• ModerBlå

Torkar du golvet med disktrasan?

Handen på hjärtat använder du disktrasan till att torka golvet eller dina barns händer/ansikte med?
    Och isåfall om du gör det vet du egentligen vad du gör då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?
  • Hektor
    linepling skrev 2008-04-08 13:49:23 följande:
    Bara en reflektion. Har ni sett vad som finns på era händer. Jag jobbar i vården och vi har bilder på väggarna i tvättrummet på hur mkt bakterier vi har på händerna. Det kryllar! Snacka om vidrigt! Det går inte ens bort med tvål, man måste använda sprit. Så min fråga till er är:Tar ni på era barn utan att sprita händerna först?
    Jag spritar in styvsonen ordentligt efter en dag på dagis,
    så ÄCKLIGT med dessa bakterier och baciller.

Vi kör dagligen med handsprit hemma.

Kommer vara ett måste för folk att använda det innan de ska hålla i min nykläckta bebbe sen också! =)
  • Ärtisen

Brukar ha en disktrasa för olika moment.. till golvet papper om jag spiller annars svabben.. skulle aldrig torka av dottern med en disktrasa.. som gjort för att sammla bakterier.. ser lite illa ut när man e hemma hos nån som har torkat lite över allt med trasan o sist torkar ungen i ansiktet o på händerna.. :S

• annikaloppan

Ja, jag torkar hans stol och på golvet under hans stol med disktrasan utan att slänga den efteråt.
    Nej, jag torkar inte hans mun eller händer med disktrasan. Då går vi till badrummet och tvättar med tvål och vatten

◊ William 05 10 15 ◊
  • Spartacus

jag torkar inte golvet med disktrasan, men egentligen så är det säkerligen MINDRE smitthärdar på golvet än vad det är på bord och diskbänk eftersom där finns matrester och säkert bra mycket fler bacillusker... det har man ju sett på dokumentär

men det är nog mer en principsak, att jag inte gillar att a fötter och händer på samma ställe... oavsett om fötterna faktiskt är renare än händerna!

• Wroom

Hehe, ibland undrar jag om inte disktrasan är renare än mitt äldsta barns händer och ansikte. Men nej, använder disktrasan till bord och bänkar.

• Hanah

Jag gör det ibland.
    Säger som Wroom, att säkerligen finns det mer skit o bakterier på barnens händer... Vi försöker vara noga med handtvätt osv. Men i övrigt tror jag att lite skit stärker immunförsvaret och minskar risken för allergier. Vi är sällan sjuka, har inga allergier.

v. 37
  • Catriiin

Lite OT, men ni som använder handsprit hemma, var köper ni det och vilken sort? Finns det på apoteket?

• linepling
    Catriiin skrev 2008-04-08 15:09:57 följande:
    Lite OT, men ni som använder handsprit hemma, var köper ni det och vilken sort? Finns det på apoteket?
    Japp Handsprit finns på apoteket
  • Snurre Sprätt

Ni som röstade på att torka barnen med disktrasan...jag skulle vilja veta hur ni skulle tycka det var att få en äcklig trasa torkad i ansiktet med.
    Låte verkligen mycket äckligt!

Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?