• ModerBlå

Torkar du golvet med disktrasan?

Handen på hjärtat använder du disktrasan till att torka golvet eller dina barns händer/ansikte med?
    Och isåfall om du gör det vet du egentligen vad du gör då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?
  • delifi2

torkar man upp spillt mjölk med den så luktar den surt sen, går lixom aldrig att få bort lukten tycker jag. orkar bara upp torrt med disktrasan om det är på golvet

• Southern Belle
    JoiPoi skrev 2008-04-06 21:39:56 följande:
    Jag har tokat upp spilld mjölk eller dylikt från golvet! Men har hört att vissa förr i tiden när jag var liten att de torkade sina barn med disktrasan!!!!!!!!! FY FAN VA ÄCKLIGT!
    Inte bara förr i tiden.... Det har mina ungar råkat ut för när de har varit hos sin farmor......
    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Busbellan

Ja, jag torkar upp spilld mat på golvet med disktrasan.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Aquila

Nej nej!! Hua! Det gör man bara inte...vara sig på golv eller stackars ovetande barn!

• Pelargonen

Jag kan lova att trasan är betydligt mer rik på snuskiga bakterier än vad golvet är. Så ser man det ur ren hygienisk synpunkt så är det golvet det är "synd om".

• MalinI

Jag gör det, men byter då trasan. Alltså använder den inte till annat då. Brukar iof ha 2 st. En till golvet, och en till bord och köksbänk.

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • Kazeer

Nej! Inte golvet och ABSOLUT inte sonens ansikte och händer.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • bambigirl

Nej. Eller iofs ja, men då byter jag trasa sen och då är det ju ingen disktrasa mer. Barnen har en sn frottelapp från ikea som byts minst en gång per dag, oftast oftare än så.

• Chetti

Det är väl inte så konstigt! Vi har rena köksgolv härhemma och efter måltiden så tar jag ett tag med trasan på golvet där barnen suttit.
    Men i deras ansikte och händer, nej. Det är väl inte så trevligt för barnen att bli tvättade med en disktrasa.

Fru FJ och mamma till Alicia och Henry
Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?