• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • tilda den vilda
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:18:02 följande:
    Tacka vet jag butiker som packar om sin köttfärs själv,istället för att skicka runt den !!
     *fniss*
    Tänk om livet vore roligare............
  • lollisen

sär skriven skrev 2008-04-10 10:18:35 följande:

Ja. Ica är jätteduktiga på det, de packar sin flera gånger.
    Ica är äckliga som hade detta som system... UÄKK!!
  • Torparn

Jag vet att det är långa transporter för att vi ska få våran mat på bordet. Men det gäller ju även de märken som säljs på ica och coop och alla andra matbutiker.
    Kaffe, te, choklad, många salami och korvar, grönsker och frukt framförallt vintertid osv. osv. Vad spelar det då för roll i vilken butik man handlar de ex spanska tomaterna, italienska salamin, colombia kaffet i?

lollisen skrev 2008-04-10 10:13:02 följande:
    Vet du hur långt produkterna transporteras innan de kommer till butiken? Varför tror du att de kan hålla så låga priser? Det är mycket tyska varor bland annat som transporteras många långa mil innan de till slut hamnar i butiken. Det är många varor som går till andra länder för att exempelvis packas, för att sedan komma tillbaks till Sverige för att slutligen hamna på lågprishandlar.
  • Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:18:02 följande:
    Tacka vet jag butiker som packar om sin köttfärs själv,istället för att skicka runt den !!
    Japp, nu snackar vi återvinning!
  • PrinsessanCatta
    Jazza skrev 2008-04-10 10:15:25 följande:
    Om vi skall snacka miljö, kan ju alla börja med att stänga av sina datorer (utom jag, som inte låter bli Lidl pga miljö, utan för att det är skabbigt där )
    Precis ! Å så köper vi vår egen ko,odlar vår egen morot,brygger vårt eget öl,slutar använda kondomer gjorda av dom stackars gummiträden,skrotar alla fordon, osv,osv..
    Vi kommer bli så underbart miljövänliga människor.
  • tilda den vilda
    Torparn skrev 2008-04-10 10:20:07 följande:
    Jag vet att det är långa transporter för att vi ska få våran mat på bordet. Men det gäller ju även de märken som säljs på ica och coop och alla andra matbutiker.Kaffe, te, choklad, många salami och korvar, grönsker och frukt framförallt vintertid osv. osv. Vad spelar det då för roll i vilken butik man handlar de ex spanska tomaterna, italienska salamin, colombia kaffet i?
    håller med
    Tänk om livet vore roligare............
  • Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:21:40 följande:
    Precis ! Å så köper vi vår egen ko,odlar vår egen morot,brygger vårt eget öl,slutar använda kondomer gjorda av dom stackars gummiträden,skrotar alla fordon, osv,osv..Vi kommer bli så underbart miljövänliga människor.
    Vi kommer lätt till himlen *tänder en cigg*
  • Lost in universe

Lidl är helt ok. Vi handlar kattsanden där och lite kryddor och sådant.

• Jazza

Men, Catta: Hur göööör vi med bananerna??

• PrinsessanCatta
    Jazza skrev 2008-04-10 10:23:37 följande:
    Vi kommer lätt till himlen *tänder en cigg*
    Jajamänsan.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl