• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 09:50:19 följande:
    Jaaa...HUR visste du det? Det var hans fru som kom på namnet till "krobbenhoppenglockenkorven"
    Om han hade kakan i munnen, kan man ju undra var hon hade korven, som kom på ett sånt namn? Inte konstigt att tysk porrfilm smäller högst
  • Torparn

Haha. Jag ser det framför mig, hur smulorna flyger ut ur munnen

Ja, alla vill väl ha svenskt kaffe när man reser utomlands..... De andra smakar ju skit. Inget går upp mot våra svenska bönor.......

Jazza skrev 2008-04-10 09:48:10 följande:
    Han som hittade på namnet hade käften full med ovan nämnda kaka?
  • PrinsessanCatta
    Jazza skrev 2008-04-10 09:51:56 följande:
    Om han hade kakan i munnen, kan man ju undra var hon hade korven, som kom på ett sånt namn? Inte konstigt att tysk porrfilm smäller högst
    *ASG*
  • tilda den vilda
    Sallisen skrev 2008-04-10 09:51:15 följande:
    Tror jag måste åka till Lidl i morgon, har ju för sjutsingen abstinens. Har inte varit där på två veckor. MÅSTE få en dos Lidl varje vecka, märker jag!!!
    same here!!! *börjar bli dålig nu*
    Tänk om livet vore roligare............
  • TheDyingBride

Jisses, håller ni på än...

sär skriven skrev 2008-04-10 09:46:19 följande:

Hahahaha!!!
    Skönt att du (eller jag menar JAG, eller hur var det?) är här och håller lite ordning.
  • Sallisen
    Torparn skrev 2008-04-10 09:52:25 följande:
    Haha. Jag ser det framför mig, hur smulorna flyger ut ur munnen Ja, alla vill väl ha svenskt kaffe när man reser utomlands..... De andra smakar ju skit. Inget går upp mot våra svenska bönor.......
    Mm, de är bäst när de fått växa här i kära Svedala där det är så varmt och soligt jämt...
  • Sallisen
    tilda den vilda skrev 2008-04-10 09:54:24 följande:
    same here!!! *börjar bli dålig nu*
    Ja, det riktigt kryper i skinnet... börjar få lite kallsvett också!
  • Jazza
    Torparn skrev 2008-04-10 09:55:13 följande:
    Och jag ska dit i kväll
    ...jag skall dit när de får sprit
    Tänk er reklambladen som kommer: NU på Lidl: Köp ett sexpack "scleben-beben-schmitten-bitten-vodka" och få en p-rulle på köpet (OBS: Endast i utvalda butiker och så långt lagret räcker)... ser jag fram emot
  • geten

Lidl är jättebra!! Kanske lite partisk eftersom att jag jobbar där
    Men det verkar som att en del inte har en aning om vad de pratar om när de komenterar sortimentet osv det finns jättemycket svenska varor, grönskaer och frukt är mycket billigare än i andra matvarubutiker. Visst finns det än del annorlunda saker också men de säljer jättebra de också eftersom att många nysvenska är vana vid dessa varor från sina hemländer så varför skulle inte vi svenskar kunna äta det??
    Snacka om att det finns massor av förut fattade meningar om företaget.

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl