• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • potatis
    Fru Indosaurie:
    Inte??
    Nähä... det va ju tråkigt!
    Ledsen
    (Jag som gärna delar med mig av mina mönster... får sätta mig o rita av o räkna då....)
    Lillebror har kommit!!
  • Beppe

Hej

Vart på vagnen har ni fäst parasollet? Tycker inte det finns någon bra plats....själva fästet är antingen för litet eller för stort tycker jag....har sett några satt det på den svarta ramen men där får ju inte fästet plats och på det silvriga är den ju för stor ? Hoppas ni hänger med i min förklaring....någon som har bild att visa kanske....?

//Anna

• Acke

Hej Beppe,om du har nytt parasoll så är det två fästen numera frö Bugaboo. Ett mindre för Cameleon, Gecko och frog- det fäster man på chassit, ena sidan och ett större för Bee...där vet jag inet hur man fäster den?

Finns pilar i deras instruktionsbok som följer med. Vad jag har förstått så kan man INTE fästa det nya parasollet påskumgummikanten längre på Cam'en, som man gjorde förut.

Vet inte om du blev någe klokare...har inga bilder tyvärr...

• Dis

åå vad jobbigt.
    Jag fick mail idag att jag kan använda det gamla tills de skickar ett nytt.
    Men om de då testar att det skulle hålla för mer än 25 kg (nu tror jag ifs inte det)Så skulle de alltså skicka tillbaka det till mig, och jag måste återigen skicka tillbaka nya chassit till dem?

jessica1979 skrev 2008-05-29 22:24:00 följande:
    Fått mail från Babytrader nu om hur de ska hantera de felaktiga chassina i framtiden. Jättekul att nu när man själv köpt vagn så ska man behöva krångla med att skicka tillbaka chassit Har redan väntat över två veckor för att få nått svar efter att jag meddelat att mitt är felaktigt. Fem veckor kvar nu till BF och skulle inte förvåna mig ett dugg om jag inte kommer ha nån fungerande vagn när barnet kommer....åååhhh! Besviken big time nu kan jag säga *suck*Dear customer,Unfortunately, we have to collect the frames and check the default. According to the findings off bugaboo international bv, the pushbar must stay in position under the maximum pressure of 25 kg. or less ! This way the pressure can be seen as equal tonormal usage.The way to test is as described below:1. Take all detachable parts off from the undercarriage ( incl. wheels )2. Place the undercarriage vertically, pushbar down, on to a scale.3. Make sure the pushbar is drawn out, and the clips are ?fastened?!4. Push the frame down on the scale, and carefully read the pressure .5. If the pushbar slides in with lower pressure than 25 kg.( ! ), you have the right for exchanging the frame !We hope that you can understand the difficulties on our side as we understand yours...If your pushbar slides in with lower pressure than 25 kg. , please mail us ASAP, so we can order new frame.However, if we check the pressure and it needs more than 25 kg. to slide the pushbar, we can only return the frame without exchanging it! We are trying our best to help you, and we understand the inconveniance of the situation.Kind regardsBABYTRADER.EU
  • Emmsan
    potatis skrev 2008-05-29 22:24:49 följande:
    Fru Indosaurie:Inte??Nähä... det va ju tråkigt!(Jag som gärna delar med mig av mina mönster... får sätta mig o rita av o räkna då....)
    mm jag är såå glad för skötväske mönstret tusen tack :) jag har ett mönster på bugga suflett på väg hem du får det av mej
  • Fru Indosaurie
    Emmsan skrev 2008-05-29 23:09:44 följande:
    mm jag är såå glad för skötväske mönstret tusen tack :) jag har ett mönster på bugga suflett på väg hem du får det av mej
    mäh jaha. här sker det saker i smyg märker jag Cool
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Emmsan
    Fru Indosaurie skrev 2008-05-29 23:11:12 följande:
    mäh jaha. här sker det saker i smyg märker jag
    nja jag fick det INTE av ngn i tråden ;) haha men jag delar gääärna med mej när jag fått det om ngn annan vill ha
  • Beppe

Tack Acke...NU fattar ja...såg inte att det va två olika storlekar på fästerna...

Tack igen nu har jag satt fast det på chassit..

//Beppe

• Emmsan

har även mönster på sittdynor om ngn vill ha ;)

• Emmsan
    Emmsan skrev 2008-05-29 23:14:11 följande:
    har även mönster på sittdynor om ngn vill ha ;)
    eller så kanm jag sy dem åt er hahahahahaha
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13