• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • aiobi

mini: vi åkte med en cameleon i transportväska, visserligen med barn men de kommenterade inte väskan: trodde inte att det var en vagn. Utan frågade om vi hade en vagn med oss som också skulle checkas in. Så en bee i transportväska är säkert ingen fara. Är vagnen upppackad och alla emballage,lappar etc borta är nog tull inga problem.

• Kajsan

Idag var jag inne på Gucce och bad henne kolla på vår tröga Bee, superservice!
    Trots att vi inte har köpt den där så gick hon i genom vagnen och rngde till Bugaboo och kollade med dom!

• Hannnas
    Teschty skrev 2008-04-04 17:46:59 följande:
    Hej alla Bugga lovers Jag ska köpa ett nytt toptyg till min vagn och funderar på vitt lr rött. Vi har den grafitgråa basen i cameleon. Nån som har bilder på färgalternativ???En fråga till, när bytte ni från liggdel till sittdelen? Hur många månader va era små?
    2 1/2 mån var måns han vägrade liggdelen då, och puffa med kuddar var det inte tal om... nöjdare bebis gick inte hitta när sittdelen åkte på
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Mawe123

Tänkte höra med er vana bugaboo förare,

På vår farstukvist är det fem trappsteg, kan man dra upp vagnen där med barnet i, eller?

Jag använder sittdelen och sonen väger 9kg.

Med min Brio har jag alltid gjort så, men nu blev jag lite osäker om det fungerar med den här vagnen...

Hur gör ni, lyfter ni alltid ur barnet innan ni drar upp vagnen för trappsteg, känns lite besvärligt när sonen sover?

/Maria

William 000213, Lowe 070712
  • Hannnas
    Mawe123 skrev 2008-04-04 19:04:00 följande:
    Tänkte höra med er vana bugaboo förare,På vår farstukvist är det fem trappsteg, kan man dra upp vagnen där med barnet i, eller?Jag använder sittdelen och sonen väger 9kg.Med min Brio har jag alltid gjort så, men nu blev jag lite osäker om det fungerar med den här vagnen...Hur gör ni, lyfter ni alltid ur barnet innan ni drar upp vagnen för trappsteg, känns lite besvärligt när sonen sover?/Maria
    vi har fler än 5 trappsteg upp... och jag drar alltid vagnen med måns i... hade ju varit helt omöjligt annars...

Fungerar kanon aldrig haft probs... min son väger ca 8kg
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • mollan nu

Vi bumpade 12 steg upp och ner i ett år utan att det märks på vagnen så det går utmärkt.
    Men vagnen är inte gjord för det vilket inte någon vagn är. Så bara man inte är våldsam tror jag det mesta går bra med alla vagnar av hög kvalitet.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Liinda83
    Mawe123 skrev 2008-04-04 19:04:00 följande:
    Tänkte höra med er vana bugaboo förare,På vår farstukvist är det fem trappsteg, kan man dra upp vagnen där med barnet i, eller?Jag använder sittdelen och sonen väger 9kg.Med min Brio har jag alltid gjort så, men nu blev jag lite osäker om det fungerar med den här vagnen...Hur gör ni, lyfter ni alltid ur barnet innan ni drar upp vagnen för trappsteg, känns lite besvärligt när sonen sover?/Maria
    har ca 6-7 trappsteg, men går dock alltid neråt och "bumpar" och det har gått jättebra.
    Sonen väger nu ca 11 kg.
  • Micjah

Köpte en Bugga förra sommaren med den då nya bruna canvastoppen.. Sålde den tidigare i år och köpte en ny nu.
    (försökt hitta alternativ, men Buggan ÄR bäst!!!)
    Den bruna toppen jag fått nu prasslar när man fäller sufletten.. Känns som om de lagt in nåt extra lager tyg alt nån plast emellan tyget. Någon annan som upplevt detta? Eller är era canvastoppar mjuka o tysta?

• hallonsoda0

Hej,
    Behöver lite snabbhjälp, har precis kommit hem med våran "nya" bugaboo. Hur tusan ska liggdelen vara monterad? Hittar bara massa karborreband, vad är fästena under liggdelen till? Hur får man fast den? Fattar nada alltså:( Tacksam för snabb hjälp innan sambon bryter ihop:P

• MGn

Karborrena ska sitta runt om hela den svarta ramen

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13