• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Lille Mammsen
    Lille Mammsen skrev 2008-04-04 10:14:10 följande:
    Simpleworld,1klass,familjetorget har hemma enligt svar jag fått! Alla dessa butiker skickar men ring dom då jag tror det ej fanns många ex. (OBS! simpleworld va dyrast)
    Sorry!! Jag bubblar "Gecko" tillbehör,du kanske har en cam typ!! Till Cam finns det säkert massor,priser vet jag ej?
  • Bopsan

Gullet 73: Jag tänkte först att jag nog klarade mig utan snöhjul, men när snön väl kom under påsken så tyckte jag det blev skitjobbigt att köra. När det ligger ett lager av snö på marken och ännu värre om det blev blötsnö. Snön gjorde att swivelhjulen låste sig även om jag körde med de stora hjulen fram. Fick snabbt tag i snöhjulen och kunde sedan gå promenader oberoende på vilket underlag det var. Kanon! Ångrar inte en sekund att jag köpte dem. Nu använder jag dem ofta då jag går i skogsterräng. Byter ut hjulen går på 20 sek.

• Fröken Småland
    dinana skrev 2008-04-04 10:09:53 följande:
    någon som vet om den nya åkpåsen är med två vägsöppning.. så att man kan ha den öppen nedtill för smutsiga skor... osv...
    Den går att öppna hela vägen men dragkedjorna börjar längst ner och går sen upp hela vägen. Så tyvärr, den går inte att ha öppen enbart nedtill.
  • mallan brallan

Bopsan/Gullet 73:

Nu när snörusket kom i påsk hade jag dom stora hjulen fram och låste swiwelhjulen,
    å det funka perfekt. Så jag känner inget behov av terränghjulen, dom kostar ju lite oxå.

Dinana:

www.kidzshop.se och ingen Bugaboo åkpåse är öppningsbar nertill bara.

• mallan brallan

ni som haft problem med bromsen på Been, fungerar inte den på samma sätt som Camens? För den behöver isåfall spännas! Står i instruktionsboken hur man gör.

SoFo89: Jag har funderat på å köpa en massa såna där billiga IKEA fleecefiltar å sy några simpla typ babysnuggles i massa olika färger! Å ha i vår/sommar. Är det typ något sånt du oxå ska ha?

• Fröken Småland
    mallan brallan skrev 2008-04-04 10:50:59 följande:
    ni som haft problem med bromsen på Been, fungerar inte den på samma sätt som Camens? För den behöver isåfall spännas! Står i instruktionsboken hur man gör.SoFo89: Jag har funderat på å köpa en massa såna där billiga IKEA fleecefiltar å sy några simpla typ babysnuggles i massa olika färger! Å ha i vår/sommar. Är det typ något sånt du oxå ska ha?
    Precis så har jag tänkt. Har faktiskt dragit igång projekt Buggysnuggle idag, slaktade en gullig (och billig!) filt från Rusta. Men nu somnade huliganen så då tror jag att jag skall passa på att slinga håret istället. Det gäller att utnyttja den korta tiden som han sover varje dag .
  • Kajsan

mallan brallan skrev 2008-04-04 10:50:59 följande:

ni som haft problem med bromsen på Been, fungerar inte den på samma sätt som Camens? För den behöver isåfall spännas! Står i instruktionsboken hur man gör.
    Nä, den är inte likadan Fast min funkar toppen!
  • NovJenny

Har funderat lite, och det kanske blir så att jag köper delar till en ny vagn ändå.
    Får se när sambon får sin fp, just nu lever vi endast på min fp vilket kan vara ganska tufft! Hatar när FK strular!

Meen, iaf. Medans jag väntar funderar jag på vilka färger jag vill ha.
    Ska nog ta brun bas och sand topp.
    Är jag trist då?

Jag har en helorange phil & ted här hemma, så det känns som att jag inte vill ta en orange topp till, även om det är skitansnyggt!

• mini2007

*puffar igen...*

mini2007 skrev 2008-04-03 12:10:41 följande:
    Hej tjejer!Jag funderar ju på att låta min syster ta hem en Bee i transportväska från USA. Men hur funkar det rent praktiskt, ni som gjort det förr?De flyger med British airways, på hemsidan står det att barnet får ha med sig barnvagn, inte vuxen. Skulle kunna gå som en väska, men transportväskan är aningen för stor för att den ska godkännas. "Maximum dimensions per bag (H+W+L): 158cm (62in)" (På Neiman Marcus hemsida står; "9 1/2in H x 40 1/2in W x 20in D) Blir ju 70in...*(Som om syrran skulle gå med på att offra en väska för min vagn haha)*Brukar de vara stenhårda på sånt? Är Bee väskan kanske mindre? Hur slipper man tull när man kommer till Sverige?
  • Fröken Småland
    mini2007 skrev 2008-04-04 13:08:43 följande:
    *puffar igen...*
    Åhh, jag skulle så gärna svara dig om jag bara kunde . Det är inte så många som har erfarenhet är jag rädd. Kan du inte kontakta flygbolaget och fråga?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13