Torkar du golvet med disktrasan?
Handen på hjärtat använder du disktrasan till att torka golvet eller dina barns händer/ansikte med?
Och isåfall om du gör det vet du egentligen vad du gör då?
Handen på hjärtat använder du disktrasan till att torka golvet eller dina barns händer/ansikte med?
Och isåfall om du gör det vet du egentligen vad du gör då?
Nej det gör jag inte.
urk för att göra det. Blev förvånad att så många har svarat ja, hur äcklig kan man va.
Nej nej.
Om jag spiller något på golvet så ja, då torkar jag upp det med disktrasan. Men vad jag än gör så sköjer jag alltid ur disktrasorna o tvättar dom med diskmedel sedan. Inte för bakteriernas skull, för jag tycker det där är så larvigt med antibaktriellt överallt. Inte undra på att ungarna är allergiska mot allt.
Jag skulle aldrig torka mina barns ansikte med disktrasa för jag kommer ihåg den där känslan än idag av en blöt svampig disktrasa i fejset. Urk
Jag undrar fortfarande vad det är för hemska bakterier som finns på golvet men ingen annanstans?
Men dom bakterierna måste väl ändå finnas överallt. Inte bara på golv eller?
Jo, jag förstår poängen.
Men det jag menar är att ska man prata bakterier så finns det betydligt större bakteriehärdar än ett golv, de allra flesta bakterier och även virus sprida via våra händer. God handhygien är nr 1 för att förhindra smitta.
Sorry lite OT kanske eftersom vi pratar om disktrasor i denna tråden, men det jag menar att det finns betydligt större smittorisker än en disktrasa på golvet.
Risken är större att du drar med dig ett calicivirus (vinterkräksjukan) hem från affären än att du blir matförgiftad pga en smutsig disktrasa.
Ni borde kanske titta på tv4:s Rent hus...där får ni se vad som döljer sig på våra golv m.m
Blää!!!