• ModerBlå

Torkar du golvet med disktrasan?

Handen på hjärtat använder du disktrasan till att torka golvet eller dina barns händer/ansikte med?
    Och isåfall om du gör det vet du egentligen vad du gör då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?
  • isisisis

Ja.
    Om jag spiller lite ketchup eller nåt!
    men jag tvättar mitt golv varje vecka.Har inte husdjur eller går in med skor.
    Min disktrasa blir inte äcklig för det!

• ModerBlå
    smulan76 skrev 2008-04-08 12:56:57 följande:
    Jo, jag förstår poängen. Men det jag menar är att ska man prata bakterier så finns det betydligt större bakteriehärdar än ett golv, de allra flesta bakterier och även virus sprida via våra händer. God handhygien är nr 1 för att förhindra smitta.Sorry lite OT kanske eftersom vi pratar om disktrasor i denna tråden, men det jag menar att det finns betydligt större smittorisker än en disktrasa på golvet.Risken är större att du drar med dig ett calicivirus (vinterkräksjukan) hem från affären än att du blir matförgiftad pga en smutsig disktrasa.
    jo du har så rätt.....GOD HANDHYGIEN är det VIKTIGASTE i tex ett kök.
    Varför jag startade omröstningen om just disktrasa/golv är för att jag har så många vänner som just torkar golven med disktrasan...de har dessutom djur och jag kan inte fatta hur dom kan göra så.....
  • ModerBlå
    isisisis skrev 2008-04-08 13:02:24 följande:
    Ja.Om jag spiller lite ketchup eller nåt!men jag tvättar mitt golv varje vecka.Har inte husdjur eller går in med skor.Min disktrasa blir inte äcklig för det!
    jo om du torkar upp ketchupen på golvet med disktrasan och sedan använder den till köksbord ect så är din disktrsa äcklig
  • Kristin24

NEJ det gör jag inte.

Go och glad Kexchoklad
  • ModerBlå
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-08 13:00:39 följande:
    Ni borde kanske titta på tv4:s Rent hus...där får ni se vad som döljer sig på våra golv m.mBlää!!!
    precis....det är mycket intressant....deras bakterieodlingar är vidriga.....
  • beadis
    ModerBlå skrev 2008-04-08 13:05:40 följande:
    precis....det är mycket intressant....deras bakterieodlingar är vidriga.....
    Den kommer i morgon va?
  • ModerBlå
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-08 13:14:58 följande:
    Den kommer i morgon va?
    ja jag tror det har sett varje avsnitt....fattar inte hur folk kan hadet sådär äckligt hemma....
  • SusanneJ

om jag spiller ngt (beroende på vad det är) så kan jag torka upp det med disktrasan. men jag torkar inte av Ebba med den, vi har tvättlappar som vi torkar henne med.

(¯`°?.¸ ღ Ebba 061210, och lilla skrutt i magen ღ ¸.?°´¯)
  • Mannehkunda

inte med disktrasan, men med "äckeltrasan" under diskbänken har även en äckelsvamp där. båda används just för att skrubba golv och annat "icke-kökshygieniskt"

• beadis
    ModerBlå skrev 2008-04-08 13:16:02 följande:
    ja jag tror det har sett varje avsnitt....fattar inte hur folk kan hadet sådär äckligt hemma....
    ja man undrar verkligen....usch
    tittade du på hon som hade haft mångårig depression...såg du hennes säng?
Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?