• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maltazar

Jag känner mig lite konstig nu efter allt kaffe.. Vi har haft 4 "föräldramöten" på skolan idag. Typ redovisning/seminarium, och 3 av "personalgrupperna" bjöd på fika.. Så vi har mest fikat hela dagen :P

• Annamus

Hihi Malle, det gör jag med! Frukostkoppen stor, tupperwarekoppen stoooor, under-tiden-jag-laga-mat-koppen stoooooor.... nu svettas jag en del kan jag säga. ;)

• Annamus

Pissy: Ah, I see... nåja men vi har dagis granne med oss så det får nog bli det, om vi får plats så att säga... Sonen e ju 6 år så har ju bra köplats om det nu stämmer att det går efter syskonets ålder. För han måste ju ha fritids han så...

Bcsvensk: Jättetack, det värmer verkligen att höra! Så du vet det till nästa gång så e det bara dyka upp vad det än gäller. Om jag nu har gjort för lite kaka eller käk eller har en stol för lite så löser jag ju det lätt. :)

Hally: Eh... jo? Kanske... Hahaha. E inte så bra på sånt där som vägbeskrivningar och geografi och sånt. ;)

• Ugglans mor
    Lejko skrev 2008-03-18 12:33:40 följande:
    ang dagis. Vi sökte i början på december och ville ha plats i slutet på Mars. Det såg mörkt ut men jag ringde ofta och "påminde dem". Vet inte om det hjälpte eller att vi bara hade dötur och fick plats för att två andra barn skulle byta dagis. Vi fick precis när vi ville och från inlämnad ansökan till belsut tog det 2 1/2 månad. Men ca 5 månader mellan ansökan och inskolning.Hon börjar förövrigt inskolning på tisdag om en vecka. Spännande.Nu ska jag iväg och ha svensklektion med ett trettiotal surriga elever. Bara att ta i med grova stämman.Ha det bra!
    Vad bra att hon fick dagisplatsen så fort. Vilket dagis fick hon på då?
  • maltazar

haha men det är bra, då håller man sig alert! :)
    se bara på mig som knallade hela vägen till jobbet.. och fram och tillbaka till skolan. :P
    promenaden till jobbet var dock mindre frivillig, bilen ville inte därifrån igår..

Annamus skrev 2008-03-18 16:30:41 följande:
    Hihi Malle, det gör jag med! Frukostkoppen stor, tupperwarekoppen stoooor, under-tiden-jag-laga-mat-koppen stoooooor.... nu svettas jag en del kan jag säga. ;)
  • madigan

när är det påskkärringarna går runt och plingar på dörrarna?

• Annamus

Madigan: Åh Gudars! Aldrig om jag slipper det! Huvvaligen för barn som går och tigger godis och ÄNNU värre när dom tigger pengar som en del gör! Nej men fara och "påska" för farmor och farfar och så är ju mysigt och roligt... :)

• maltazar

Åh ja.. det är ju på torsdag.. Och jag håller med Anna.. usch!
    Men lite dubbelmoralisk känner jag mig ju, vi gick ju o tiggde när vi var barn.. Men.. Å andra sidan lite skillnad då när vi bodde i en liten by med 7 gårdar bara. Alla kände ju varann där.
    Tindra kommer nog aldrig få gå. Klä upp sig kan hon visst få göra, men tigga godis? och på en torsdag? nja... Av vilt främmande människor dessutom om man då ska gå till grannar o så.

• madigan

Nä mina kommer inte å göra de, men de finns ju dom som gör de och jag bara undrar när man ska hålla sig borta. *L*

Mina 2 är för stora för å klä ut sig och påska dessutom. Lillan är för liten....

• Ugglans mor
    Annamus skrev 2008-03-18 17:35:20 följande:
    Madigan: Åh Gudars! Aldrig om jag slipper det! Huvvaligen för barn som går och tigger godis och ÄNNU värre när dom tigger pengar som en del gör! Nej men fara och "påska" för farmor och farfar och så är ju mysigt och roligt... :)
    Fast det beror ju på hur man gör det.
    Emmy ska självklart få vara påskkärring. Men hon delar ut godis. Hon tigger inte. Det blir som en annan stämning så. Hon är glad och alla andra blir glada. Och mamma är glad för att hon inte tigger
Svar på tråden ***Skelleftetråden***