• ModerBlå

Torkar du golvet med disktrasan?

Handen på hjärtat använder du disktrasan till att torka golvet eller dina barns händer/ansikte med?
    Och isåfall om du gör det vet du egentligen vad du gör då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?
  • Iroyg

Aldrig golvet, och bara dottern när trasan är sprillans ny eller nytvättad. Kom på min man en gång när han torkade lite mat på golvet med trasan och sen torkade dotterns bricka till matstolen, där hon kladdar med maten. Då kan hon ju lika gärna få äta direkt från golvet! Men jag sa till på skarpen och sen dess sköter han trasan exemplariskt.
    Använder dock mest hushållspapper...

• Gotlandsunge

Nej, absolut inte.
    Jag kan torka golvet med disktrasan om det är så att den är så skitig så jag kan kasta den efter och ta fram en ny.

• fijah

Nej, jag tar hushållspapper. Och jag skulle ALDRIG i hela mitt liv torka mitt eller någon annans barn med disktrasa! Fy vad äckligt!

• Twixie

Skulle aldrig torka sonen eller något barn med disktrasan, däremot har det hänt att jag torkat upp vatten på golvet med disktrasan, eller om jag spillt något annat litet. Sonen älskar att hälla ut vatten på golvet så det är som våttorkat minst tre gånger per dag Men jag är därefter noga med att skölja av den ordentligt men hett vatten och massor av diskmedel. Tvättar sedan disktrasorna med jämna mellanrum. Disktrasor är annars mitt "svåra". Jag har supersvårt för andras disktrasor, speciellt om de luktar minsta äckligt. Är därför noga med att rengöra vår trasa ofta och låta den torka ordentligt. Efter de gjort sitt i köket och börjar bli slitna så åker de in till badrummet och får tjänstgöra i handfatet innan de får en sista tjänstgöring vid toaletterna innan de kasseras (alltså inte samtidigt utan när de är för nötta och tunna så åker de in i badrummet... Aldrig heller handfat och toalett samtidigt!).  

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • flowerLowa

aldrig!!! fy vad äckligt! änvänder alltid papper till ALLT förutom diskbänken, spisen och bordet...

~~Ingen människa äger hela sanningen, bara en tolkning av den~~
  • plettis

NEJ.. Skulle aldrig falla mig in. Disktrasor är riktigt snuskiga och ens tänka tanken att torka mina barn med den, oavsett om den skulle kännas ren, får mig att må illa. Usch.

• miss Y

usch va äckligt var min första reaktion. Torkar bara diskbänk, spis och matbord med den där trasan.

• Hemliga 72an

Nej! Använder det bara till det ändamålet som den är avsedd för! Blä!

Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?