Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Honeydew skrev 2008-04-01 20:06:51 följande:
    Nu har min bugga kommit så jag tror jag "joinar" erat gäng om det är okej?!
    Välkommen!
    3småttingar skrev 2008-04-01 19:49:23 följande:
    Åhh va bra!! För jag kollade på Kidz shoppen men hittade ingen där, eller så är jag blind  
    Men sommarsufflett finns inte i brunt vad jag vet.
    Tindra Amanda skrev 2008-04-01 20:09:19 följande:
    Tack för tipset!Är det ngn annan som har erfarenhet av sittvagnar? Jag älskar vår BB cam, men som sagt så är vår lilla tjej så lång att hon inte längre sover bekvämt i sittdelen! Huvudet buktar ut genom suffletten! Vill helst ha en trehjulig vagn...Tack på förhand!
    Man kan faktiskt fuska till sig några extra centimetrar genom att karva bort lite av skumgummit på ramen så att man kan höja sufflettfästena lite. Kanske är vad som behövs? Annars... UJ?
  • Fröken Småland
    dinana skrev 2008-04-02 09:21:44 följande:
    Får ta och fråga igen eftersom jag inte fick något svar sistPassar de nya 2008-hjulen även till en äldre cameleon modell?
    Geckos skrev 2008-04-02 09:26:42 följande:
    Ja de passar.
    Du har ju redan fått ett korrekt svar men vill ändå passa på att klargöra att Bugaboos modeller inte har årsmodeller. Så en Cameleon är en Cameleon hur gammal eller ny den är. Och det är smidigt!
  • Fröken Småland

Någon som har koll på om detta är gamla blå eller nya ljusa blå? Ser ju ljus ut men är inte fodret ljusare på den nyare blå?

• Fröken Småland
    Cashew skrev 2008-04-02 10:02:22 följande:
    nån som vet hur länge bb har funnits? hur gammal är den äldsta vagnen?
    1999 började de säljas i Holland. Ganska intressant historia där Bugaboo-vagnen var ett examensarbete som ingen trodde på .

Jag har försökt efterforska varifrån namnet kommer och vad det betyder, men hittar inget som jag tycker verkar logiskt. Någon som vet? (Och då menar jag inte att kopiera någon diffus text från Wikipedia). Min personliga teori är att det betyder bygg-ett-bo .
  • Fröken Småland
    WilliamNellyJamie skrev 2008-04-02 14:41:05 följande:
    det finns ett solskydd som jag haft till min mclaren (eller hur det nu stavas) som är från Australien som alla hade i Usa när jag var där, den är kanonsmart, det bästa solskyddet enligt mig och den passar ju bugaboo ska kolla om jag hittar den, såg den på någon dansk sida härom dagen
    Ray shade från Kiddopotamus?
    Nilam 84 skrev 2008-04-02 14:47:22 följande:
    Men hjälp. idag skulle ja klicka i störtbågen på min cam, och så lossnade den vita pluppen som sitter där. SJälva fästet alltså!!! Nu är det bara ett hål där  min älskade vagn ... fasen, ska man måsta reklamera det också ??!! har fortfarande inte fått mitt nya chassi heller
    Solklar reklamation! Sådär får det inte vara.
  • Fröken Småland
    misshallonsaft skrev 2008-04-02 17:14:30 följande:
    vilken är bäst?? gecko eller cam?? har ngn bild på cam me sittdelen på?blev erbjuden att köpa en 08 beige cam me svart top.. för 7000. å då ingick vinterhjul och nya framhjul ocg dvd å lite annat..
    Kolla i Shoegirls blogg i TS för att se skillnaden mellan modellerna. Finns massor av bilder i bildtråden, även till den finns adressen i TS.
    Bellahhh skrev 2008-04-02 17:07:54 följande:
    Varför säger ni att vagnarna svänger åt alla håll? Det gör inte min, tycker den är tvärgrym, bättre än min UJ alla ggr... Dock när man har fulla liggläget så kan den svänga lite men det är lite det... Jag kanske bara har tur eller så är det vanligare på cam eftersom den är tyngre?
    Geckon har en lägre tyngdpunkt och är mer lättkörd. Det är den allra största fördelen med den modellen. Förutom att den är snyggast då .
  • Fröken Småland
    Renstjärna skrev 2008-04-02 17:52:59 följande:
    Oj, vad konstigt det blev... Klistrar in delar igen... Måste nog öva lite. Hur lyckas du citera två samtidigt mamma2003?Jag har som sagt precis fått mitt ersättningschassi som också det var fel på. Det första var producerat augusti och det andra i december 2007. Nu skulle BabyTrader kontakta Bugaboo så får vi se vad som händer...
    Det gäller att inte schabbla med tangenterna så aytt markören hamnar i det grå fältet. Då är det kört...
  • Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-04-02 19:07:48 följande:
    Det gäller att inte schabbla med tangenterna så aytt markören hamnar i det grå fältet. Då är det kört...
    Ja, och så underlättar det för stavningen om man inte har en huligan vid bröstet som tror att man skall pumpa ut mjölken genom att frenetiskt sparka med ena benet...
  • Fröken Småland
    Unna skrev 2008-04-02 17:53:39 följande:
    bloggen om bugaboo står i ts, här är länken:www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.htmlPå bild är största skillnaden att Cam har klädd ram, på Geckon syns det mer aluminium. Sedan har inte Geckon höj- och sänkbart styre och saknar alltså reglage för detta på styret. Ser du handtag/störtbåge på vagnen är det en Cam, för den finns inte till Gecko - men eftersom man kan ta bort den kan en vagn utan den både vara en cam el gecko.Bästa sättet att se är alltså att ramen inte är klädd på gecko.
    För att förenkla det hela lite (not) så finns det också en och annan Frog i bildtråden . Den liknar Cameleon mest men har inte höj- och sänkbart handtag.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13