• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • MGn
    Pinja skrev 2008-03-18 22:29:00 följande:
    Kanske det skulle löna sig att sälja tillbehör separat? Kanske den som köper vagnen vill ha det också, men då låter priset i annonsen bättre... Hur länge har du haft den ute?
    Jag kan ju inte dela på tillbehören, för de finns väl ingen som vill köpa vagn utan liggdel? eller de e kanske lättare? Jag har haft den ute en vecka, inte en enda har hört av sig =( Känner mig så missnöjd med köpet. Vagnen är superfin och jag är nöjd, men jag har ingen nytta av den så den står orörd i hallen
  • Pinja
    saferide skrev 2008-03-18 22:17:32 följande:
    Nu har jag äntligen fått ja till att köpa en bugaboo! Men den får inte vara allt för dyr, så jag letar väl begagnat. Vart har ni köpt era? Har ni några tips? Är det billigare att köpa utomlands?
    Angelinah och jag beställde från www.babytrader.eu förra veckan och vi sitter nu helt avslappnat och inväntar leverans... - NOT!;-D (avslappnat alltså )

Är ju så upp i varv att jag inte kan skriva 'men, men' och 'kanske, kanske'... Det är som när man var barn och det var dan innan julafton!
  • Pinja
    MGn skrev 2008-03-18 22:31:05 följande:
    Jag kan ju inte dela på tillbehören, för de finns väl ingen som vill köpa vagn utan liggdel? eller de e kanske lättare? Jag har haft den ute en vecka, inte en enda har hört av sig =( Känner mig så missnöjd med köpet. Vagnen är superfin och jag är nöjd, men jag har ingen nytta av den så den står orörd i hallen
    Tänkte mer på den extra varukorgen och om du har fler tillbehör... liggdelen hör ju liksom till 'kitet'.

Men SKA du verkligen sälja...? Kommer jag ihåg fel eller är din dotter 2,5 år? Isf är det ju en ganska begränsad tid du kommer att behöva syskonvagn. Vår dotter är 2,5 år och vi kör med ståbräda alternativt två vagnar - ingen syskonvagn alls (även om det kunde vara praktiskt i vissa lägen).
  • MGn

Jag har ju bara extra varukorg, ska jag sänka priset? det är det nya chassit och vagnen är ny. Körde den ut ett fåtal gånger med annan klädsel, men det var fel på chassit så jag fick ett nytt och köpte ny klädsel så allt är ju nytt utom hjulen som är som ny, har smort, tvättat och fixat dom fina...

• miiillan

hmmm... inga annonser i tråden är det väl som gäller?!

längtar till våren!!!
  • MGn
    Pinja skrev 2008-03-18 22:41:57 följande:
    Tänkte mer på den extra varukorgen och om du har fler tillbehör... liggdelen hör ju liksom till 'kitet'.Men SKA du verkligen sälja...? Kommer jag ihåg fel eller är din dotter 2,5 år? Isf är det ju en ganska begränsad tid du kommer att behöva syskonvagn. Vår dotter är 2,5 år och vi kör med ståbräda alternativt två vagnar - ingen syskonvagn alls (även om det kunde vara praktiskt i vissa lägen).
    Dottern är 19 månader så jag antar att syskonvagnen kommer användas väldigt mycket då hon sover i vagnen så ståbräda går inte att ha till henne... Hade planerat att bebisen skulle ha vagnen och dottern en vanlig sittvagn eftersom sambon var hemma mycket dagtid innan, men nu har han bytat jobb och är aldrig hemma =( Det är tråkigt att behöva sälja den, har nästan ångest varje gång jag går förbi den i hallen =(
  • Sabri

Vaknätter gör sitt på stavningen ser jag på mitt inlägg ovan...

• Pinja
    MGn skrev 2008-03-18 22:48:06 följande:
    Dottern är 19 månader så jag antar att syskonvagnen kommer användas väldigt mycket då hon sover i vagnen så ståbräda går inte att ha till henne... Hade planerat att bebisen skulle ha vagnen och dottern en vanlig sittvagn eftersom sambon var hemma mycket dagtid innan, men nu har han bytat jobb och är aldrig hemma =( Det är tråkigt att behöva sälja den, har nästan ångest varje gång jag går förbi den i hallen =(
    Fortfarande så kommer du att använda syskonvagnen i ca ett år och sen behöver du en singelvagn igen. Skulle du stå inför att köpa en singel i detta läge skulle jag avråda, men nu ska du ju sälja en ny vagn du kommer att behöva om ett år och antagligen gå rejält back... njäe, skulle nog behålla den i ditt fall.

Vad annonsen beträffar så är det kanske lite snabbare omsättning i Stockholmstrakten så du får väl ha lite is i magen... Skulle jag som köpare läsa annonsen så skulle jag undra varför man säljer en 'underbar' vagn i mars samma år den är inköpt. Sen verkar det lite konstigt att det är en ny vagn med olika färg på ligg- och sittbastyg... Du kunde förklara lite utan att bli långrandig.

Högen med grejer bredvid vagnen ser bara rörig ut. Ta bilder på vagnen med liggdel, sittdel, myggnät o.s.v. - visa vagnens egenskaper med bilder. Lite jobb för dig, men då känns också annonsen mer påarbetad.

...och där gick marknadsföraren igång igen...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13