• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • jessica1979

Det verkar ju så Mailade en massa frågor till dem....får se vad de säger, tycker infon i mailet är knapphändig.

Dis skrev 2008-05-29 23:07:04 följande:
    åå vad jobbigt. Jag fick mail idag att jag kan använda det gamla tills de skickar ett nytt.Men om de då testar att det skulle hålla för mer än 25 kg (nu tror jag ifs inte det)Så skulle de alltså skicka tillbaka det till mig, och jag måste återigen skicka tillbaka nya chassit till dem?
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2008-05-30 09:35:08 följande:
    thj- jag frågade dig förut om gula parasoll. Du sa att ni inte hade hemma men kunde ta hem. Vet du om ni kommer få in överhuvudtaget? Enligt 1.klass så var de citrongula utgående modell Så typiskt mig att alltid vilja ha det när det slutar tillverkas
    Man kan beställa dem fortfarande men det är en färg som har utgått ur det normala sortimentet men kan fortfarande köpas.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Lille Mammsen
    myHappiness skrev 2008-05-30 09:25:40 följande:
    Nu har jag gjort bort mig, gav bort mitt chassi till en tjej här inne, då jag väntade på ett ersättningschassi från babytrader, som jag fortfarande inte fått. Nu vill de ha chassit tillbaks!Vad sjutton gör jag då???Pinsamt ju. Men behöver ju ett fungerande chassi.
    Jobbigt! Men va sa dom först då? Hur länge sedan var det du rekl. detta chassi? Du kan ju försöka me att du trodde de va OK att kasta detta...Typ???
  • Lille Mammsen
    Emmsan skrev 2008-05-30 09:44:18 följande:
    tudeliiiloooo tralllalla tjoho min vagn kom till karlskrona kl 08 imorse här ska köras bugga i helgenn e såååål ycklig
    GRATTIS BRUDEN!!!! Sy nu så fingrarna blöööööder
  • oOrosamarängerOo

Ja det va ju pinsamt!

Nu har jag gjort bort mig, gav bort mitt chassi till en tjej här inne, då jag väntade på ett ersättningschassi från babytrader, som jag fortfarande inte fått. Nu vill de ha chassit tillbaks!Vad sjutton gör jag då???Pinsamt ju. Men behöver ju ett fungerande chassi.
    Jag tycker inte det är så konstigt att man kräver tillbaks det som ska reklameras, snarare tvärtomFundersam
  • kristinaa75

Måste bara höra med er andra som har felaktiga chassin. Fick också babytraders mail igår om "testet" med 25 kg. Jag är lite irriterad över detta för vårt handtag glider inte åt det hållet (inåt) utan enbart om man drar handtaget uppåt, tex uppför trappor och nedför ramper osv, alltså är det ingen ide att jag ens försöker få vårat bytt.. Blir så arg och lite ledsen över att ha köpt en dyr vagn och så är den inte helt ok men inget går att göra åt det.
    Gissar att Bugaboo jobbar så fort dom kan med att komma på en ny konstruktion, gissar att andrahandsvärdet på våra då blir rätt dåligt också..
    Framförallt blir jag så irriterad över att Bugaboo marknadsför den som en vagn som ska kunna användas överallt och så kan man inte ens ta den upp eller nerför en buss utan att krångla och hålla i handtaget långt ner, helt värdelös stadsvagn!

• Stargirl
    Infinite Joy skrev 2008-05-30 08:00:17 följande:
    Men förresten, det verkar ju helknasigt att man ska behöva skicka det defekta chassit innan man får ett nytt. Ska man behöva köpa två vagnar tycker de?! Det kan ju faktiskt ta tid med leveransen och i värsta fall går man utan vagn i 3-4 veckor. Jag hade fått för mig att problemet var åtgärdat, men tydligen inte då jag såg att någon hade fått ett defekt chassi som var tillverkat april -08. Vad dåligt av bb att inte ha lyckas lösa detta på hela den här långa tiden. Hoppas verkligen att det inte drabbar mig, verkar krångligt.
    Nope, Bugaboo vill aldrig ha tillbaka chassit först. Nytt chassi eller vad det nu är för del kommer och sedan ska det gamla returneras tillbaka till butiken där man köpt vagnen.
    Om det är en enskild butik som vill göra på ngt annat sätt vet jag inte.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Fru Indosaurie
    jag tycker ju att dom kunde ha sagt till direkt vid reklamationen att dom ville ha tillbaks det..
    Det finns väl dom här inne som inte har behövt lämna tillbaks dom? man kan ju ha hunnit kasta det eller vad som helst om man inte har fått besked.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • SoFo89
    Det är väl bara säga att du har slängt det? Dom sa väl inte från första början att dom ville ha chassit tillbaka?
    ღSigne 071027ღ
  • Stargirl
    kristinaa75 skrev 2008-05-30 10:15:11 följande:
    Måste bara höra med er andra som har felaktiga chassin. Fick också babytraders mail igår om "testet" med 25 kg. Jag är lite irriterad över detta för vårt handtag glider inte åt det hållet (inåt) utan enbart om man drar handtaget uppåt, tex uppför trappor och nedför ramper osv, alltså är det ingen ide att jag ens försöker få vårat bytt.. Blir så arg och lite ledsen över att ha köpt en dyr vagn och så är den inte helt ok men inget går att göra åt det. Gissar att Bugaboo jobbar så fort dom kan med att komma på en ny konstruktion, gissar att andrahandsvärdet på våra då blir rätt dåligt också.. Framförallt blir jag så irriterad över att Bugaboo marknadsför den som en vagn som ska kunna användas överallt och så kan man inte ens ta den upp eller nerför en buss utan att krångla och hålla i handtaget långt ner, helt värdelös stadsvagn!

Men der där är inte ett statement från Bugaboo utan från Babytrader. Kolla med vilken butik som helst i Sverige så byter de ut chassit om det är felaktigt dvs glider ur.

Men om man läser ex Emmaljungas eller Brios manualer så får man inte dra upp dem för en trappa eller åka rulltrappa med dem alls. Så det är inget ovanligt att vagntillverkare friskriver sig sådana saker som just dra upp för trappor lr liknande.

*~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13