• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Mochride

Jag tycker inte heller om när de kommer och tigger godis eller pengar. Minns faktiskt inte hur vi gjorde när vi var små.

Hur går det för er Xzaktare då?

• trooce

Ingen som har en 3a till uthyrning?? eller vet av nån som vill flytta?

• trooce
    Mochride skrev 2008-03-18 20:04:16 följande:
    Jag tycker inte heller om när de kommer och tigger godis eller pengar. Minns faktiskt inte hur vi gjorde när vi var små. Hur går det för er Xzaktare då?
    Jag har då inte ens tänkt köpa nå godis då jag knappt har råd med godis själv =P haha tur att det inte är som på halloween, jag fick bläck på mig förra halloween, på fel dag dessutom..
  • Peda

Ja allt har ett pris!

MorBlåbär skrev 2008-03-18 22:33:34 följande:
    Ingen som har en 3a till uthyrning?? eller vet av nån som vill flytta?
    xylifon,malle: meh..vadå... alla vet väl redan att jag o peter inte knu**at sen emma tillverkades... *jojo lite överdrift men det låter ballare då*

pissypopi: en riktig frissa som mn betalar för?? så om hon bjuder på en lugg klippning så blir hon tillfälligt låssas frissa?? *hihi*
  • Peda

japp...jag ska ha ett party om en månad ca... hör av mej här i tråden litte närmre..dyk gärna upp då blir hos mej dårå.

skrutteluttan74 skrev 2008-03-18 09:53:35 följande:
    Nu har dom "målat" klart på bilddagboeken Himla fina bilder du lagt ut och du är verkligen kanon på att sy...Hoppas det går bra med TW idag...jag hade fundilerat på att dyka upp,men jag visste att jag inte kunde lämna besked föräns nu på morgonen,så jag tänkte att vem vet,de kanske kommer fler tillfällen
  • hally

Nej mina barn kommer aldrig få gå och tigga de heller. Tycker det där är ett uruselt påfund. Däremot klä ut sej till påskkärring vill de ju göra och förra påsken hade Nadja fullt upp med förberedelserna. Hon kom på själv att hon skulle dela ut påsk-kort till alla grannarna, så hon satt en hel kväll och målade superfina kycklingar och skrev Glad Påsk, 12 st likadana gjorde hon (vi var riktigt imponerade ) och sen gick den lilla påsk-kärringen och delade ut sina mästerverk. Faktiskt kom en granne och knackade på och uttryckte sin glädje och tacksamhet inför Nadja och sa att det var så trevligt att få besök av en icke tiggande påsk-kärring som dessutom sa "Glad Påsk" och inte "Har du nåt godis?" (får en tår i ögat).

Visst var det en vacker berättelse?
    Känner mej så kreativ så här på morronkvisten

• maritmedm
    maltazar skrev 2008-03-18 14:38:16 följande:
    haha nä det va ju ett tag sen.. men allmänna arbetstider i övrigt är ju desamma nu som då.
    Arbetstider ja, men inte dagistider osv.
  • maritmedm

Påsken för två år sen hade jag några riktigt dumma ungar som kom och tiggde godis. Då jag öppnade dörren stod de bara där och glodde, inte ens ett "Glad Påsk". De fick självklart ingenting av mig men då kom de tillbaka, samma ungar, tre-fyra ggr!!!! Tillslut så gav jag de en rejäl utskällning!

Om Mirjam mot förmodan ska gå påskkärring så får hon göra påskkort och ta med sig lite godis och gå runt till grannarna och bjuda på en karra och ett kort och önska glad påsk... Inte tigga.

• hally

Värst är när barnen kommer och tigger och föräldrarna står bakom. HUVVA!! Stackars barn, måste kännas pinsamt att tigga när man inte är fattig...

Vi har tapet-problem. Vad har ni folk på väggarna?

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-19 08:00:23 följande:
    Värst är när barnen kommer och tigger och föräldrarna står bakom. HUVVA!! Stackars barn, måste kännas pinsamt att tigga när man inte är fattig...Vi har tapet-problem. Vad har ni folk på väggarna?
    Vitt och annat ljust... å så färg på annat. Men nu i vårt hål i hallen så ska vi sätta upp nån lite läckrare tapet, stormönstrad.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***