kristinaa75 skrev 2008-05-30 10:15:11 följande:
Måste bara höra med er andra som har felaktiga chassin. Fick också babytraders mail igår om "testet" med 25 kg. Jag är lite irriterad över detta för vårt handtag glider inte åt det hållet (inåt) utan enbart om man drar handtaget uppåt, tex uppför trappor och nedför ramper osv, alltså är det ingen ide att jag ens försöker få vårat bytt.. Blir så arg och lite ledsen över att ha köpt en dyr vagn och så är den inte helt ok men inget går att göra åt det. Gissar att Bugaboo jobbar så fort dom kan med att komma på en ny konstruktion, gissar att andrahandsvärdet på våra då blir rätt dåligt också.. Framförallt blir jag så irriterad över att Bugaboo marknadsför den som en vagn som ska kunna användas överallt och så kan man inte ens ta den upp eller nerför en buss utan att krångla och hålla i handtaget långt ner, helt värdelös stadsvagn!
Men der där är inte ett statement från Bugaboo utan från Babytrader. Kolla med vilken butik som helst i Sverige så byter de ut chassit om det är felaktigt dvs glider ur.
Men om man läser ex Emmaljungas eller Brios manualer så får man inte dra upp dem för en trappa eller åka rulltrappa med dem alls. Så det är inget ovanligt att vagntillverkare friskriver sig sådana saker som just dra upp för trappor lr liknande.