• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Annamus

Tack för erbjudandena om kartonger! Härligt med familjeliv juh! Jag hör av mig med PM till er snart. :) Behöver snart men inte NU. Om några dagar. Malle: Jo vi har som flyttat ett par vändor med hjälp av de där pommes-kartongerna. ;) Vi har fortfarande ett par på vindan som e ouppackade. Hihi.... :)

Felle: FY så hemsk! Fy rackarns så himla illa! Vet du (för å göra det värre, inte bättre) när jag opererade mig på Sunderbyn så sade läkaren att där låg det en tjej redan sedan TVÅ ÅR tillbaka, efter att hennes operation gått snett. Maginvalid sade han hon var, kunde inte äta själv alls... HUVVAAAA!!!

Hally: Jag har ju haft Mattis hos dagmamma i Kåge. Rekommenderas varmt. Annika heter hon, har ett jättefint hus i skogen så att säga... Agneta kan ajg åxå rekommendera för henne har jag träffat massor, men hon har barnen i lägenheten på Storgatan, kanske inte lika mysigt som Annika men... men barnen träffas ihop alla en-två ggr i veckan och dom får många kompisar ändå, Skitmysigt. Och ok, kanske e samma kö, MEN, det är MÅNGA som väljer BORT dagmamma så vi fick då dagmamma fort i alla fall... Lycka till!

• hally

Annamus: OK, kanske är Annika en syster till en Anita? Anita är på Villagatan och har en syster som också är dagmamma "i skogen" har jag fått veta. Vilken skog?
    Ska nog be att få hälsa på hon på Villagatan, det är nära till skolan där Nadja är. Åsså är det en arb.kompis här som har sin lille kille där och de trivs jättebra. Det som blir för oss med dagmamma är att de ju inte ska jobba mer än 40h/vecka och vi behöver snäppet mer omsorg så kommer han ju måsta vara hos någon annan ibland. Men tydligen träffas de ju ofta som sagt...
    Dagiset vi sökt på är det enda som finns på rätt sida Ersmarksvägen men bilvägen blir det långt mellan barnen då...lite obekvämt och tidskrävande. Vaddå bortskämd?!

Vi har inga kartonger över tyvärr, snarare brist på dem. Men vi har en himla massa pack-material om någon behöver Kartong och frigolit och plast och sånt.

• maltazar

Hally:hur länge har det vart 40h gräns för dagmammor? Eller är det deras eget val om de vill jobba mer?
    När vi gick så gick vi från 5.30 till 17-17.30 varje dag.. det blir ju ca 60 timmar/v.

• maritmedm
    maltazar skrev 2008-03-18 08:39:10 följande:
    Hally:hur länge har det vart 40h gräns för dagmammor? Eller är det deras eget val om de vill jobba mer?När vi gick så gick vi från 5.30 till 17-17.30 varje dag.. det blir ju ca 60 timmar/v.
    Det var ju inte precis igår som du gick hos dagmamma Förr fick man ha dagis från det de små var sex månader oxå
  • kobra

men vad är det för sorts magsjuka som går nu, ena killen kräks nu igen..3 dar senare efter sista kräk meen är helt pigg ändå

• Annamus

Hally: Annika "i skogen" bor... hrm... förklara... ja om man kör från storgatan och svänger av mot vårdcentralen... kör förbi vårdcentralen och förbi ett öde hus på vänster sida. Där svänger man in vänster, kör en liten bit, svänger sedan vänster igen och där e Annikas hus rätt snart. Jättefint. Om man går finns det en genare väg genom skogen, mycket mysigt. ;) Men som sagt, jag har inget ont å säga om dagmamma, jag skulle gärna ha det till anja men Skelleftehamn har inga vad jag förstått...

• skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-17 11:18:35 följande:
    Vi ska ju börja packa vi med, ska vara inne den sista april i vårt hus. Här har ni en länk där jag lagt ut bilder på huset: Annaluskan.bilddagboken.se/index.php Ingen har då sagt nåt dåligt om vårt hus och det är jag SÅ glad över, det hade varit jobbigt. Alla är så positiva. Och vi e så nöjda med hur det ser ut redan, men säkert kommer det bli nåt man ska göra. Inget vi vet nu dock.Jo men vi behöver ett matsalsbord med 6 stolar, för köket e så litet så vi rymmer inte gäster där så att säga. Ska ha ett i v-rummet. Någon som har ett å sälja? Billigt dårå såklart. ;)
    Nu har dom "målat" klart på bilddagboeken
    Himla fina bilder du lagt ut och du är verkligen kanon på att sy...
    Hoppas det går bra med TW idag...jag hade fundilerat på att dyka upp,men jag visste att jag inte kunde lämna besked föräns nu på morgonen,så jag tänkte att vem vet,de kanske kommer fler tillfällen
  • hally

malle: Jag vet inte, verkar som att det är rätt nytt. Men heltid är ju 40h och dagmamma kan ju vara rätt slitit jobb så jag förstår att de vill ha sin fritid också. Nu för tiden måste man väl ta ut ledighet också, man får inte jobba hur mycket som helst.

kobra: Det är nåt magvirus som går, flera på Elias dagis har haft så att de kräkts någon eller några ggr men vart helt pigga och velat äta ändå. Så hade Elias nu sist i torsdags också. Inget lös i magen eller annat, bara någon kräkning mitt i alltihopa. Helt otroligt att vi andra i familjen klarat oss undan hela tiden. Verkar ändå inte lika smittsamt som vanligt magsjuka.

Annamus: OK, det är efter södra vägen till Ersmark?

Svar på tråden ***Skelleftetråden***