• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • hally

maritmedm: Svägerskan har vart hos Fotograf Mariann eller heter den så? Det blev fina foton.
    Har inte vart hos nån själv då vi dels har en bra kamera som vi övar flitigt med och sen har jag en väninna som är skolfotograf, så där blir det porträttfoton med riktigt bakgrund.

• lilun

hally: vi har vinyltapet i vardagsrummet, vi är helnöjda. Vet inte om det är nån skillnad då man ska tapetesera eftersom det var syrrans karl som satte upp dom.

Angående snygga tapeter så är det ju en smaksak men jag tycker att midbec target har snygga tapeter till hyffsade priser, tror att en rulle kostar kring 300 kr. Annars så tycker jag att det är svårt med tapeter finns ju så oerhört mycket att välja mellan, var sugen på att sätta upp en bambutapet i hallen men det var svindyrt, så det får bli nå annat.

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-19 09:02:06 följande:
    maritmedm: Svägerskan har vart hos Fotograf Mariann eller heter den så? Det blev fina foton.Har inte vart hos nån själv då vi dels har en bra kamera som vi övar flitigt med och sen har jag en väninna som är skolfotograf, så där blir det porträttfoton med riktigt bakgrund.
    Mmm, hon tar fina bilder... är hon som brukar vara och ta dagisfoton.
  • Annamus

Pissy: Nä dela ut godis måste ju funka. :)

Hally: Så smart å göra kort å dela ut!

Ja nu i halloween kom det barn och tiggde, ett par som bara stod där och stirrade på mig. Jag sa: Jaha? Ni kanske vill ha godis va, men jag har inte nå godis hemma. Då svarar den äldsta: Jamen pengar då? Då blev jag förbannad och smällde igen dörren. Sorry...

Men jo, när jag var barn så gick vi kvarteret runt, men det var ju bara människor som man kände... vi hade en kaffekanna som vi fick godis i men faktiskt även någon peng... Det hjälps ju inte att vi gjorde det, det känns inte rätt och inte trevligt för mig heller när vilt främmande barn plingar på. Här i lägenhet känns det dessutom ibland olustigt att ens öppna alls när det ringer på dörren och man inte väntar någon.

Men vilken dag SKA man klä barnen som påskkärringar? OCh vi har ju fammo och faffa borta, vem ska man påska för då?

• maritmedm
    Annamus skrev 2008-03-19 09:05:41 följande:
    Pissy: Nä dela ut godis måste ju funka. :)Hally: Så smart å göra kort å dela ut!Ja nu i halloween kom det barn och tiggde, ett par som bara stod där och stirrade på mig. Jag sa: Jaha? Ni kanske vill ha godis va, men jag har inte nå godis hemma. Då svarar den äldsta: Jamen pengar då? Då blev jag förbannad och smällde igen dörren. Sorry...Men jo, när jag var barn så gick vi kvarteret runt, men det var ju bara människor som man kände... vi hade en kaffekanna som vi fick godis i men faktiskt även någon peng... Det hjälps ju inte att vi gjorde det, det känns inte rätt och inte trevligt för mig heller när vilt främmande barn plingar på. Här i lägenhet känns det dessutom ibland olustigt att ens öppna alls när det ringer på dörren och man inte väntar någon. Men vilken dag SKA man klä barnen som påskkärringar? OCh vi har ju fammo och faffa borta, vem ska man påska för då?
    Mina dumma påskkärringar tiggde oxå om pengar... fy fan!
  • kobra

fotograf marianne,numera linda hall verkar ju ha gått i konkurs

• hally

lilun: Ja det är ju precis midbec vi kollar på Fast de heter Qbic. Själva tapetseringen tror jag inte är någon skillnad, men har hört en del som sagt att vinyltapeterna tas bort för det är nåt gift i dem. Och mer gift än nödvändigt vill vi inte ha, men å andra sidan känns det som att allt är giftigt nu för tiden.
    Vinyltapeterna är ju tvättbara (ja, man kanske inte tar ner dem och kör dem i maskinen, men de går tvätta med blöt trasa) och känns mer hållbara än papperstapet.

• hally
    kobra skrev 2008-03-19 09:22:31 följande:
    fotograf marianne,numera linda hall verkar ju ha gått i konkurs
    Ajdå...Paulina då?
  • Smultronet12

Neeej. Linda Hall får inte ha gått i konkurs.
    Vad gör man om man har tagit kort där och man vill ha fler utan negativen, är det som kört då??

Åhh har försökt få tag på henne ett tag för att beställa ett kort på barnen till min morfars 80 års dag, och han fyller nästa helg...

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-19 09:25:57 följande:
    Ajdå...Paulina då?
    Tar hon porträttfoton? Hade för mig att hon helst gör andra jobb.

Jaha så Linda Hall ska konka... på så vis... hmm

Vi var ju och tog ett kusinkort på alla syskonbarnen till pappas 60-årsdag, då var vi på Newens och det blev fint tycker jag men tänkte om det finns nån som tar roligare kort.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***