• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • jessica1979

Jag tror inte Babytrader bestämt detta med chassina själva, tror nog att Bugaboo är inblandade. När jag först mailade BT om att chassit gled så fick jag som svar att de skulle kontakta Bugaboo om det, senare fick jag efter att ha mailat dem igen, ca 2 veckor senare, som svar att de fortfarande väntade på svar från Bugaboo för att de försöker komma på nån lösning eftersom många chassin har samma problem. Två dagar snare får jag mailet som de kallar "Policy Cameleon Frames‏". Tror inte BT har kommit på detta själva....

• Stargirl
    Fru Indosaurie skrev 2008-05-30 10:16:51 följande:
    jag tycker ju att dom kunde ha sagt till direkt vid reklamationen att dom ville ha tillbaks det..Det finns väl dom här inne som inte har behövt lämna tillbaks dom? man kan ju ha hunnit kasta det eller vad som helst om man inte har fått besked.
    Bugaboo vill ju ha alla felaktiga varor tillbaka. Normalt så byter man ju ut den då man hämtar den nya.
    Min gissning är att Babytrader trodde att de skulle komma iundan med det då det är så dyrt att frakta tillbaka ett chassi men nu verkar det som att Bugaboo kommit på dem och kräver dem på felktiga varorna iaf. Nu deras historier om att handtagen ska vara så är nog för att de går back på att skicka chassit fram o tillbaka till Sverige. Den kostnaden är ju 0 för en vanlig butik eller iaf minimal i jämförelse.
    *~Bugaboo RULES~*
  • jule

ngn vänlig själ som vill lägga upp min sommarstajlade bugga i bildtråden ... har inte PLUS...

• Stargirl
    jessica1979 skrev 2008-05-30 10:19:42 följande:
    Jag tror inte Babytrader bestämt detta med chassina själva, tror nog att Bugaboo är inblandade. När jag först mailade BT om att chassit gled så fick jag som svar att de skulle kontakta Bugaboo om det, senare fick jag efter att ha mailat dem igen, ca 2 veckor senare, som svar att de fortfarande väntade på svar från Bugaboo för att de försöker komma på nån lösning eftersom många chassin har samma problem. Två dagar snare får jag mailet som de kallar "Policy Cameleon Frames‏". Tror inte BT har kommit på detta själva....
    Men varför är den policyn annorlunda då i Sveriges butiker? Där finns ingen sådan plicy Camaleon frames.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Fru Indosaurie
    jule skrev 2008-05-30 10:21:14 följande:
    ngn vänlig själ som vill lägga upp min sommarstajlade bugga i bildtråden... har inte PLUS...
    fixat
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Stargirl
    jessica1979 skrev 2008-05-30 10:19:42 följande:
    Kontakta Bugaboo själv för att se.....jag är säker på ett Baby trader  försöker komma undan och slippa skicka nya chassin.
    *~Bugaboo RULES~*
  • kristinaa75
    Stargirl skrev 2008-05-30 10:18:40 följande:
    Men der där är inte ett statement från Bugaboo utan från Babytrader. Kolla med vilken butik som helst i Sverige så byter de ut chassit om det är felaktigt dvs glider ur.
    Men om man läser ex Emmaljungas eller Brios manualer så får man inte dra upp dem för en trappa eller åka rulltrappa med dem alls. Så det är inget ovanligt att vagntillverkare friskriver sig sådana saker som just dra upp för trappor lr liknande.
    Babytrader skriver att "testet" är bugaboos krav så det verkar faktiskt komma från dom.

Jag vet att det står i bruksanvisningen att man inte ska dra vagnen i trappor o likn, men nerför barnvagnsramper trodde jag faktiskt det skulle gå att ta vagnen utan problem..

Verkar vara lite en öm tå härinne att klaga på Bugaboo.. Jag är verkligen supernöjd eg med vagnen men såklart riktigt arg över att den inte är helt fungerande, och att den inte är det tycker jag verkligen är dåligt av Bugaboo och ingen annan, det är ju dom som har konstruerat ett icke fungerande chassi!
  • Lille Mammsen
    SooJuicy skrev 2008-05-30 10:13:16 följande:
    Ja det va ju pinsamt!
    Jag tycker inte det är så konstigt att man kräver tillbaks det som ska reklameras, snarare tvärtom
    Tyckte själv att det var konstigt att dom (tidigare)INTE ville ha dessa tillb. def. chassina tidigare!! Dom kanske fått veta att typ alla defekta som ej skickats tillb. sålts!!
  • regret

Nu har ju inte jag problemet med Babytrader eftersom vi köpte vår vagn från barnbutiken. Som sagt, de sa att det kunde ta upp till en månad att få svar från bugaboo. Men det verkar som att flera utav er har fått chassit utbytt och sen har varit tvungna att reklamera igen då det nya inte heller funkat? Stämmer det? Fy vad trist i sånna fall! Känns ju inte kul att få ett "nytt" chassi som inte heller funkar och så måste man gå igenom hela vändan igen. Hur har bugaboo tänkt lösa detta? Bör inte alla med krånglande chassin få nya när de löst felet?

• jule

Fru Indosaurie skrev 2008-05-30 10:23:12 följande:

fixat
    tackar
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13