-01 13:37:11 följande:
    madigan- man brukar inte göra cellprov under graviditeten.. bäst e att göra före graviditetsvecka 15, sedan blir det så många graviditetsbetingade förändringar i cellerna på livmodertappen att provet kan bli svårbedömt...o du e väl längre gången?du kan inte maila din barnmorska o hon får vidarebefodra det du vill?
    Jo jag vet att man inte ska göra de då..de är ju just därför jag ska avboka. Jag är snart i v 27
  • Kixi

Jag kom fram till sjukvårdrådgivningen efter många om och men och hon trodde att han var uttorkad för den vätskemängd som jag talade om att han får i sig är alldeles för liten. Så hon sa att vi måste tvinga i honom mer vätska...hmmm...har aldrig behövt tvinga honom till någonting direkt. Men nu kör jag att han får ta några klunkar var 10:e minut, då borde han få ihop tillräckligt för att piggna till imorrn och dricka ännu mer då. Fick även rådet att inte ge honom så söta saker eftersom det dämpar törst. Så nu får han vetekex(vanliga rån utan något sött alls) när han vill ha något (han har inte velat ha så mycket men rånen vet jag att han tycker om). Än så länge verkar han gå med på att dricka klunkvis, vi ställer äggklockan så det har blivit till nån liten skoj grej. Morr...avskyr verkligen kräksjukor

• hally

Kixi: Oj vad jobbigt för han att det sitter i så länge, hoppas han blir bra snart! Tycker det är otroligt irriterande med den här sjukvårdrådgivningen, jag kom inte ens fram och fick sitta i kö, utan det var för många som ringde hela dagen jag försökte. Om det är ett sånt tryck bör de ju sätta in någon fler människa på det där stället!

Själva har kom vi hem från barn i fm jag och Elias. Åkte in igår då jag inte fick i han en droppe vätska. Han hade 40,3 i feber innan vi åkte in. Öroninflammation och ont i halsen, slutat kräkas men inte fått i sej nåt alls. Igårkväll var nog det värsta han vart med om i sitt lilla liv, de fick ju inte in den där dropp-slangen i han, 2 försök i vart armveck och 2 på var handled. Han hade ont och var så arg så man blev rädd. Han slog och skrek och högg och...huvva, att de låter det gå så långt. Till slut fick de i den i foten.
    Nu får vi inte i han någonting igen, han har ont i halsen och vill inte...

Hoppas ni andra har en bättre lördagkväll!

• hally

madigan: Jag skulle också avboka pga grav. och då var det Umeå-nr man skulle ringa för att avboka.

kobra: Huset blir ju riktigt snyggt! Det är inte så att karln din jobbar i Bgm eller? Limträ o sånt tänkte jag

• kobra

jo han har varit säljare för limträ men är nu konstruktör

• lilun

madigan: första gången så fick jag komma samma dag till öron men det var via vårdcentralen eftersom han var så liten så kunde dom inte göra så mycket på vårdcent. Ringde sjukvårdsådgivningen igår och sa att jag trodde att han inte var riktigt frisk ännu så då fick vi komma på en jourtid på barn, och som tur är sa hade han ingen öroninflammation kvar men en matt hinna så vi ska hålla lite extra koll nu då vi slutar med medecinen.

• madigan
    lilun skrev 2008-03-01 17:41:08 följande:
    madigan: första gången så fick jag komma samma dag till öron men det var via vårdcentralen eftersom han var så liten så kunde dom inte göra så mycket på vårdcent. Ringde sjukvårdsådgivningen igår och sa att jag trodde att han inte var riktigt frisk ännu så då fick vi komma på en jourtid på barn, och som tur är sa hade han ingen öroninflammation kvar men en matt hinna så vi ska hålla lite extra koll nu då vi slutar med medecinen.
    Min kicka har ju åxå rör inopererade i båda öronen. De gjordes när hon var 6 mån, men nu har 1 rör ramlat ut och hon hör dåligt.
  • madigan

hally skrev 2008-03-01 17:06:44 följande:[citat]madigan: Jag skulle också avboka pga grav. och då var det Umeå-nr man skulle ringa för att avboka.kobra: Huset blir ju riktigt snyggt! Det är inte så att karln din jobbar i Bgm eller? Limträ o sånt tänkte jag[/citat]
    Jo jag ringde ,men jag missade deras samtal för jag var i tvättstugan så..

Svar på tråden ***Skelleftetråden***