• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor

Nu äntligen har jag fått möjlighet att göra min första explosionstårta!
    Jag ville ju göra en till morsdag, men det blev lixom inte av...

Här är den!!
    Jag är faktiskt ganska nöjd (väldigt nöjd).
    Det är köpebottnar Generad, hallonfärskostgrädde & mjölkchokladfärskostgrädde, täckt med MMF och dekorerad med kristyr. Allt i två av mina favoritfärger vitt och rosa!

Det är liiite för sött med mjölkchoklad, nästa gång ska jag ta minchoklad istället.

Min första explosionstårta - hallonfärskostkräm & mjölkchokladfärskostkrämFörsta explosionstårtan från sidan

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • JFL

Åh så söt i vitt och rosa. Bra gjort Ankmor.

I ღ cakes
  • Ankmor

Tack!
    Nästa gång skall jag försöka få "kratern" lite rundare...

• JFL

Det var inget jag tänkte på, men man lär sig varje gång man gör nåt. Helt godkänt första försök, förstår att du är nöjd

I ღ cakes
  • Ankmor
    KyssTack, vad glad jag blir!
  • annis41
    MariaX m 2 skrev 2008-06-07 08:30:07 följande:
    Hej tjejer Hoppas allt är bra med er alla, vi känner oss lite bättrehär nu med allt. Lite jobbigt dock att stå med en massa tårtor men men... Här är dagens första tårta, allt skulle vara ätbart därför ingen bukett Jordgubbar och prästkragar, älskar den kombinationen!! Och så 2 böcker eftersom han tar lärarexamen. Tycker dock att nåt fattas, borde kanske ha nåt blågult band eller nåt...Fylld med kokos/krusbär, jisses så gott det är med krusbärsmousse!!
    MariaX m 2 skrev 2008-06-07 15:32:39 följande:
    Ååå tack tjejer !!Här är de sista tårtorna för helgen, nu är jag slut Fyllda med kokos/lime och hallon/vanilj.
    Ankmor skrev 2008-06-08 21:50:15 följande:
    Nu äntligen har jag fått möjlighet att göra min första explosionstårta!Jag ville ju göra en till morsdag, men det blev lixom inte av...Här är den!! Jag är faktiskt ganska nöjd (väldigt nöjd).Det är köpebottnar , hallonfärskostgrädde & mjölkchokladfärskostgrädde, täckt med MMF och dekorerad med kristyr. Allt i två av mina favoritfärger vitt och rosa!Det är liiite för sött med mjölkchoklad, nästa gång ska jag ta minchoklad istället.
    Underbara tårtor!!!!
  • greeneyes

Hej tjejer!

jättefina tårtor som vanligt!

..usch, här har vi det också jobbigt, min farmor gick bort i fredags. även om det var "väntat" så är det så klart tungt men men, antar att det är livets gång..

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • MariaX m 2

Tack Ankmor, Aiwendil, JFL, annis41 och greeneyes Kyss, vad glad jag blir!!

JFL - Trist att inte hinna tårta längre, kanske får bli några på semestern eller så ? Men jag förstår, även om man tycker det är kul kan man lixom glida bort och bara tycka det är jobbigt till slut...

greeneyes - Åå tungt Jag försöker tänka att det var bäst för min morfar men ibland känns det riktigt jobbigt här oxå... Kram

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • annis41
    greeneyes skrev 2008-06-09 07:40:43 följande:
    Hej tjejer!jättefina tårtor som vanligt! ..usch, här har vi det också jobbigt, min farmor gick bort i fredags. även om det var "väntat" så är det så klart tungt men men, antar att det är livets gång..
    Fy vad jobbigt, men man får trösta sig med att de inte längre mår dåligt utan slipper ha ont/lida.
  • greeneyes

maria: tack, ja vi känner nog ganska likadant där. jag tycker att det är värst för min farfar som är kvar..

Jag var tvungen att distrahera mig igår, så jag satte igång och testade 3 CC-recept. Lime/kokos, men tyckte limesmaken var för dominant. Sen lemon-yoghurt men glömde smaka på dem. Och min favvo som jag satte ihop receptet på själv - Chokladmuffins med minimarshmallows och hackad choklad. Såååå goda! Har lagt receptet i CC-tråden.

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd