• ModerBlå

Torkar du golvet med disktrasan?

Handen på hjärtat använder du disktrasan till att torka golvet eller dina barns händer/ansikte med?
    Och isåfall om du gör det vet du egentligen vad du gör då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?
  • skruttmamman

ja  men inte med samma disktrasa som jag har och använder till bordet utan har en torka golvet disktrasa under diskbänken..

stolt 3 barns mamma och fru.
  • Ninizen
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-08 13:27:30 följande:
    ja man undrar verkligen....uschtittade du på hon som hade haft mångårig depression...såg du hennes säng?
    det var så äckligt, jag kräks
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • ModerBlå
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-08 13:27:30 följande:
    ja man undrar verkligen....uschtittade du på hon som hade haft mångårig depression...såg du hennes säng?
    ja man fattar inte....**urk**
  • Mephala the ranger

Jo nog torkar jag upp saker från golvet med disktrasan.Däremot kastar vi den i tvätten varje gång vi kör en tvätt...vilket är ganska ofta då man har småbarn.
    Jag tror inte på ett kliniskt bakteriefritt hem, det är inte heller hälsosamt. Däremot förespråkar jag inte de hem som är i "det där tv-programmet som jag glömt bort var det heter"....lite lagom mellanting =)

• mickii

nej absolut inte. använder moppen isåfall eller en tvättsvamp.
    disktrasor är endå fulla med bakterier fast man bara använder den på bänkarna!

• linepling

Bara en reflektion. Har ni sett vad som finns på era händer. Jag jobbar i vården och vi har bilder på väggarna i tvättrummet på hur mkt bakterier vi har på händerna. Det kryllar! Snacka om vidrigt! Det går inte ens bort med tvål, man måste använda sprit. Så min fråga till er är:
    Tar ni på era barn utan att sprita händerna först?

• linepling

Och nej, jag tvättar inte mina barn med disktrasan, bläää! Bara så ni vet.

• Catriiin

Om jag gör det så slänger jag i så fall trasan efteråt. Såg att sambon använder den till golvet och sedan tvättar den, men när han lägger disktrasor i tvätten så slänger jag dem i smyg. Tycker inte de blir fräscha även om man tvättar dem...

Svar på tråden Torkar du golvet med disktrasan?