• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • libero

Hjorthan!
    Skickar en stor kram till dig också.

Har du fått vara hemma hela veckan?

therre!
    Vad spännande med ny lägenhet.

• nublu

God morgon!

Libero: Vad var det jag sa? Var rädd om dig nu! *kram*

Jag blir tokig, vi ska ut och åka båt igen! I december kryssade vi till Tallinn för att vi hade "hemlängtan", nu i påskas kryssade vi till Helsingfors för att få komma bort och relaxa lite som familj och nu i pingsthelgen _måste_ vi åka för att huset ska säljas. Jag tänkte först låta R åka själv men den gubben gick inte. Eftersom vi är gifta måste jag också skriva på kontraktet. Så det blir en snabbsemester till.

Inredning: Jag storstädade hela helgen så nu ser det lite roligare ut här. Men sugen på att inreda? Njet.

• libero
    nublu skrev 2008-04-10 08:56:02 följande:
    God morgon!Libero: Vad var det jag sa? Var rädd om dig nu! *kram* Jag blir tokig, vi ska ut och åka båt igen! I december kryssade vi till Tallinn för att vi hade "hemlängtan", nu i påskas kryssade vi till Helsingfors för att få komma bort och relaxa lite som familj och nu i pingsthelgen _måste_ vi åka för att huset ska säljas. Jag tänkte först låta R åka själv men den gubben gick inte. Eftersom vi är gifta måste jag också skriva på kontraktet. Så det blir en snabbsemester till.Inredning: Jag storstädade hela helgen så nu ser det lite roligare ut här. Men sugen på att inreda? Njet.
    Tack vännen!
    Fattar noll. Vart ska ni åka nu?
    Min hjärna är för trög för att fatta just nu tror jag.

Här ska det också städas idag men jag är inte heller sugen på inredning just nu.Fundersam
    Maken är väl glad för det kan jag tänka mig. Det kommer nog snart tillbaka så det är nog ingen större fara tror jag.
  • nublu

Libero: Vi måste åka till Estland igen. Maken håller på och säljer huset där. Är det rimligt att tro att man fixar avåkning från färja, passkontroll och 165 km bilkörning på två timmar? :-/
    Det kommer bli apstressigt och maken är hemsk när han blir stressad.

Och så fick jag mail om att vårt favorithotell är fullbokat så nu måste jag leta reda på någon annanstans att bo också. *suck*

• zandrisen

Nu har vi tapeter överallt, golv nästan överallt och pärlspont är på plats där vi ska ha det!

Nya bilder inlagda i bloggen igårkväll.

Ankmor, åh så stilig

Nublu, aj då, sån stress är aldrig bra! Jag är också en riktig ragata när jag är stressad, det enda jag kan säga är att man verkligen mår ruskigt dåligt när det blir så, jag får dessutom apdåligt samvete när jag är taskig pga stress Generad Trist med hotellet... Hoppas det löser sig!

• libero
    nublu skrev 2008-04-10 09:04:36 följande:
    Libero: Vi måste åka till Estland igen. Maken håller på och säljer huset där. Är det rimligt att tro att man fixar avåkning från färja, passkontroll och 165 km bilkörning på två timmar? :-/Det kommer bli apstressigt och maken är hemsk när han blir stressad. Och så fick jag mail om att vårt favorithotell är fullbokat så nu måste jag leta reda på någon annanstans att bo också. *suck*
    Det låter väldigt stresssigt. Hoppas att det löser sig för er. Min man är precis likadan. Tur att vi är mer stresståligaFlört
  • therre
    Hjorthan skrev 2008-04-10 08:14:09 följande:
    Åh, det låter spännande! Är det en större lägenhet än vad ni har nu? Eller har den bättre läge?  *Nyfiken*
    Den är lite mindre i kvm, drygt 10 kvm mindre så jag vet inte... Läget är bättre, men inte utsikten... Jättesvårt det där! Men efter imorgon kommer vi troligen få veta mer hur vi känner!
    Ankmor skrev 2008-04-10 08:14:57 följande:
    Ingen aning men jag mailade till dem nu, så jag återkommer med svar.
    Haha, TOPPEN! Hittade så mkt sött där
    libero skrev 2008-04-10 08:53:38 följande:
    Hjorthan!Skickar en stor kram till dig också.Har du fått vara hemma hela veckan?therre!Vad spännande med ny lägenhet.
    Ja, vi vet inte än om vi ska ta den eller inte. Får se hur stor den känns. Den är ju 10 kvm mindre än vår nuvarande...
    nublu skrev 2008-04-10 09:04:36 följande:
    Libero: Vi måste åka till Estland igen. Maken håller på och säljer huset där. Är det rimligt att tro att man fixar avåkning från färja, passkontroll och 165 km bilkörning på två timmar? :-/Det kommer bli apstressigt och maken är hemsk när han blir stressad. Och så fick jag mail om att vårt favorithotell är fullbokat så nu måste jag leta reda på någon annanstans att bo också. *suck*
    Är jag trög... Maken? Har ni två hus fast ni är gifta? O i olika länder? :-O
  • nublu

Libero: Visst är det hemskt? Som att åka på utflykt med Pol Pot!

Zandrisen: Tackar! Jo, jag har också en tendens att bli ragata när jag är stressad men jag brukar iaf tänka "Vad är det värsta som kan hända om vi inte hinner? Dör någon? Jasså, inte det. Men då gör det nog inget om vi blir fem minuter sena." För övrigt går det bara långsammare när jag stressar.

• nublu

Therre: Jag gör historien kort; Maken ärvde sin farmors hus när hon dog för 8 år sedan. Det ligger i Estland, ungefär 15 mil från Tallinn. Svärfar och makens lillebror har bott i det men nu vill de bo i lägenhet istället så vi säljer huset.

Zandrisen: Härligt att det går framåt med undervåningen!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.