• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maltazar

Jo, det var kul.. fritids minns jag mest att vi hade riktigt kul på :)
    nu jobbar hon på Jenningsskolan (gymnasiet i Robertsfors)
    På dagis odyl har hon jobbat här (nallebjörnen och något på mb), Robertsfors och Flarken.

skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 23:20:35 följande:
    nä just de,det vi kallar 6 års alltså...det måste ju varit hur kul som helst och dessutom "kompisar" att va med...VAr jobbar din mamma ??
  • maltazar

Usch, lät inte som några trevliga sjukdomar det där... :/
    Hade det med sonen att göra att gallan gick sönder? Eller var det bara att det hände då?
    Läskigt att så mkt sånna stora gejer kan hända när man är så ung...

skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 23:18:55 följande:
    Nädu,de med bråcken hade jag inte heller hört om,de va därför jag fnissade,för jag fick mina i en olycka...jo precis...Sen har jag en magsjukdom som gör att jag går upp rätt vad det är och sen ner ,men svullen är jag alltid....Vi har haft "matdagbok" och kontakt med dietist och dom hittade inget fel på kosten,dom tänkte eftersom jag var så svullen...men så visade det sej att jag har detta problem,Då jag hade fått min grabb,för 14 år sen,då jag var 20 ,gick min galla sönder,så jag höll på  stryka med,har sviter från det än.Levern,bukspotkörteln ,ena njuren med mera blev förstörda,så jag kan idag inte dricka alkohol tillexempel...Sen då min yngsta va liten så fick jag en annan magsjukdom,dom är inte helt hundra,bara 90% säkra att det är morbus chrohns sjukdom....det har med tarmarna att göra,så många gånger tar dom itne åt sej näring på rätt sätt...så antingen rasar jag eller som nu då jag äter massvis cortison och bara ökar i vikt....Innan jag blev sjuk nu 2001 då jag va med i bilolyckan så var jag mer som en "spoerfåne"...så det är lite tufft nu,då man kanppt kan "lyfta benen"...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-02-28 23:29:40 följande:
    Usch, lät inte som några trevliga sjukdomar det där... :/Hade det med sonen att göra att gallan gick sönder? Eller var det bara att det hände då?Läskigt att så mkt sånna stora gejer kan hända när man är så ung...
    jag fick problemen med gallan då han var två månader och dom såg inget fel på gallan,grabben slutade äta och vi trodde han me va sjuk,men då visade de sej att jag hade galla i mjölken,han tyckte nog inte de va så gott kan jag  tro...så då struntade han i att äta skämt å sido....men så var det...
    Men först då jag var gul i ögonen och resten av kroppen hajja dom att jag va ju sjuk,då läckte gall blåsan på tre ställen,sen gick allt väldigt väldigt fort....
    Dom Op,egenteligen gallan med fyra titthål...men jag har ett ärr på magen som är 18 cm,plus att dom fick sätta dränage på magen,så jag ser rolig värre ut kan jag lova...GÅr inte med bikini ute bland folk,bara hemma,för  magen är ju sönder skuren i musklerna tvärs ölver högra sidan,så den sidan av magen upptill "lixom hänger"...skit snyggt
    Jo,det blev som en chock,mest för mina föräldrar som fick "ta hand om denna lilla unge också "...Jag och papan,Var gifta ,men han var arbets sökande och ville inte "sitta fast med John" i fall han skulle få jobb...som han sa.
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-02-28 23:27:53 följande:
    Jo, det var kul.. fritids minns jag mest att vi hade riktigt kul på :)nu jobbar hon på Jenningsskolan (gymnasiet i Robertsfors)På dagis odyl har hon jobbat här (nallebjörnen och något på mb), Robertsfors och Flarken.
    ok...ja där känner jag inte till ngt av dagisn eller pluggen ....
  • maltazar

Usch va läskigt... men det hade inget att göra med att du fick barn eller?

skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 23:36:20 följande:
    jag fick problemen med gallan då han var två månader och dom såg inget fel på gallan,grabben slutade äta och vi trodde han me va sjuk,men då visade de sej att jag hade galla i mjölken,han tyckte nog inte de va så gott kan jag  tro...så då struntade han i att äta skämt å sido....men så var det...Men först då jag var gul i ögonen och resten av kroppen hajja dom att jag va ju sjuk,då läckte gall blåsan på tre ställen,sen gick allt väldigt väldigt fort....Dom Op,egenteligen gallan med fyra titthål...men jag har ett ärr på magen som är 18 cm,plus att dom fick sätta dränage på magen,så jag ser rolig värre ut kan jag lova...GÅr inte med bikini ute bland folk,bara hemma,för  magen är ju sönder skuren i musklerna tvärs ölver högra sidan,så den sidan av magen upptill "lixom hänger"...skit snyggt Jo,det blev som en chock,mest för mina föräldrar som fick "ta hand om denna lilla unge också "...Jag och papan,Var gifta ,men han var arbets sökande och ville inte "sitta fast med John" i fall han skulle få jobb...som han sa.
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-02-28 23:40:00 följande:
    Usch va läskigt... men det hade inget att göra med att du fick barn eller?
    Jo förmodligen...med facit i hand,så började det nog trycka på gallan bland annat...och eftersom han är född för tidigt och jag hade mycke förvärkar så "krampade" även gallan och fortsatte väl av bara farten,för det enda som fanns i den var små grus och det brukar i regel va sten.
  • skrutteluttan74
    Nu ska jag "dejta" John Blund en stund ,och se om jag kan få sov lite granna...skulle behövas ....Kidzen och maken sover sen ett bra tag..låter så mysigt när man hör alla "susningar" i tystnaden...Nåväl..Natti natt
  • hally

Tack för krya-på-oss hälsningarna!
    Nu har han fått behålla 1/4 dl vätskeersättning i 1 timma. Ont har han, i öronen och benen och magen och han kan ju inte få smärtstillande med sin dåliga mage
    Ser så hemskt ut när han inte orkar hålla ögonen öppna utan man ser ögonvitan när han klagar...sjukvårdsrådgivningen tar inte emot fler samtal, hur länge väntar man innan man åker in för uttorknings-risk?

Skönt att det går så bra för dej Felicia6

På tal om bantning och viktnedgång så har jag säkert gått upp 10 kg sen i höstas, är trött och matt och går jag en promenad har jag superont i mina polyper(säger sjuksköterskorna att det är som sväller) i halsen sen. Känns ju inte så lovande...lätt är det att gå upp i vikt. Man ska ju inte träna hårt när man är förkyld, men hur vet man var gränsen går?

• maltazar

okej... jobbigt :/

skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 23:58:39 följande:
    Jo förmodligen...med facit i hand,så började det nog trycka på gallan bland annat...och eftersom han är född för tidigt och jag hade mycke förvärkar så "krampade" även gallan och fortsatte väl av bara farten,för det enda som fanns i den var små grus och det brukar i regel va sten.
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 22:32:41 följande:
    tror det va i Lycksele hon gjorde förra,men denna gång vet jag inte,men jag skulle tro de,annars är det ngn stans i Norrbotten Är det magsäcken du minskat då eftersom du får äta allt ?? Min kompis gjorde det för ett par år sen,men gick upp igen & nu ska hon göra en annan variant och kommer därav att få käka vitaminer /mineraler varje dag,dessutom kommer hon inte kunna äta typ godis,fika, fett med mera...
    Kan nästan garantera att det är att hon gjort en gastric binding innan och nu ska göra en gastric bypass.
    Det är väldigt vanligt att dom som gjort en gastric binding får göra om den efter nåt år :S

Hon kommer ju att eventuellt kunna äta allt det du skrev upp, men det är ju inte bra och det förstör ju open i längden. Man ska kunna unna sig sånt gott ibland men det ska inte vara ofta
Svar på tråden ***Skelleftetråden***