Torkar du golvet med disktrasan?
Handen på hjärtat använder du disktrasan till att torka golvet eller dina barns händer/ansikte med?
Och isåfall om du gör det vet du egentligen vad du gör då?
Handen på hjärtat använder du disktrasan till att torka golvet eller dina barns händer/ansikte med?
Och isåfall om du gör det vet du egentligen vad du gör då?
nej
torkar man upp spillt mjölk med den så luktar den surt sen, går lixom aldrig att få bort lukten tycker jag. orkar bara upp torrt med disktrasan om det är på golvet
Ja, jag torkar upp spilld mat på golvet med disktrasan.
Nej nej!! Hua! Det gör man bara inte...vara sig på golv eller stackars ovetande barn!
Jag kan lova att trasan är betydligt mer rik på snuskiga bakterier än vad golvet är. Så ser man det ur ren hygienisk synpunkt så är det golvet det är "synd om".
Jag gör det, men byter då trasan. Alltså använder den inte till annat då. Brukar iof ha 2 st. En till golvet, och en till bord och köksbänk.
Nej! Inte golvet och ABSOLUT inte sonens ansikte och händer.
Nej. Eller iofs ja, men då byter jag trasa sen och då är det ju ingen disktrasa mer. Barnen har en sn frottelapp från ikea som byts minst en gång per dag, oftast oftare än så.
Det är väl inte så konstigt! Vi har rena köksgolv härhemma och efter måltiden så tar jag ett tag med trasan på golvet där barnen suttit.
Men i deras ansikte och händer, nej. Det är väl inte så trevligt för barnen att bli tvättade med en disktrasa.